תקשורת ומדיה

ועדת הריכוזיות הכניסה את אלונה בר און לרשימת הגורמים הריכוזיים

ברשימה לשנת 2018 שפרסמה הוועדה לצמצום ריכוזיות נמנות 28 קבוצות מתחום השידורים והעיתונות הכתובה
ערן סוקול | 
אלונה בר און (צילום יח"צ)
הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה היום (ג') עדכון של רשימת הגורמים הריכוזיים לפי חוק הריכוזיות לשנת 2018, לה נוספו, בין היתר, קבוצת אלייד, IBI, הבורסה לניירות ערך, ישראמקו וקבוצת אברהם לבנת. כמו כן, אלונה בר און, עדנה בר און וענת אגמון נוספו לרשימת הגורמים הריכוזיים לאחר שרכשו את השליטה בגלובס.
בגזרת שוק התקשורת, לרשימה נוספו קבוצת המבשר מהמגזר החרדי, בשל היותה גורם בעל השפעה בתחום העיתונות, ורחל פרוש בעלת השליטה; קבוצת הפלס בשל היותה גורם בעל השפעה בתחום העיתונות ונתן זאב גרוסמן, בעל השליטה ב"ביטאון עולם התורה הפלס". בתוך כך, אבי בר יצא מרשימת הגורמים הריכוזיים לאחר שמכר ליצחק מירילשווילי את רדיו קול חי. 
המשמעות של הופעת חברה ברשימות היא שמתן רישיונות או זיכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על ידי המדינה, לגורמים המנויים ברשימות, מחייבים את המאסדר לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ עם הוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל-משקית. בנוסף, להימצאות ברשימות השלכות בהקשר חובת ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים.
מי נכלל ברשימת הגורמים הריכוזיים?
רשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים כוללת 22 קבוצות עסקיות שמתקיים בהן לפחות אחד מהתנאים הבאים: מחזור מכירות העולה על 5.94 מיליארד שקל או על 1.98 מיליארד שקל בשוק מונופוליסטי; היקף האשראי עולה על 5.94 מיליארד שקל.
רשימת הגופים הפיננסיים המשמעותיים כוללת 18 קבוצות: 6 בנקים ו-11 גופים מוסדיים, ששווי כלל נכסיהם עולה על 39.6 מיליארד שקל.
ברשימת הגורמים הריכוזיים 75 קבוצות שכוללות לפחות אחד מאלה: גוף פיננסי משמעותי; תאגיד ריאלי משמעותי; גורם בעל השפעה בתחום השידורים או העיתונות הכתובה (28 קבוצות); היקף פעילות מצטבר בתחום תשתית חיונית העולה על מחצית מכלל הפעילות באותו תחום (22 קבוצות), בעלי זכות בלפחות ארבעה תחומי תשתית חיונית באמצעות לפחות עשרה רישיונות או חוזים (2 קבוצות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה