תקשורת ומדיה

פרשת 'כלכליסט-רדו' בפייסבוק: איך עיתון יוצר משבר PR מכלום

רדו, מקבוצת מקאן ונשיאת סופרסונס להבלטת נוכחות נשית ביקרה את כלכליסט על כך שכנס התיירות שהשיק אינו כולל נשים. בעיתון השיבו במתקפה אישית כנגדה וחטפו מהגולשים 
אלכסנדר כץ |  7
חנה רדו (צילום יח"צ)
עמוד הפייסבוק של כלכליסט הצליח לסבך בסוף השבוע את העיתון במיני-משברון תקשורתי, בגלל ביקורת שהיומון הכלכלי לא ידע כיצד להתמודד אתה. בשישי בצהריים ביקשה אשת הפרסום חנה רדו למחות על שלכנס התיירות של כלכליסט הוזמנו 100% גברים (בפועל – ישנה גם אישה אחת שמשתתפת בכנס, א"כ).
"100% גברים 2018", כתבה רדו. "לא להאמין שזה עדיין כך. כלכלה פורחת?", ציטטה חלק מכותרת הכנס, ותייגה בכירים בחברות שונות, וגם את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שלוקח חלק באירוע. יש לציין כי רדו, בשבתה כנשיאת סופרסונס ששמה לעצמה למטרה את הגברת הנוכחות הנשית בכנסים ובדירקטוריונים, מתבטאת לא אחת נגד הדרת נשים מאירועים, ואי-שוויון מגדרי.
מפעילי עמוד הפייסבוק של כלכליסט – בראשו דווקא עומדת עורכת ראשית, גלית חמי - לא אהבו כל כך את הביקורת, והשתלחו ברדו בתגובה לפוסט שלה: "חנה רדו, שנחלצה בעור שיניה מהרשעה פלילית אחרי שהודתה בשימוש במידע פנים, יודעת שעורכות הכנסים של כלכליסט עושות מאמצים להביא נשים לבמות הכנסים, אבל זה לא יעצור את מסע היחצנות שהיא מנסה לעשות לעצמה ולעסק שלה. עורכות הכנסים של כלכליסט לא זקוקות לתרגילי היחצנות העלובים של רדו כדי לעשות את מלאכתן". 
לאחר שגולשים רבים הרימו גבה על סגנון ההתבטאות הבוטה, בכלכליסט הוסיפו תגובה נוספת עם לינק לידיעה באתר כלכליסט על פרשה בה הודתה רדו בשימוש במידע פנים, ואי הרשעתה בפלילים. 
אחד הגולשים הגיב על התגובה הזו: "בלי ציניות, כלכליסט תעשו לעצמכם טובה, תמחקו את כל התגובות שלכם תבקשו יפה 'סליחה טעינו נתנו את היוזר לבוט מקולקל / עישנו חומר רע / החתול דרך לנו על המקלדת' ותגידו שבת שלום".
רק בשבת בצהריים, לאחר יממה בה חטפו אנשי כלכליסט ביקורת על התגובה שלהם ובעקבות כמה מאות התייחסויות ברשתות החברתיות – כך על פי נתוני חברת הניטור ברשת Vigo, פורסמה מעין התנצלות בעמוד הפייסבוק של העיתון, בלי אזכור שמה של רדו. "אנחנו מתנצלים על תגובה שפרסמנו לביקורת על מיעוט נשים בכנס שלנו", נכתב, "התגובה התייחסה למי שהשמיעה את הביקורת ולא לעצם הביקורת ולכן לא הייתה הולמת".
 
לצד ההתנצלות, יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה בה עמודים רשמיים של קבוצת ידיעות אחרונות ברשתות החברתיות, משתלחים אישית באישים המבקרים אותם. בעבר הלא רחוק זה קרה יותר מפעם אחת עם הטוויטר של ידיעות אחרונות, בין היתר נגד כתב התקשורת של TheMarker, נתי טוקר, ובהמשך פרסם אתר העין השביעית כי בין מפעילי הטוויטר של ידיעות עומד לא אחר מאשר העורך הראשי של העיתון, רון ירון. ככל הידוע, בניגוד לכלכליסט, בידיעות אחרונות מעולם לא התנצלו על התייחסויות משתלחות.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    השמצות
    תהילה 07/2018/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית בעיתון, הן בתפקידים הבכירים והן בכנסים. השמצות נטו
    סגור
  • 5.
    כלכליסט יצאו שפנים
    יודע ומכיר 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מדובר באישה תככנית ומניפולטיבית שצברה הרבה כוח כאשת סודו של אילן שילוח (או יותר נכון זאת שמחזיקה את כל הסודות של שילוח) היא מתנהלת בשחצנות וביריונות ומובילה אג'נדה (גם היא חיובית) תוך כדי שיכרון כוח. מדובר בעבריינית (על פי הודאתה) שנימלטה בעור שיניה מהרשעה פלילית. גם הטוקבקיסטים של מקאן וואלי שסרים למרותה והנשים העלק מובילות שקיבלו כרטיס חבר בתשלום במיזם סופרסונה שצווחות בטוקבקים כמו מקהלה יווניתומקוות לקבל ממנה פירורים מהעוגה- לא ישנו את העובדות האלה שמדובר בצדקנית וטהרנית מהזן הנחות ביותר.
    סגור
  • 4.
    כלכליסט צדקו!
    אישה 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נמאס מהיחצנות הזולה של רדו ואנשיה ומי שכובעה בוער עדיף שתרגיע
    סגור
  • 3.
    שתיקה
    מורן 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כולן שותקות כשמדובר בעבריינית מהברנזה. כולן שותקות לנוכח ההשתקה של רדו בנושא ההטרדות המיניות במקאן. שתיקה לנוכח זה שכל פעילותה של חנה הן לצרכי העסקים של חנה (ניצול נשות צפת ניצול נשות מצפה).
    סגור
  • ספרי לנו על ההשתקות (ל"ת)
    יוני 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תרבות ידיעות
    אסתרון הביריון 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ככה נראה הסוף
    סגור
  • 1.
    התגובה הרעה
    יוני 07/2018/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא משנה את העובדה שהיא אכן הודתה בשימוש במידע פנים, עברה פלילית במדינת ישראל. מעניין איך השמאל התל אביבי מחבק עבריינית כשהיא מהצד ״הנכון״
    סגור