תקשורת ומדיה

כוורת המשבר של ויזל: שרי ישראלי, עידו הרטוב ומושיק תאומים

לצדו של ויזל ופוקס ניצבים שניים מהמוחות האסטרטגיים המנוסים בישראל, עידו הרטוב ומושיק תאומים שמצטרפים לשרי ישראלי ויחד מנהלים את חמ"ל האירוע המשברי
משה בנימין |  17
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס (צילום שוקה כהן)
פרשת ההטרדות המיניות וההצעות המגונות של מנכ"ל פוקס הראל ויזל התנפצה על פני הקבוצה כמו צונאמי שנבנה לו אט אט בזרמים התת קרקעיים עד שהתפרץ. בעוד שבמסדרונות קבוצת פוקס לקחו בחשבון שרגע כזה עלול להגיע, את הציבור תפסו החדשות בתדהמה וכעת הדי הפרשה כבר מאיימים על תנועת הלקוחות לחנויות.
ברגעים שכאלו נהוג לצרף לצוות יחסי הציבור גורם חיצוני, מעין FIXER שיבוא לנהל את האירוע המשברי אך למזלו של ויזל, את קבוצת התקשורת גיתם, שמטפלת בתקציב פוקס מנהלים שניים מהאנשים המנוסים ביותר בישראל בתחומים אלו: עידו הרטוב ומושיק תאומים. יחד עם משרד יחסי הציבור הוותיק של פוקס - שרי ישראלי - השלושה הם אלו שמרכיבים את הכוורת המייעצת לויזל ופוקס בכל הקשור להתמודדות בחזית התקשורתית.
מעבר ליחסי הלקוח-משרד פרסום, הרטוב וויזל נחשבים לחברים טובים מאוד. מעבר לנאמנות הבסיסית של משרד פרסום ללקוח בעת משבר, הרטוב מתגייס לצד ויזל כחבר ויותר מכך כיועץ תקשורת בכיר ומנוסה, בתור מי שעמד בעבר בראש חברת BBDO IM המתמחה בייעוץ אסטרטגי וניהול הזירה הציבורית, דהיינו, בדיוק הדמות המקצועית שויזל צריך לצידו ובדיוק החברה שבה היה יכול להיעזר במידה ולא היה קשור בה כבר. בנוסף להרטוב עומדים לטובת ויזל שירותיו של אחד מהמוחות האסטרטגיים ביותר בישראל בכל הקשור לניהול משבר תקשורתי - מושיק תאומים.  
מרגע פרסום הפרשה ועוד לפני כן, בהתנהלות מאחורי הקלעים בין קבוצת פוקס לערוץ עשר עוד לפני שהציבור נחשף למידע, הרטוב ותאומים היו ועדיין מעורבים מאוד בנעשה. גם הם יודעים, יחד עם שרי ישראלי, כי זהו רגע המבחן שלהם, הרגע שבו יוכלו להציג את הערך המוסף שלהם לקבוצת פוקס מעבר לפעילות השוטפת, רגע שבו מבחינתם יש רק מה להרוויח. ניהול נכון של האירוע ומזעור נזקים יעניק להם נקודות זכות רבות שבתמורה יחזקו את הקשר הארוך בין הצדדים.

לדבר או להיעלם?

נכון לעכשיו, השאלה הגדולה שעוד נותרה פתוחה וייתכן כי בקבוצת פוקס וכוורת ה-PR שלה טרם מצאו לה תשובה - היא מה עושים עם הראל ויזל? האם משריינים לו את הבמה המרכזית במהדורות החדשות כדי לצאת בקריאה כנה ואמיצה, שבה הוא מודה, מצטער ומתחייב לפצות על מעשיו ולצאת לדרך חדשה, או שמא, בדיוק ההיפך. אסטרטגיה ש"תעלים" את ויזל לתקופה הקרובה עד יעבור זעם או לפחות עד אחרי החגים כדי "להרוג את הסיפור בשקט.
פרשת ויזל-פוקס היא מקרה בוחן קלאסי, אחד מני רבים, שבו יועצי התקשורת שמלווים את החברה בשוטף עומדים בפרונט ומרוויחים את לחמם ברגע האמת. "הראל ויזל צריך לצאת לתקשורת להתנצל בפני כל מי שפגע, למסור שהוא מודע וער להתנהלות המאוד בעייתית שלו. הוא מתנצל בפני אלפי העובדים שהם שותפים מלאים לצמיחה של החברה ומבטיח  לטפל באופן אישי בבעיה" כך אומרת לאייס אשת יחסי הציבור יפה אפרתי בהתייחס לאופן שבו לדעתה יש לנהל את האירוע.
"יחד עם זאת" היא מוסיפה, "ברמת הניהול המקצועי, החברה היא אחת מקבוצות הניהול היותר מקצועיות שקיימות בשוק הקמעונאי. אין דופי בניהולי המקצועי". לדבריה "הייתי מציעה לאחיו שיפסיק להתערב בניהול התקשורתי, האמירה שלו שמבקשת לא להצטרף לקרנבל התקשורתי היתה טעות. זה לא מקרה אלון קסטיאל, זו התנהלות לא נאותה ולא מוסרית. שיהיה לו בהצלחה כי הוא מנהל מעורר השראה".
יועץ התקשורת ניסים דואק, בעליו של משרד יוניק אומר לאייס: "החברה תלויה בויזל ולכן זו בעיה, אבל אפשר לצאת מזה. לכן הוא צריך לכנס מסיבת עיתונאים. להגיד שנכשל. לספר על המדיניות החדשה של החברה בנושא. ולקחת על עצמו להתנדב שנה שלמה במשהו שמזוהה עם התחום. וכמובן לבקש סליחה מאשתו". דואק מוסיף עוד: "זה יעבור, עוד דקה יהיה משבר חדש. פוקס צריכה לתלות אמנה שכזאת בכל חנות ובקיצור, כל עוד לא יגיעו תלונות על מגעים שאז זה כבר יהיה קשה מאוד, זה לא צריך להיות מסובך".
התלות של פוקס בויזל היא גם זו שמסבכת את מצב העניינים. ויזל הוא הדמות הדומיננטית ביותר בפוקס. מאז היווסדה הוא משמש כפנים של החברה כשרוח המפקד שלו שורה עליה באמצעות ניהול ריכוזי, מסע רכישות וזכיינות אגרסיבי והצלחה עסקית רבה. דווקא הוא שבדמותו החברה קמה יכול להיות זה שיגרור אותה מטה בגלל הרבב שדבק בו. התעלמות או התייצבות מול המצלמות - בפוקס מבינים שזהו לא הזמן לגרור רגליים ולהתנהל באופן פסיבי אלא לקחת את היוזמה ולהוביל את הספינה לחוף מבטחים מהר ככל האפשר.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    "יועצים אסטרטגיים" - פחחח
    אורן 09/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד יועץ אסטרטגי... מה יש לייעץ? עבור מה לשלוח חשבונית? עבור "יעוץ אסטרטגי"? מה זה? זה חרטא
    סגור
  • 15.
    לא נכנסת לשום חנות ששייכת לויזל ולהקתו/לא חברת מועדון
    איריס 09/2018/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זמן רב שהתמנון שהשתלט על הקניונים מבריח אותי ושכמוני. הגאונים שמייעצים לו בעת המשבר עושים מעשה נבלה,שיתפלשו לבד בסחי הזה
    סגור
  • 14.
    זה כתם זה? אתה חושב שאנחנו סתומות מר ניסים?
    נועה 09/2018/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החשדות נשמעות יותר כמו הטרדה מינית/נסיון אונס ופחות ככתם חביב. איפה הקול הנשי? למה שוב שומעים רק שוביניסטים סטייל שנות ה70 מברברים על תליית אמנה בכל חנות? מה ניסים חושב שהמדינה הזו סתומה? איפה הקול הנשי המוכשר? מותר ואף חובה שנדבר
    סגור
  • 13.
    שבועיים אחרי הכתבה - המניה צונחת וגם ויזל מסתבך
    אלי מעפולה 09/2018/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט חירטוט אחד גדול של יועצי תקשורת. הבחור מאז ואני מדבר עובדות רק הסתבך עוד ועוד. אז מה שווה הייעוץ? יש מצבים שצריך לרדת מהבמה וזהו.
    סגור
  • 12.
    בושה לישראלי
    אחת 09/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך את יכולה לתת יד לגועל נפש כזה. יחצנית ותיקה שעשתה דברים טובים. אין גבול?
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    כמו שהיועצים הוציאו את קוסבי או הרווי וינשטיין מהמשבר..
    אבירן 08/2018/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש מקרים שהמציאות חזקה מכל הספינים וכל היועצים. סורי חבר... לפחות יממן קצת את הברנז'ה בדרך למטה...
    סגור
  • 10.
    אומנות הקשקוש - יש משברים שאי אפשר לצאת מהם
    דודי מהרצליה 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    איך אני מת על הסיפורים של יועצי הקסם שיכולים להוציא את החברה מכל משבר. אז זהו, אין דבר כזה, הפרשה לא תדעך, בהנחה שהיא נכונה ואין כאן עדויות שווא. יגיעו עוד רעידות יותר חזקות ויותר חזקות ואף יועץ תקשורת בעולם לא יכול להחביא מתלוננות. תעשיית יחסי הציבור מוכרת לוקשים והלקוחות קונים אותם. מיועץ בעל ניסיון ואחד שיודע....
    סגור
  • 9.
    עם עידו הרטוב הם מסודרים
    שי 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לבחור יש כשרון וניסיון רב בניהול משברים אף גדולים מכך
    סגור
  • 8.
    יודעים כולם על מעלליך, הראל (ל"ת)
    ארי 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 7.
    רק אליאב אללוף
    מיכאלה 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    היחיד שיכול לעזור לויזל לחזור להיות אהוב עי הקהל הישראלי
    סגור
  • חחחחחחחח, מה הוא מבין בתקשורת? סהכ איש מדיה חברתית (ל"ת)
    אוסף הלייקקים 08/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    הלך החזיר אצל הזרזיר? לשניהם זה לא יעזור
    רק חרם צרכנים יעזור 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התרגילים שויזל ניסה כדי לטשטש ולמנוע התחקיר פגעו במאוורר ועכשיו כל הח..א יורד עליו וכל הכבוד למוזיקה שבעד כסף מוכן לחפוף הראש בזוהמה
    סגור
  • 5.
    לא מבינה נשים שהן לקוחות המשרד שמוכנות לתת יד
    זה לא משבר צרכני 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לעובדה שראשי גיתם עוזרים לאדם כזה... עצוב
    סגור
  • 4.
    גם עם זכוכית מגדלת לא ראיתי פה התחלה של ניהול משבר
    דור 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחלה שמות, אבל בשורה התחתונה שודר תחקיר קשה. לא נראה כאילו התחקיר עומעם איכשהו...
    סגור
  • 3.
    שום ייעוץ "אסטרטגי" וכל החרטא הזו של ניהול משברים יעזרו (ל"ת)
    פפי 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    חברות ונאמנות ללקוח ומצד שני אינטגריטי
    כותל 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אם מה שמיוחס לויזל נכון, לא בכירי גיתם בעבר ובהווה יעזרו, ויותר מכך זה כתם שיכול לדבוק גם בהם ושום כביסה לא תסיר או משחקי מילים וזירה כזו או אחרת
    סגור
  • 1.
    ויזל, תודה ותרזה
    חיימון 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נתפס בענק וגם הוא יודע שסרח. השאלה היא האם האגו שלו ייתן לו להתרפס ולהתנצל.
    סגור