תקשורת ומדיה

סיכול ממוקד? אלעד מן לא נבחר למליאת מועצת העיתונות

עו"ד מן, מהפעילים בפיקוח על הרגולציה בשוק התקשורת, קיבל רק 5 קולות ולא נכלל במניין 20 הנבחרים. ומה הקשר לדרישתו להפסיק חברותו של ישראל היום במועצה?
אלכסנדר כץ | 
אלעד מן (צילום אודי פורטל)
אחד האנשים הפעילים במליאת מועצת העיתונות, לא הצליח להיבחר אליה שוב. לאייס נודע כי עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה וחבר הנהלת העין השביעית, לא הצליח להיבחר שוב למליאת המועצה, בבחירות שנערכו בשבוע שעבר.
מן פעיל מזה שנים בכל הקשור בפיקוח על הרגולציה בתחומי התקשורת, במסגרת פעילותו בעמותת הצלחה. בין היתר נבחר לפני 3 שנים למליאת מועצת העיתונות, ואף לחבר נשיאות המליאה. בצד זאת, הוא גם הצליח לעצבן לא אחת המו"לים ועורכי העיתונים, שמחזיקים ב-50% מקולות ההצבעה בבחירות למליאה, דבר שהיה כנראה בעוכריו.
רק לפני 4 חודשים דרש מן להפסיק את חברותו של ישראל היום במועצת העיתונות, וזאת משום שהעיתון מתעלם לכאורה מהחלטת בית הדין של מועצת העיתונות בכל הנוגע לפרסום "סקרי אפרטהייד" – אותם סקרים שדוגמים רק יהודים למרות שנוגעים לכלל האוכלוסייה, כמו סקרי בחירות וכדומה.
נסביר לרגע מהי מועצת העיתונות. מדובר על ארגון התנדבותי שפועלת במטרה לשמר את חופש העיתונות וכללי האתיקה העיתונאית, ומורכב מנציגי גופי תקשורת שונים המשלמים דמי חבר שנתיים. במועצה חברים נציגי תקשורת ונציגי ציבור, כאשר מליאת המועצה מורכבת מ-3 קבוצות: 30% מו"לים ועורכי העיתונים, 30% נציגי העיתונאים מהארגונים השונים, ו-40% נציגי ציבור. רק ל-2 הקבוצות הראשונות יש זכות הצבעה, כך שלמעשה למו"לים יש 50% מזכות ההצבעה עבור נציגי המליאה.
בבחירות הנוכחיות על 20 מקומות במליאה, התמודדו בסופו של דבר 24 אנשים וזאת לאחר שבימים האחרונים הצטרפו עוד כמה מתמודדים, כדי למנוע מצב אבסורדי בו כל המתמודדים זוכים, דבר שמייתר בפועל את קיומן של הבחירות. בסופו של יום, עו"ד מן קיבל 5 קולות בלבד, ובפער גדול ביחס לרוב המתמודדים, שנהנו מכ-17-18 קולות, ומעטים שרשמו מספר קולות נמוך יותר – כגון 13, 9 ו-7. דווקא מן, הפעיל ביותר – נותר מחוץ למליאה.
על פי גורמים במועצה, היה בכך די כדי שישראל היום יפעל מאחורי הקלעים לסיום כהותו של מן, בכך שאף לא אחד מ-3 הקולות שלו במליאה, לא הצביע עבור מן, וזאת לצד פעילות נוספת כדי שגם חברים אחרים לא יצביעו לו. גורם סיפר לאייס כי "נציגי המולים הגיעו בהופעה מלאה, בעוד שלא כל נציגי העיתונאים הגיעו להצביע". חבר מליאת מועצת העיתונות אמר לאייס, כי "מן הצליח לעצבן לא רק את ישראל היום, גם את העיתונים האחרים – ואף אחד לא רוצה שיהיה לו מישהו במליאה שכל הזמן מגיש תלונות ומפריע".
עו"ד אלעד מן אמר בשיחה עם אייס כי "תוצאות ההצבעה מדברות בעד עצמן ואין לי מה להוסיף עליהן. כמובן שפעילותי הציבורית בתחום רגולציית התקשורת תמשיך גם במסגרות אחרות בהן אני פעיל, בין היתר באמצעות הגשת תלונות לבית הדין של מועצת העיתונות".
מישראל היום טרם התקבלה תגובה.   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה