תקשורת ומדיה

פעם רשות השידור - ועכשיו גם התאגיד מחרים את כנס אילת

לפני כחודש פנו בתאגיד לברר באילו פאנלים ניתן לשלב את אנשיהם. השבוע הודיעו כי נציגה לא ייקחו חלק בכנס. בר מוחא: "אולי בגלל שתקפנו אותם על היחס ליוצאי רשות השידור"
אלכסנדר כץ |  1
פאנל על סיקור המלחמה הבאה בכנס אילת 2017 (צילום אודי פורטל)
עוד חוזר הניגוד: כנס אילת לעיתונות שצפוי להתקיים באמצע חודש נובמבר, לא יכלול את אנשי תאגיד השידור כאן. לאייס נודע כי בתאגיד החליטו לבטל את השתתפותם של אנשיו בפאנלים בכנס, במה שנראה כ"דם רע" בין כאן לבין אגודת העיתונאים בתל אביב, מארגנת הכנס השנתי באילת, ולמעשה חרם של התאגיד על הכנס. 
מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא, אומר לאייס כי לפני חודש, פנו אנשי דוברות התאגיד לאבי פז, לשעבר יו"ר אגודת העיתונאים וכיום ממארגני הכנס, ובדקו באיזה פאנלים אפשר לשלב את אנשי כאן. לאחר שקיבלו את תכניית הכנס, לא התקבלה מהתאגיד תגובה, והשבוע, כשפז בדק אם התאגיד לגבי השתתפות אנשיה בהם מגיש יומן הבוקר בכאן רשת ב' אריה גולן, העיתונאי אמיר בר שלום, כתבת הבריאות קטי דור וסמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך, נמסר כי ה-3 הראשונים לא ישתתפו, וכי רק אברבך יכול להשתלב בכנס. באגודה הודיעו לתאגיד כי החליטו לוותר על השתתפותו.  
על פי הערכות, החלטה נובעת מחוסר שביעות רצון אצל בכירי התאגיד על הביקורת שמטיחה בה האגודה, בעיקר סביב היחס לו זוכים ותיקי ויוצאי רשות השידור, שרק חלקם נקלטו בתאגיד השידור. במצב כזה, החליטו בתאגיד לבטל את השתתפות אנשיו בפאנלים, אבל לא אסרו על עובדי התאגיד להשתתף בכנס עצמו.
בר מוחא אומר לאייס: "אנחנו מסייעים לעובדי רשות השידור לשעבר, אנשים ותיקים ומנוסים, וזה כנראה לא נעים לתאגיד", ועוקץ: "אגב, לא הייתה להם בעיה לשלוח 7 מועמדויות לפרסי הרדיו של הכנס. את זה הם לא החרימו". בתאגיד כאן ביקשו לא להגיב לדברים.
אין בו הפעם הראשונה בה צפים ועולים היחסים העכורים בין אגודת העיתונאים לבין השידור הציבורי. במשך מספר שנים סירבה הנהלת רשות השידור לשלוח את בכיריה לקחת חלק בפאנלים של כנס אילת, וזאת בשל התנגדותה של האגודה למינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל הרשות באותה עת, שכללה אף עתירה לבית משפט העליון. מאידך, עובדי הרשות דווקא לקחו חלק בכנס והשתתפו בפאנלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כנס מטורלל של נואפים, סוטים, שמאלנים וסתם טיפשים (ל"ת)
    מוכטא 10/2018/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור