תקשורת ומדיה

קשת מעלה הילוך עם 2025: מציעה חסות ראשית ב-5 מיליון ש'

בקשת מתכוונים להשיק בתחילת 2019 את המגה-ריאליטי של ארז טל ויורם זק בעיצומו של משבר, והפסדי ענק בשוק הטלוויזיה. פנייה נעשתה בין היתר ל-HOT ובזק שמביעות עניין
משה בנימין |  9
דווקא בימים שבהם שוק הטלוויזיה הישראלי משדר אותות מצוקה וחירום, קשת מתכננת לצאת בקרוב עם אחד הפורמטים היומרניים והמושקעים שנראו בישראל אי פעם. הפורמט 2025 שפותח על ידי ארז טל ויורם זק מסתמן כהפקה בסדר גודל שלא נראתה בישראל ודומה יותר לפיתוח בקנה מידה בינ"ל. במקביל, כך נודע לאייס, קשת העלתה הילוך בשבועות האחרונים והחלה במגעים עם המפרסמים המובילים בישראל ובמרכזן ניסיונות לסגור את נותנת החסות הראשית לתכנית הריאליטי בתג מחיר חסר תקדים שעומד על כ-5 מיליון שקל. 
חבילת החסות הראשית למגה-ריאליטי של קשת כוללת מטבע הדברים סל פרסום נרחב כגון פרסומות בזמן השידור, חסויות, פרסים, תוכן שיווקי, דיגיטל וברייק זהב. לאייס נודע כי בין היתר פנתה קשת לחברות HOT ובזק עם הצעה לשמש כנותנת החסות הראשית, ונראה כי המגעים עם בזק הם המתקדמים ביותר. 
מעבר למגעים עם חברות התקשורת הגדולות על החסות הראשית, קשת כבר גייסה לתכנית החדשה מפרסמים נוספים שהביעו עניין בתכנית החדשה. 
בקשת עובדים במרץ על הפורמט החדש, בעידן שאחרי 'האח הגדול' שעברה לידיים של רשת. הפורמט של טל וזק אמור להיות שדרוג של 'האח' ולהתכתב עם עולם המציאות המדומה, ולטובת כך כבר מוקם אולפן מתחם מיוחד בעיר יבנה, שכולל אולפן טלוויזיה, משרדי הפקה, ועוד. לאייס נודע עוד כי לטובת הצילומים, אמורה להיות מרושתת שכונה שלמה בעיר. 
גורם בכיר משוק הפרסום אומר לאייס כי "התכונה בקשת מורגשת. נראה שכל עובדי קשת עובדים על הפורמט החדש במידור גבוה, כך שחוץ מהעובדה שזה יקרה ביבנה לא הרבה יודעים מה הולך להיות". לגבי העלות לפרק יש חילוקי דעות בין מספר גורמים: חלק טוענים שהוא יעמוד על פחות ממיליון שקלים, אחרים טוענים כי העלות עשויה להגיע לכ-2 מיליון שקלים. 
על הנייר, נראה כי הדרישה של קשת לחסות ראשית ב-5 מיליון שקל היא אסטרונומית, אך אנשי מדיה שיודעים דבר או שניים על החזרת ההשקעה מסבירים לאייס כי ההימור הכספי של קשת על הפורמט החדש מחייב את המעורבות הגבוהה שלה ומגלם בתוכו ערובה לכך שהחברה תעשה ככל הניתן כדי שהפורמט יוכתר כהצלחה - ערובה שכזו אמורה להבטיח לנותן החסות הראשית זמן מסך וחשיפה גבוהים שיחזירו את ההשקעה. 
אחרי שדוחותיהן של קשת ורשת נחשפו והצביעו על הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בעקבות פיצול ערוץ 2, פורמט כזה שההשקעה בו נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, הוא אתגר לא פשוט לקשת. ההכנסות לתכניות ענק של הערוצים, הצטמקו בשל הירידה הטבעית ברייטינג עם פיצול ערוץ 2, ועידן ה-40% צפייה הוא זיכרון עבר מתוק שנעלם כלא היה בעידן 3 ערוצים מסחריים.
בקשת בטח גם נזכרים בניסיון של ערוץ עשר להשיק פורמט בהשקעה גבוהה מאד, שכמעט ומוטט את הערוץ. מדובר כמובן בתכנית הריאליטי 'הדור הבא 24/7' שלטובתה נבנו אולפנים מיוחדים בבת ים, ועם רייטינג חד-ספרתי, התכנית הניבה הפסדים של כמעט 20 מיליון שקל לערוץ עשר ולשותף התוכן שלו, אתר וואלה
ועדיין, קשת נמצאת במקום אחר מערוץ עשר. לקשת יש זרועות הכנסה נוספות, כגון KI (קשת אינטרנשיונל, מ"ב) והדיגיטל, וגם פיננסית מצבה איתן הרבה יותר, על אף הפסדי קשת שצפויים להסתכם בסוף השנה בכ-30 מיליון שקלים, אחרי הפסד נקי של כ-118 מיליון שקלים ב-2017.
בקשת סירבו להגיב. מבזק נמסר: "לא על דברים מסוג זה או על עניינים מסחריים". מ-HOT טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אוי למי שיתן לזה חסות
    ... 02/2019/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התכנית משעמת נורא
    סגור
  • 6.
    לא ייאמן שהם עדיין תקועים בריאליטי כשזה מת בכל העולם
    חיים 11/2018/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא סתם נטפליקס ואמזון פריים לא מחזיקות ריאליטי. הצופים פשוט לא רוצים לראות את החרא הזה יותר. למה לראות ריאליטי כשאתה יכול לראות אנשים אמיתיים עם החיים האמיתיים שלהם כל הזמן בלי הפסקה בכל ערוץ. פשוט הזיה שמישהו רוצה לשים כסף כל כך גדול על תוכנית כזאת מופלצת. לאנשים יש היום קשב של 30 שניות מי מוכן לשים על זה 5 מיליון שקלים?
    סגור
  • 5.
    טל האיש שיודע לעשות מיליונים מזבל (ל"ת)
    אברי 11/2018/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    תשתתף?
    דנה רון 10/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זק? לא צופה.
    סגור
  • 3.
    אני הגבתי וכנראה זה לא לרוחכם (ל"ת)
    יצחק 10/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    זה סופו של כל בלון
    יצחק 10/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי שחולב בנתיים זה ארז טל הבחור הפר למולטימליונר על סתם הוא לא שווה את זה ככה עשה נוחי דנקנר הלך לרבנים לקחו ממנו מיליונים וכשהתמוטט כולם ברחו .ככה עושה קשת נותנת לארס מיליונים וכשיגיעו לפשיטת רגל לא ימצאו אותו
    סגור
  • 1.
    הפורמט "החדש" ייצר הפסדים של למעלה מ 20 מ' ש"ח----->
    קלקלנית שמחות 10/2018/23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בניית הלוקשיין וכל המסביב - 10-15 מ' ש"ח תשלום לפורמט טל+זק - כ 4 מ' ש"ח עלות הפקה לתוכנית - כמיליון ש"ח פרסום+יח"צ - כ 200,000 ש"ח בחודש וכל זאת תחת זכוכית המגדלת של אנדמול שמתה לתפוס ואפילו גרם של דימיון על מנת להגיש תביעה של 100 מ' ש"ח. וכן, הם ימצאו משהו דומה.
    סגור
  • מה עם
    שכחת 11/2018/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה עם החסויות והפרסומות? שכחת אותן והן משחקות תפקיד גדול מאוד במשחק הזה
    סגור
  • אנדמול לא תעשה כלום
    יאללה 10/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קשת יודעת מה זה האח הגדול מא ועד ת והיא תדע איך לא לעשות אותו ככה. והרעיון שיש אנשים בתוך בית ומצלמים אותם 24 שעות + יש ערוץ יחודי רק בשביל זה, זה לא מקורי מבית ההפקות של אנדמול ואין להם על זה זכויות שכן יש מלא תכניות שעושי ברעיון זה שימוש.
    סגור