תקשורת ומדיה

אחרי הסרת הרצועה היומית: תכנית ספורט שבועית בכאן רשת ב'

כאן רשת ב' מחזירה לאוויר לאחר 8 חודשים תכנית שתעסוק בספורט - אבל פעם בשבוע בלבד. את התכנית יגישו ליאן וילדאו ועמית לוינטל, שחווה שנה תקשורתית נהדרת
אלכסנדר כץ | 
מיקרופון (צילום רפי דלויה)
כאן רשת ב' תעלה מיום חמישי הבא תכנית ספורט שבועית חדשה, בהגשתם של ליאן וילדאו ועמית לוינטל, ובעריכתו של עתאמנה וואהבי. התכנית השבועית תשודר מדי חמישי ב-16:00. לוינטל זוכה לשנה נהדרת, בעיקר בזכות שידורי המונדיאל בערוץ כאן 11, שם זכה לחשיפה גבוהה ולהערכה ציבורית רבה.
בפברואר השנה החליטו בקול ישראל להסיר מהאוויר את רצועת השידור היומית בהגשתם של וילדאו ושרון פרי. בהמשך עזבה פרי את תאגיד השידור כאן. אחת הסיבות נגעה לנתוני האזנה הפושרים של התכנית, כפי שהתבטאו בסקר TGI, שהצביעו כי החשיפה לתכנית ששודרה ברצועת 18:00-19:00 עמדה על 93.1 אלף מאזינים, בפער גדול מגל"צ עם 144 אלף מאזינים ברצועה זו.
בנוסף, התכנית ששודרה בחשיפה ארצית, הפסידה בצורה משמעותית בנתוני האזנה לתכניות הספורט המתחרות בתחנות האזוריות רדיו תל אביב ורדיו 103FM. על פי נתונים שפורסמו באייס, לתכנית הספורט של 103FM עם רון קופמן ופיני גרשון, האזינו באותה עת 129 אלף איש (בסינדיקציה עם קול רגע ורדיו צפון), ואילו ל'תכנית הספורט של ישראל' ברדיו תל אביב עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ, האזינו 121 אלף (בסינדיקציה שם רדיו חיפה, רדיו דרום על 2 אפיקיה, רדיו ירושלים וגלי ישראל).   
האבולוציה הראשונה של תכנית הספורט היומית של כאן רשת ב' החלה עוד בשנת 1970, ברצועה יומית בת 10 דקות בלבד בשם 'היום בספורט'. למרות שהייתה קצרה, היא הביאה סיפורים והייתה סמן ימני בתחום שידורי הספורט - בתקופה שונה לחלוטין מהמציאות התקשורתית שאנחנו מכירים היום. יש לזכור גם ש-1970 הייתה מאד משמעותית בתחום הספורט בישראל - עם השתתפותה של הנבחרת הלאומית בטורניר המונדיאל במקסיקו, ועם צאתה לדרך של התכנית 'שירים ושערים' בימי שבת. הגורמים הדומיננטיים בשידורי הספורט באותה תקופה היו נחמיה בן אברהם ויואל כץ המנוחים, וגדעון הוד, שלצידם דני דבורין ושמעון וילנאי.
עם השנים שינתה 'היום בספורט' את פניה, נטמעה ביומני החדשות, ולימים הורדה מן האוויר. לפני יותר מעשור הוחזרה הרצועה תחת השם 'מה ברשת' בין 18:00 ל-19:00 עם יואב אביב, במטרה להוות פלטפורמה שתיתן מענה לרצועות הספורט החזקות מאד בתחנות האזוריות. גם הרצועה זו לא נחלה הצלחה גדולה, ולפיכך הוחלט להכניסה ל'יומן הערב' ששודר בין 17:00 ל-19:00, והיא קוצרה לחצי שעה והוזזה ל-17:30. בתאגיד היא הוזזה לרצועת 18:00 אבל הפסידה כאמור למתחרותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה