תקשורת ומדיה

טלטלה ב-yes: המנכ"ל רון אילון פוטר, רן גוראון יחליף

אילון חתום על הכנסת ה-4K, הקמת STINGTV והניסיון להתמודד עם חברות ה-TV החדשות. לפני כשנה נעצר בפרשת תיק 4000. מנכ"ל פלאפון ימנכ"ל כעת גם את yes
אלכסנדר כץ |  2
רון אילון (צילום באדיבות yes.)
מנכ"ל yes, רון אילון פוטר ועוזב את תפקידו – כך הודיע היום (יום א') לעובדי חברת הלוויין. את מקומו יתפוס מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, שינהל את 2 החברות במקביל.
סיום העסקתו של אילון נובע, כך על פי הדיווח של קבוצת בזק לבורסה, "משינויים צפויים בקבוצה, כמו גם לאור החקירה והנסיבות שנוצרו". כשכותבים "שינויים צפויים בקבוצה", הכוונה לתחילת המיזוג בחברות הבנות שלבזק - פלאפון, בזק בינלאומי -yes. בדיווח לבורסה צוין כי אילון פוטר מתפקידו.


הדיווח לבורסה
אילון יסיים את תפקידו בסוף יולי השנה, לאחר כהונה של 12 שנה בתפקיד. בשנה האחרונה הוא תפקד תחת חקירה משטרתית, לאחר שנעצר בפרשת תיק 4000, יחד עם בעלי קבוצת בזק, שאול אלוביץ', רעייתו, בנו ובכירים אחרים בקבוצה. רשות ניירות ערך חשדה כי אילון פעל לנפח את תזרים המזומנים החופשי של חברת הלוויין כדי לעמוד ביעד הבונוס האישי שלו לשנת 2016. 
במהלך כהונתו ב-yes, אילון הביא את החברה לאיתנות פיננסית, לבעלת נתח השוק השני בגודלו בישראל בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית (כ-40%), אבל גם לירידה מתמשכת בשנים האחרונות במספר הלקוחות, שנודדים לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית המוזלות סלקום TV ופרטנר TV.
במהלך כהונתו החברה הייתה הראשונה שעברה לשדר ב-4k, השיק את חברת הבת STINGTV, והרחיב את תחומי פעילות yes מעבר לגבולות ישראל כאשר ניצח על הקמת yes Studios, זרוע בינ"ל להפצה והפקת תוכן בחו"ל. yes גם הייתה הראשונה לחתום על הסכם לשידור תכני HBO בישראל כבר לפני 7 שנים, ועוד.
במהלך השבועות הקרובים יבוצע תהליך חפיפה בין גוראון לאילון. אילון מסר: "לאחר קדנציה בת 12 שנים, אני מסיים את תפקידי. אני גאה לפרוש כאשר yes ניצבת בשורה אחת עם מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית המובילות בעולם, כשהיא מביאה ללקוחות בישראל מידי יום ביומו, בשורות תוכן מפעימות, התפתחויות טכנולוגיות פורצות דרך, בסביבה תחרותית ומאתגרת. אני גאה במיוחד על קידום היצירה הישראלית המקורית בעולם, בעזרתה של yes Studios, זרוע בינלאומית להפצה והפקת תוכן בחו"ל, האחראית על שורה של עסקאות תוכן ישראליות המופצות לעולם כולו, בהן 'פאודה', 'על הספקטרום' ורבות אחרות. yes תמשיך להצטיין בזכות עובדיה - אנשים נלהבים, יצירתיים, אוהבי טלוויזיה שימשיכו להצעיד אותה להצלחות עתידיות".
יו"ר קבוצת בזק, שלמה רודב הוסיף: "רון אילון מסיים את תפקידו לאחר 12 שנה עם הישגים גדולים לחברת yes. אני מלווה את קבוצת בזק שנים רבות ולמדתי להעריך את עבדותו המצוינת של אילון, בעל חשיבה אסטרטגית, יכולות ניהול יוצאות מן הכלל והיכרות רבת שנים עם שוק התקשורת הישראלי, שיאפשרו לו להוביל את החברה לצמיחה גדולה והישגים רבים זאת למרות המגבלות הרגולטוריות שהוטלו על החברה ועל קבוצת בזק כולה. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו. לרן גוראון, הנכנס לתפקיד מנכ"ל yes, במקביל לתפקידו כמנכ"ל פלאפון, היכרות רבת ערך עם שוק התקשורת בכלל ועם קבוצת בזק בפרט, אשר תסייע לו באתגר החדש, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מושחתים הביתה!
    לורי 06/2018/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה צריך להיות
    סגור
  • 1.
    סטינג זה אחלה רעיון!
    כל הכבוד 06/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לו אם הוא באמת חתום על זה. חסך לי הון ואני רואה יותר טלוויזיה ממה שראיתי כשהייתי מנוי לשירות הרגיל של הוט.
    סגור