תקשורת ומדיה

בגלל ההתעלמות ממחאת הלהט"ב? לירן לוי עוזב את ערוץ 20

"לא קל להיות הומו בישראל" כתב לפני 3 שבועות כתב המשפט והמשטרה לחבריו במערכת, לאחר ההתעלמות הרועמת של ערוץ 20 ממחאת הלהט"ב. כעת התפטר
אלכסנדר כץ |  13
לירן לוי (צילום ערוץ 20)
כתב המשפט והמשטרה של ערוץ 20, לירן לוי, התפטר מתפקידו – כך נודע לאייס. לוי הודיע למנהליו על החלטתו, וצפוי לעזוב את הערוץ בתקופה הקרובה.
לוי הפך בחודשיים האחרונים לכוכב הגדול של מערכת החדשות הרזה של הערוץ, בזכות סדרת חשיפות על ההטרדות המיניות שעברו סוהרות במתקן כליאה של השב"ס, על ידי אסירים ביטחוניים. כמעט מדי ערב פרסם פרטים נוספים, והערוץ זכה לפולו-אפים נרחבים אצל הקולגות, כולל קרדיטים.
גורמים בערוץ מעריכים כי לצד ההצלחה המקצועית, חש לוי בעיה עם התנהלות המערכת בסוגיות שונות – בין היתר בסיקור מחאת הלהט"ב, כהומו מוצהר, מה שהוביל בסופו של דבר להחלטתו לעזוב את ערוץ 20. ההתעלמות הכמעט מוחלטת של הערוץ מהפגנת הענק בכיכר רבין נגד חוק הפונדקאות, לצד הטור המתריס של בועז גולן, מי שהיה עורך החדשות בערוץ 20 עד לאחרונה, הובילו את לוי לשלוח טקסט ארוך לחבריו למערכת בקבוצת הוואטסאפ, בו כתב: "אני אוהב כל אחת ואחד מכם אבל חייב לשתף. לא קל להיות הומו בישראל, על אחת כמה וכמה במקום עבודה בו עובדים אנשים כל כך שונים האחד מהשני, מרקעים שונים, דרגות שונות של אמונה ודת. דווקא בגלל העובדה שיש פה מגוון כל כך גדול של דעות אני אוהב את המקום הזה, אבל אי אפשר שלא לקחת את הדברים שקרו פה בימים האחרונים אישית ולהיפגע. האמינו לי שאת מה שהיה לי להגיד - אמרתי למי שצריך בערוץ".


לוי הוסיף כי "אתמול, תשעה באב, בחרתי להיות בכותל. זה אני, אדם מאמין, גם גאה וגם יהודי. זה חלק בלתי נפרד ממני ומהקונפליקט הפנימי שאני חווה היום ובכלל. זה לא מבטל את העובדה שאני חלק מהקהילה הגאה ורוצה לחיות פה כמו כל אזרח (חולם שיום אחד גם אני אוכל להביא את הילד שלי לערוץ ולהראות לו איפה אבא עובד, לא מגיע לי?). אז תעשו לי טובה, אני לא מבקש מכם ללכת לידי על קליפות ביצים. רק לכבד אותי ואת חברי לקהילה הגאה".
עזיבתו של לוי מצטרפת לגל עזיבות בשנה האחרונה, בין היתר של הסמנכ"לים בני אברג'יל ושרון הולנדר, מוני ברוש, המפיקה הראשית טרי דיקר לוי, עורך 'הפטריוטים' משה מאירסדורף, דוברת הערוץ אירית שגב וכאמור עקיבא לם מהדיגיטל של הערוץ. מערכת ערוץ 20 מצומקת וקטנה עם מספר כתבים מועט גם כך, ולוי הפך לבורג משמעותי בה בזכות הסיפורים שהביא. כעת ייאלצו בערוץ לגייס לפחות מחליף ללוי.
לירן לוי אישר את הפרטים לאייס, אבל ביקש להמעיט בדברים: "אני אוהב את האנשים פה ומכבד את המקום, והחלטתי אחרי חשיבה ארוכה לסיים את עבודתי. אני מודה לכולם". מערוץ 20 נמסר: "לירן לוי בחר לסיים את עבודתו בערוץ 20 משיקולים אישיים. מכבדים את בחירתו ומאחלים לו בהצלחה". 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אין סיבה לתת במה למין כלשהו ובפרט שמנוגד לטבע ולתורה
    ליאון 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחיו את החיים הפרטיים שלהם עם עצמם ובני זוגם בחדר המיטות והסדינים. נטיות מוזרות שכאלה לא אמורות לעניין יהודים .
    סגור
  • 10.
    אף אחד לא אוהב להיות במחיצת הומופובים (ל"ת)
    זהבה 08/2018/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    דע את מקומך
    לירן 08/2018/15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא מבין את לירן, שהוא באמת בחור טוב באופיו. מה חשבת לעצמך כשבאת לעבוד בערוץ שפונה לציבור הדתי - שבאמת יהיה אפשר להשחיל לו מסרים המנוגדים לתורת ישראל? זה כמו להגיע לערוץ ימני ולהתלונן למה לא מאפשרים לך להשמיע את משנת השמאל.
    סגור
  • 8.
    לירן לוי - כתב מוכשר, אמיץ ומרשים ביותר!
    חנה דרום ת-א 08/2018/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תודה על כתבותיך ועמידתך הבלתי מתפשרת לצד תושבי דרום תל אביב במאבקם במסתננים. בהצלחה בכל אשר תפנה.
    סגור
  • 7.
    ממש מסכנים אתם
    אאאא 08/2018/14
    הגב לתגובה זו
    1 6
    הלהטבים יצאו מהאף כל דבר שלא נותנים להם ולא מתאים להם הם נפגעים כאילו כולם חייבים להם הכל יאאלה תנו גז הרסתם את המדינה טמאים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    חבל מאד
    פרח 08/2018/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בחור מקסים אהבתי את ההגשה שלו
    סגור
  • 5.
    בראבו לירן (ל"ת)
    אורן 08/2018/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 4.
    מורשת מכובדת לעם ישראל
    גליה 08/2018/13
    הגב לתגובה זו
    2 6
    יהי רצון שערוץ 20 יעסיק רק יהודים, שמחוברים לתורת משה הקדושה, שמעודדת רק את קיום המשפחה היהודית המסורתית של אבא ואמא וצאצאיהם, הלכה ולמעשה, להמשך נורמלי ובריא של עמנו ישראל שחי לעד ולנצח נצחים??????
    סגור
  • 3.
    יופי פחות הומו (ל"ת)
    אור 08/2018/13
    הגב לתגובה זו
    4 13
    סגור
  • להפך חביבי, הרבה יותר הומו (ל"ת)
    רן 08/2018/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יופי פחות יהודי
    יניב 08/2018/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין איך היית מגיב אם הייתה כותרת כזאת
    סגור
  • 2.
    ערוץ כושל שתוכניותיו המרכזיות מגרדות 1%
    משה 08/2018/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מדוע הציבור הישראלי שתומך בימין לא צופה בערוץ 20? כנראה בגלל שמדובר בערוץ טלוויזיה גרוע.
    סגור
  • 1.
    האמת על לירן היא ש-
    אחת שיודעת 08/2018/13
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הוא כתב מעולה וחרוץ. הגב שהפנו לקהילת הלהטבים בערוץ היא יריקה בפניו. טוב עשה שעזב. מניחה שנשאר לספור את הדקות עד שאחד הערוצים האחרים יחטוף אותו.
    סגור