תקשורת ומדיה

זניט העולמית צופה: צמיחה בפרסום - בעיקר מחיפוש ממומן וסושיאל

הצמיחה בשוק המסחר המקוון דוחפת את המפרסמים לפלטפורמת הפרסום בחיפוש הממומן שצפוי לגדול, כמותית, בהיקף של 22 מיליארד דולר ל-109 מיליארד דולר ב-2018
משה בנימין | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
מחקר חדש שפרסמה חברת המדיה הבינלאומית זניט צופה צמיחה עקבית של 4.5% בפרסום העולמי, גבוה יותר מההערכות המוקדמות של החברה שעמדו על 4.1%. עיקר הגידול, בהיקף של שני שליש ממנו, כפי שצופה החברה מקבוצת פובליסיס העולמית, יגיע מפרסום במנועי חיפוש ומודעות ברשתות חברתיות.
על פי תחזית זניט, היקף הפרסום העולמי יעמוד על 581 מיליארד דולר בסוף 2018.  החיפוש הממומן צפוי לגדול, כמותית, בהיקף של 22 מיליארד דולר ל-109 מיליארד דולר ב-2018, בעוד שהפרסום ברשתות חברתיות צפוי לגדול ב-28 מיליארד דולר ל-76 מיליארד דולר.
על פי המחקר, הגידול בפרסום במנועי חיפוש, שנחשב לוותיק התחום, הוא פועל יוצא של הצמיחה בתחום המסחר המקוון. היקף הרכישות הגובר של צרכנים מכל העולם באתרי סחר מקוונים "דוחף" את המפרסמים לחיפוש הממומן דרכו הם מנסים לצוד את הלקוחות קרוב ככל האפשר לפעולת הרכישה, בתוצאות החיפוש. בחלק גדול מהמקרים, מפרסמים מנסים לחבר בין המוצרים שהגולשים מחפשים אונליין והמיקום הגיאוגרפי של הגולשים לחנויות (הפיזיות) שלהם, בהתבסס על המלאי, וכך להציע להם את אופציית הקנייה החלופית.
הגידול בתחום הסושיאל אינו מפתיע ותורמת לו בעיקר הצמיחה בפרסום בווידאו. על פי זניט, "עד עכשיו, פרסומות הווידאו ברשתות החברתיות שימשו כתוספת לפרסומות בטלוויזיה ולא כמתחרות שלהן. אך כעת הפלטפורמה של הווידאו מתחרה בטלוויזיה באופן ישיר באמצעות שידור תכנים בפורמט ארוך כגון ספורט, תכניות דרמה וקומדיה שבתוכן משולבים ברייקים של פרסום כמו בטלוויזיה".
תחזית זניט לשנת 2019 לא שונתה ועומדת על צמיחה של 4.2%. עם זאת החברה הנמיכה את הציפיות לצמיחה ב-2020 מ-4.3% ל-4.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה