תקשורת ומדיה

קרבות מונדיאל: HOT דורשת לפסול פרסומת של פרטנר ל-4K

אחרי מלחמת "הדיליי", עכשיו החברות הרב-ערוציות מתחילות לריב על איכות השידור, ו-HOT דורשת מהרשות השנייה לפעול נגד פרסומת שצפויה לעלות הערב
אלכסנדר כץ |  5
אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר בקמפיין לפרטנר TV (צילום יח"צ)
חברת HOT פנתה לרשות השנייה בניסיון לבלום קמפיין פרסומי של פרטנר TV שצפוי להעלות הערב (יום ג') לאוויר בערוצי הטלוויזיה המסחריים - כך נודע לאייס. הסרטון צפוי לעסוק בשידור בפורמט 4k בשידורי המונדיאל, ובצורה כזו או אחרת להתנגח במתחרות כגון HOT, שלטענת פרטנר, מרבית לקוחותיהן של אותן חברות לא יוכלו לצפות במשחקים באיכות שידור זו.
כחלק מהקמפיין הזה שיכלול את הפרנזטור אייל קיציס וכוכב הכדורגל לשעבר מוטל'ה שפיגלר, פרטנר TV כבר עלתה עם סרטון יוטיוב במסגרתו היא מודיעה על הקמת "מוקד 4k" בו יקבלו הפונים פרטים באיזו חברה ועם איזו טלוויזיה אפשר לצפות במשחקי המודיאל בפורמט הזה, שנחשב טוב פי 4 מפורמט HD. אפשר להאמין שמטרת המוקד היא לומר לפונים כי כל לקוחות פרטנר המחזיקים בטלוויזיות תומכות 4k, יוכלו לצפות במשחקים באיכות זו, משום שהממירים עצמם תומכי פורמט שידור זה.
 סרטון היוטיוב של פרטנר TV
את הקרדיט לשידור 4K יש לתת ראשית לתאגיד השידור הציבורי כאן, שהשקיע בתשתית לשידור כזה, ומאפשר בפועל לכל החברות למשוך שידור בפורמט כזה. HOT השיקה לפני כחודש את ממיר ה-4k שלה בתשלום נוסף של כ-70 שקלים, אבל הוא משווק בשלב זה רק ללקוחות הטריפל, ורק מכשיר אחד לבית אב. נכון שמרבית לקוחות החברה הם לקוחות טריפל, אבל אפשר להעריך שרוב לקוחותיה לא יוכלו לצפות במשחקים ב-4k, משום שלא יצליחו לקבל את הממיר בשבועיים וחצי שנותרו על לפתיחת משחקי המונדיאל.
מהות הטענה של HOT נעוצה באיכות השידור של שידור על גבי אינטרנט - כפי שפועלות פרטנר TV וסלקום TV. במצב כזה, אומרים בחברה, שידור על גבי אינטרנט מצריך מינימום של 12 מגה, כאשר חברות האינטרנט לא יכולות להתחייב לעמוד באופן קבוע ברמה זו. כך למעשה פרטנר אינה יכולה להתחייב לשידור 4K, כשבפועל השידור עשוי להיות באיכות נמוכה מזו. 
משחקי המונדיאל נמצאים כעת במוקד המאבק בין חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשכל חברה מנסה למשוך אליה לקוחות חדשים באמצעות הבטחות כאלה ואחרות. בשבועות האחרונים עלו כל החברות הגדולות עם קמפיינים פרסומיים שמדגישים כל אחד את החוזקה של החברה שעלתה עם הקמפיינים. HOT ו-yes הדגישו למשל את סוגיית הדיליי שזוכה לתשומת לב מוגברת באירועי ספורט.
לפני שבוע פורסם באייס כי תאגיד כאן דרש מהרשות השנייה לפסול תשדיר חסות שמשדרת HOT בנוגע למונדיאל, בו אומר שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו "צפו בי במונדיאל, רק ב-HOT". מדובר היה כמובן בהטעיה צרכנית, שכן המונדיאל משודר על ידי תאגיד כאן (53 משחקים), ערוץ הספורט (9 משחקים), וערוץ קשת 12 (2 משחקים). 3 הערוצים האלה משודרים בכל הפלטפורמות הרב-ערוציות בנוסף ל-HOT, כמו yes, סלקום TV, פרטנר TV ועידן פלוס (ללא ערוץ הספורט). בעקבות הפנייה, שונה הנוסח.
בשלב זה לא ברור האם סרטון הטלוויזיה יעלה כבר הערב, והדבר ייקרה רק לאחר התערבותה של הרשות השנייה. גורמים מעריכים כי גוברים הסיכויים שעליית הקמפיין בטלוויזיה תדחה. מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה. 
מ-HOT נמסר: "HOT משקיעה מאות מילוני שקלים בתשתיות השידור וגאה להביא ללקוחותיה את שידורי המונדיאל באיכות הטובה ביותר כדי להבטיח ללקוחותיה חווית צפייה בלתי מתפשרת וללא דיליי".
מפרטנר נמסר: "יש דינוזאורים שעוד לא הבינו שאי אפשר לעצור את הקדמה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כמה נמוך הוט יכולים לרדת?
    דודו 05/2018/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוט ממש מפחדים שהלקוחות שלהם ידעו את האמת..
    סגור
  • 3.
    מחמאות לפרטנר מניסיון אישי
    נחום עסיס 05/2018/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למען האמת כששמעתי את הפרסומים של פרטנר, חשבתי שאולי כדאי להתנסות, חודש חודשיים, התקשרתי אליהם, ובתוך כחצי שעה (בשיחת טלפון) חיסלתי את כל בעיות היוקר וההתנתקויות ותמיכת הוט ותמיכת פלאפון חוסלו לחלוטין, במילים אחרות עברתי לפרטנר, ואני מקבל מהם שירות חיבור לסלולארי, שירות חיבור לטלוויזיה ושירות חיבור לאינטרנט, וכל זה במחיר של פחות מ- 180 שקלים לחודש, (בזכות חוק הניוד הם עשו את כל הנדרש כדי לנתק אותי משלושת החברות פלאפון הוט ובזק) נכון לעכשיו אני כמעט שנה מחובר לפרטנר ואני יכול להעיד שהם משתדלים יותר מכל החברות האחרות ואני מקווה שימשיכו כך...
    סגור
  • 2.
    תכל'ס אין על פרטנר!!
    אושרית 05/2018/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין ולא יהיו מתחרים לחברה שכל הזמן בכותרות בגלל הקידמה ובגלל החדשות המודרנית
    סגור
  • 1.
    אין פשוט אין על התגובות של פרטנר!
    מישהו 05/2018/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    !
    סגור
  • פרטנר אלופה.. (ל"ת)
    אין על התגובות של פר 05/2018/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור