תקשורת ומדיה

היקף החשיפה לשבתרבות באר שבע - כמעט 17 מיליון שקלים

13 המפגשים שהתקיימו בשנה העברית האחרונה, הניבו 531 פולו-אפים בכלי התקשורת השונים, הרחק מאירועים דומים בת"א, נתניה וחולון
אלכסנדר כץ |  3
אבי גבאי בשבתרבות באר שבע (צילום דיאגו מיטלברג)
תכנית הראיונות שבתרבות באר שבע הוכתרה למובילה בישראל בכל הנוגע לשווי היקף החשיפה שלה בתקשורת – כך עולה מנתונים של חטיבת המחקר בחברת יפעת מחקרי מדיה, כפי שהגיעו לידי אייס. על פי הנתונים, שווי ערך החשיפה של תכנית הראיונות והאירוח הבאר שבעית הוותיקה, אותה מנחה איש התקשורת רועי כ"ץ, עמד בשנה העברית שעומדת להסתיים בקרוב, על 16.9 מיליון שקלים, בעונה שכללה 13 תכניות בלבד. 
עיריות רבות מקיימות אירועי שבתרבות, שמייצרים כותרות רבות. אחת הסיבות קשורה ליום שבת – הנחשב לחלש יותר מבחינת חדשות. כך נוצר מצב בו המרואיינים בשבתרבות, זוכים לפולו-אפים באתרי האינטרנט, במבזקי החדשות ובסיומו של יום – גם במהדורות סיכום השבת. סיבה שנייה היא היעדר תכניות אירוח בטלוויזיה, בהם המרואיינים יכולים לשבת בנחותה במשך דקות ארוכות, ולשפוך את משנתם.
הכניסה לאירועים אלה היא חינמית, וכל שנותר לעירייה להשקיע הוא בתשלום למנחה, שעומד על כמה אלפי שקלים לאירוע, כך על פי פרסום בנושא בגלובס. אולם מאידך, העירייה זוכה לאזכורים בתקשורת, אותם אפשר לתרגם למעשה ל"שווי חשיפה", כלומר כמה העירייה הייתה צריכה להשקיע כדי להגיע לחשיפה דומה.


רועי כ"ץ מראיין את יעקב פרי (צילום: דיאגו מיטלברג)
גם השנה הנתון של שבתרבות באר שבע מהווה היקף חשיפה משמעותי בסדר היום בישראל בשל הופעה בבמות החשיפה המרכזיות עם קישור לנושאים אקטואליים בוערים. על פי יפעת מחקרי מדיה, שווי החשיפה בטלוויזיה מהווה 70% מסך השווי בכלל כלי התקשורת. האייטמים ששודרו חצו את גזרת החדשות וכיכבו גם בבמות אחרות, כגון תכניות סאטירה ותכניות תרבות.
מהדוח עולה עוד כי שבתרבות באר שבע מובילה באופן ניכר בהיקף האזכורים שלה בתקשורת על פני אירועי שבתרבות בולטים אחרים שהתקיימו ברחבי הארץ  בשנת 2018. שבתרבות בבאר שבע זכתה ב-531 אזכורים בשנה החולפת, מול זו בתל אביב עם 336, והשלישית ברשימה – שבתרבות בנתניה עם 124. 209 אזכורים של שבתרבות באר שבע היו באינטרנט, 152 ברדיו, 112 בעיתונות ו-58 בטלוויזיה.
שיא החשיפה בעונה החולפת היה בחודש אוקטובר סביב התבטאות יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי לא יישב עם הרשימה המשותפת באותה קואליציה. עוד בלטו: דבריו של עדו נתניהו שציין כי שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה, וכן ההצהרה של ראש הרשות לשיקום האסיר אריה ביבי כי אריה דרעי הוא דוגמה לשיקום לא מוצלח.
אגב, בשנת תשע"ו (בין ספטמבר 2015 ליוני 2016) שווי החשיפה של המותג הבאר שבעי עמדה על 21.8 מיליון שקלים, עם 647 אזכורים ופולו-אפים בתקשורת. במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך. בשנה שלאחר מכן, בין ספטמבר 2016 ליולי 2017, מספר האייטמים בכלי התקשורת ירד במקצת ל-630, אבל שווי החשיפה העמיר ל-22.5 מיליון שקלים.
"שבתרבות באר שבע ממוצבת כבר זמן רב כאירוע המשפיע על סדר היום התקשורתי בישראל, ומהווה מודל חיקוי לרשויות רבות בארץ", אומר אמנון יוסף, דובר עיריית באר שבע ועורך התכנית מזה 20 שנים. "עיריית באר שבע ייסדה את המסורת לתכנית בפורמט זה ועל כך אני גאה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    17 מיליון לשבת תרבות בבאר שבע
    רותי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך הרבה כסף כמה היה אפשר לעשות איתו
    סגור
  • 2.
    איזה שטויות! באר שבע משלמים כסף לתקשורת כדי שתפרסם להם
    דנה 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את השבת תרבות. יש הרבה יותר תוכן בתל אביב , חולון ונתניה. פשוט בבאר שבע משלמים כסף לפרסומים. יעידו על כך הכתבים המפרסמים. מעבר לכך, בחולון ובנתניה מביאים עוד תוכן מעבר לפוליטיקאים. יחי ההבדל... בשורה התחתונה- תשלם כסף- תקבל אייטם
    סגור
  • 1.
    האמת על שווי חשיפה: קשקוש מקושקש
    אלי 08/2018/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווי חשיפה זה מונח ששייך לעבר ולא רלוונטי כיום לארגונים. מה שווה שווי חשיפה אם הוא לא מתורגם באופן ישיר למיתוג של הגוף ולא מתיישר עם האסטרטגיה והטקטיקה שנקבעה? האם לעיריית באר שבע זה משנה שהזכירו את השם שלה לצד פוליטיקאי כזה או אחר? ממש ממש לא. האם יותר אנשים יבואו לגור או לבלות בבאר שבע בגלל שהזכירו את שמה בשבת תרבות? כנראה שלא. בקיצור שווי חשיפה זה מונח ריק שאין לו הרבה משמעות עבור הגופים המסוקרים אבל מאחר ואין שום מדד אחר אז ממשיכים איתו.
    סגור