תקשורת ומדיה

סוף סוף יש דרמה באח הגדול: העורכת הראשית עוזבת

העורכת הראשית רווית ליאור-מנדל עזבה אתמול, בתום פחות מ-3 שבועות של רייטינג מאכזב של 21% וחוסר עניין ציבורי. המחליף הוא רועי עוז
אלכסנדר כץ |  7
רווית ליאור-מנדל (צילום יח"צ)
פחות מ-3 שבועות לאחר השקת העונה העשירית של האח הגדול, העורכת הראשית ולמעשה "האחות הגדולה" רווית ליאור-מנדל, סיימה את תפקידה - במה שיצר את הדרמה הגדולה ביותר בתכנית מאז השקתה בתחילת החודש. מי שיחליף אותה הוא רועי עוז, שערך 'האח' בתחילת עונתה הראשונה בקשת ב-2008, עד להגעתו של יורם זק.
העונה הנוכחית רושמת עד כה נתוני צפייה נמוכים יחסית, גם בהתחשב בפיצול בערוץ 2 שגם כך פגע ברייטינג של תכניות הענק כפי שהכירו בעבר. למעט 2 פרקי הפתיחה עם 29.2% ו-26.2% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, ב-4 הפרקים שלאחר מכן לא הצליחה לחצות את רף 20 הנקודות, ובפרק האחרון ששודר בתחילת השבוע הניבה שפל של 16.5%.
עם נתונים כאלה, וחוסר שיח והייפ סביבה כפי שהיה בשנים האחרונות, רשת 13 עשוי לרשום הפסד כספי גדול בעונה הראשונה של 'האח' אצלו בערוץ.
העונה הנוכחית היא בחתימתה של ליאור-מנדל, שעבדה עליה יחד עם ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן הפורש של רשת ומי שאחראי על התכנית ברשת. ליאור-מנדל חתומה 'הישרדות' בעונה הראשונה בערוץ 10, ערכה את 3 העונות הראשונון של 'המירוץ למיליון', ולפני שנה עברה מקשת לאנדמול, החברה שמפיקה את האח הגדול ומחזיקה בשליש ממניות רשת. בחודשים האחרונים עבדה על התכנית, בין היתר בניית הבית ועיצובו מחדש, בעלות מוערכת של לפחות 10 מיליון שקלים.
ליאור-מנדל מסרה: "אין ספק שהאח הגדול ותהליך בנייתו היו אחד הדברים המרתקים שעשיתי במהלך הקריירה שלי זו אולי אחת השנים המאתגרות והמעניינות שהיו לי. אני בתחושה שחצבתי באבן יחד עם הצוות המדהים והמוכשר שמלווה אותי ושימשיך ללוות את הבית גם אחרי פרישתי. אחרי תקופה אינטנסיבית שבה הצלחתי לייצר את הבסיס והתשתית כפי שראיתי כבר לפני חודשים רבים לנגד עיני, החלטתי לפרוש ולהפקיד את המפתחות לעונה ולבית בידיו של רועי עוז, עורך תוכן מעולה. אני אהיה פה בשבילו בכל עת".
גם ברשת וגם בקרב בכיריה משתדלים לא לחשוף את מה שקורה מאחורי הקלעים. ברשת אומרים כי ליאור-מנדל "ביקשה לפרוש מתפקידה לאחר כמעט שנה של עבודה אינטנסיבית. בחודשים האחרונים רוית הייתה אחראית על כל שלבי הפיתוח, ההקמה, הליהוק והמעבר של 'האח הגדול' לרשת 13 שהשקתו הייתה המוצלחת ביותר, בכל מדד, מאז פיצול ערוץ 2".
בן הרוש, שגם לו אחריות לעונה הנוכחית של 'האח', מסר כי "אני רוצה להודות לחברתי רוית על חודשים רבים של עשייה מדהימה והעמדה של העונה הראשונה של 'האח הגדול' ברשת 13. רוית אחראית לכל שלב ושלב בתהליך. 'האח הגדול' שונה מכל פורמט טלוויזיוני ומצריך עבודה מסביב לשעון. אני בטוח שערכיה ודרכה של רוית בבניית הפורמט יהדהדו עוד עונות רבות".
מנכ"ל רשת אבי צבי מסר כי "העונה החלה כמעט שנה לפני עלייתה עם בניית כל התשתיות מאפס. רוית השקיעה את כל כולה והצליחה לבסס את בית האח הגדול המרהיב ביותר שהוקם עד כה. רוית היא מעורכות התוכן המוכשרות ביותר בארץ, ואשמח שתשתלב בכל פרויקט עתידי של רשת 13".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    האח הגדול
    נ 06/2018/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת השנה התוכנית די משעממת אין ממש מה לראות משעמם תמיד הייתי מזמינה את הערוץ השנה אפילו לא צופה במשדרים וחבל
    סגור
  • 5.
    מידע מבפנים
    יערה מבפנים 05/2018/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רשת לא נתנו שום עזרה לעורכת הראשיטת רוית, שעבדה למעשה לבד. לבד זה אומר ללא אנשים תחתיה שיערכו את הפרקים. לבד זה אומר שלא יכלה לעבור על הכל לבד. הנה, עובדה שכעת כשהוחלפה עי רועי עוז - הוא מקבל 2 אנשים שעובדים איתו. גם יורם זק לא עבד לבד. התנהלות רשת פשוט שערורייתית. משתיקים את זה אבל רשת עברו על כללי ניהול, מוסר ואתיקה בהתנהלות שלהם עם רוית.
    סגור
  • 4.
    מה שכן "קשת" נותנת פייט מצויין!!!! (ל"ת)
    אוהד קשת 05/2018/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    התדרדרות
    יעל 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האחות בחירה לא אינטלגנטית הליהוק על הפנים, בקיתור התדרדרות ומשעמם
    סגור
  • 2.
    בעייה באח הגדול
    רמי 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעייה למה אין עניין באח הגדול היפות של הבית מגי ומריה יש להם חברים מחוץ לבית הצופים רוצים לראות זוגיות וזה בלתי אפשרי
    סגור
  • 1.
    מחכה לטוקבקיסט מבפנים שישפוך לנו קצת אור
    מחכה לטוקבקיסט 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום תשובות רשמיות של רשת, אבי צבי וליאור
    סגור
  • גם אני (ל"ת)
    גם 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור