תקשורת ומדיה

בקשה לצו מניעה נגד התאגיד: לחשוף כותבי ההערות הפוגעניות

ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי התאגיד עתרו לביה"ד בעקבות פרשת "הרשימות השחורות" בתאגיד. מוקדם יותר היום פנתה אגודת העיתונאים למבקר המדינה
אלכסנדר כץ |  1
מוסף הארץ בתחקיר "הרשימות השחורות" בתאגיד (צילום סריקה)
ארגון העיתונאים וועד עובדי תאגיד השידור כאן הגישו לפני שעה קלה (יום א') בבקשה לצווי מניעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד הנהלת התאגיד וזאת על רקע חשיפת המסמך המשמיץ כלפי העובדים במוסף הארץ בסוף השבוע האחרון. הארגון והוועד דורשים פיצוי כספי לעובדים על רקע הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, פגיעה בחופש העיתונות והפרת חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי בכל הקשור לאופן גיוס וקליטת העובדים תוך רמיסת כל הכללים לרבות כללי המכרזים.
הבקשה הוגשה על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי ממשרד בשה-סבוראי-זבידה. בבקשה מבקשים ארגון העיתונאים וועד עובדי התאגיד לקבוע כי על התאגיד להימנע משימוש במסמך המשמיץ, לקבוע דיון דחוף במעמד הצדדים, להעביר לידיעת הארגון והוועד את מלוא המידע בנוגע לאותו מסמך משמיץ, לרבות, זהות עורכיו ותוכנו, מה השימוש שנעשה בקובץ ובאיזה תקופות, מי האנשים שנחשפו לקובץ וכן למסור את המסמך במלואו לידי הארגון והוועד.
בנוסף, מבקשים בארגון ובוועד כי יינתנו צווים הצהרתיים לפיהם הנהלת התאגיד הפרה את חוק הסכמים קיבוציים, הפרה את חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, פגעה בחופש העיתונות, פעלה בניגוד לחובתה לגיוס וקליטת עובדים בצורה שוויונית, הוגנת, ראויה ונאותה, ולרבות על פי חוק השידור הציבורי וחובת עריכת מכרזים כדין על פיו. כמו כן, מבקשים בארגון ובוועד כי הנהלת התאגיד תשלם פיצוי כספי בגין פגיעה בהתארגנות ובגין הפרת חוק שוויון הזדמנויות.
מוקדם יותר היום הפיץ ועד עובדי התאגיד מכתב לעובדיו, וכתב בעקבות מכתב של סמנכ"ל החדשות בתאגיד, ברוך שי: "סוף סוף מנהל בכיר בתאגיד שלא מצופף שורות ולא מתחמק מהאמת אלא מודה שהקובץ אכן קיים וגם מעביר ביקורת חריפה על השימוש בו. זאת על אף ההכחשה של המנכ"ל הזמני של התאגיד ועל אף שתיקתם התמוהה של מועצת התאגיד והיו"ר".
 
אגודת העיתונאים בירושלים כבר פנתה בעניין למבקר המדינה, והיום גם דרשה מיו"ר מועצת התאגיד גיל עומר לפתוח בהליכי פיטורים "נגד האחראים להליכי המיון של עובדי התאגיד, לרבות מנכ"ל התאגיד".
  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היינו בראיונות שונאים את התאגיד
    אני 08/2018/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מקום מגעיל, אנטי ביבי בכל רמ"ח אבריו וזו הסיבה היחידה שהוא הצליח לקום. ידע כל עובד תאגיד מקומבן, חבר של אלדד, או של טנא או של אושר כי הוא גזל פרנסה מאדם אחר, לא בזכות יכולת וכישורים אלה בזכות קשרים וצייתנות. הגיע הזמן לסגור את המדמנה הזאת.
    סגור