תקשורת ומדיה

פיטורים ועזיבות בתוך כלכליסט: האם העובדים צריכים לחשוש?

3-4 עיתונאים יסיימו דרכם בעיתון, בפיטורים ועזיבות. בוועד עוקבים אחרי המהלך, בתוך העיתון חוששים העובדים מגל קיצוצים, אבל בשיחה עם אייס מנסה בכיר להרגיע
אלכסנדר כץ |  2
כלכליסט (צילום אלכסנדר כץ)
מספר עזיבות בקבוצת ידיעות אחרונות ובעיקר ביומון כלכליסט. לאייס נודע כי כבר לפני כחודשיים התחילו העזיבות, והן ממשיכות גם כעת, ולדברי גורמים בתוך היומון הכלכלי - ישנה אפשרות כי הדבר קשור לתכנית התייעלות עליה התריע ועד עובדי ידיעות בתחילת השנה, כשהעלה את החשש לפיטוריהם של 20-25 עובדים.
ידוע כי בשבועיים האחרונים פוטרו והודיעו על עזיבה 3-4 עיתונאים מכלכליסט, שמצטרפים ל-4 שעזבו לפני כחודשיים, 3 מהם מכלכליסט ואחד מידיעות אחרונות. קבוצת העיתונאים הנוכחית שתעזוב כוללת את כתב התקשורת אביב גוטר, כתבת הבנקים רעות שפיגלמן, וכתב שוק ההון אורן פרוינד, שהודיע לאחרונה על עזיבת כלכליסט לטובת לאומי פרטנרס.
במצב הנוכחי, בתוך כחודשיים למעשו פוטרו והתפטרו כמעט 10 עובדים מבין אותם 20 עליהם דובר בתחילת השנה, כשבמקומם לא הובאו בזמנו מחליפים, וכשוועד העובדים של הקבוצה לא מצליח לבלום את המהלך וסופג ביקורת בתוך הארגון עצמו.
מאידך, גורם בכיר בעיתון אמר לאייס כי לצד פיטורים ועזיבות, גויסו גם עיתונאים, בהם צבי זרחיה מ-TheMarker, כך שאין מדובר כעת בתכנית קיצוצים, וכי העיתון יגייס מחליפים לאלה שיסיימו דרכם בעיתון. גורם בוועד טוען כי במקרה הנוכחי מדובר בפיטורים על רקע אי-התאמה, אולם בוועד עוקבים אחרי אותם פיטורים כדי לבדוק שהם באמת לא חלק מגל פיטורים, כפי שחוששים שוב עובדים בעיתון.   
מכלכליסט נמסר: "השינויים הם חלק מתהליך טבעי של פרישה וקליטה של אנשים במערכת שקלטה לאחרונה את נמרוד בוסו וצבי זרחיה ותקלוט בקרוב עוד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מצטרפת לתגובת קודמי: אל תלמדו תקשורת ואל תעבדו בתקשורת
    גם טעות חיי 07/2018/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אלא אם שכר מינימום, תנאים גרועים ופיטורים על ימין ועל שמאל - זה הקטע שלכם.
    סגור
  • 1.
    אל תלכו ללמוד תקשורת
    טעות חיי 07/2018/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם אני אמרתי לעצמי לפני 10 שנים שאני אוהב את זה, ולמרות שהשוק לא משהו האהבה למקצוע היא זו שקובעת ואני לא בררן בפרנסה ויהיה קשה אבל נסתדר-בסוף נשארתי לא עם הז ביד, אלא עם כל החבילה כולל הביצים. אחרי תואר עם ציונים גבוהים ומוסר עבודה סיני אני בשוק כבר 5 שנים ורואה רק שחור, אין כלום. אם תוכלו להיכנס לעבודה בלי תואר אין בעיה, אבל לא להשקיע בזה זמן וכסף כמו שאני עשיתי, מדעי הרוח, יצירות אומנות מרכזיות בהיסטוריה, מה זה רלוונטי לתעסוקה?! הכי להיזהר מהמוסדות שמוכרים את הכלום הזה, תפקידם לעשות כסף, תפקידכם לשמור עליו.
    סגור