תקשורת ומדיה

'שוקן' תפסיק הדפסת המקומון 'ערים' - שפעילותו תעבור לדיגיטל

בשבוע הבא יופץ הגיליון האחרון של המקומון הרחובותי. מנכ"ל רשת שוקן אבי סולומון מכחיש כי מדובר בפיילוט: "הביקוש ברחובות לפרינט היה נמוך. זיהינו מגמת צמיחה בדיגיטל"
אלכסנדר כץ |  3
המקומון ערים של רשת שוקן (צילום מסך)
רשת שוקן החליטה להפסיק את הדפסתו של המקומון 'ערים' המופיע בעיר רחובות - כך נודע לאייס. הגיליון האחרון של המקומון יופיע בשבוע הבא, ולאחריו הוא יופיע רק בגרסה דיגיטלית.
ב-2017 הקימה 'שוקן' רשת מקומונים אינטרנטית דוגמת אתר MYNET של קבוצת ידיעות תקשורת, כאשר לכל עיר הוקם מתחם ייעודי אותו ערכו ואילו כתבו עורכי וכתבי המקומונים המודפסים. בהמשך זכו המקומונים של שוקן גם לאפליקציות נפרדות
בעוד גורמים אומרים שהיה זה מהלך ראשוני כחלק ממשנה סדורה להפסיק הדפסתם של חלק מהמקומונים להעבירם לעולמות הדיגיטל וכי רחובות היא פיילוט, הרי שמנכ"ל הרשת אבי סולומון אומר בשיחה עם אייס כי הפסקת הדפסת ערים כלל אינה פיילוט, אלא פעילות נקודתית: "הביקוש לפרינט ברחובות היה נמוך. זיהינו מגמה ברחובות והזדמנות לצמוח בצורה משמעותית בדיגיטל. החלטנו להפנות את הכל המשאבים שלנו לזירה הזאת". 
יש לציין כי בעבר כבר סגרה רשת שוקן מספר מקומונים, כשהמוביל שבהם היה עיתון העיר בתל אביב - מקומון הדגל של הרשת, ומי שעשה מהפכה בעולם המקומונים בישראל. העיתון, בהמשך גם הצמיח את המותג עכבר העיר, שגרסת הפרינט שלו הופסקה גם כן - ואילו גרסת האינטרנט שלו הוטמעה בתוך אתר הארץ.
ואולם, ברשת שוקן אומרים כי נתוני הגלישה באתרי הרשת ובאפליקציות שוברים מדי שבוע שיאים, כש-11 האתרים רשמו כמיליון יוזרים בחודש החולף. שלא לייחוס, אומרים ברשת כי ישנם מקומונים שסוגרים שנה עם דוחות כספיים נהדרים - ולכן אין שום סיבה לסגור אותם.  
בכל מקרה, סגירת גרסת הפרינט של המקומון הרחובותי הוא עוד נדבך במצבו של שוק המקומונים והעיתונות הישראלי: בעבר נסגרה רשת זמן מעריב, לא מעט מקומונים עצמאיים ברחבי הארץ סיימו אף הם את דרכם, וכך גם שבועונים וירחונים שנסגרו בשנים האחרונות. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כאילו שמישהו ירצה לגלוש באתר של מקומון.עדיף עיתון אמית. (ל"ת)
    ש. ג 11/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    החוקנייה הולכת ומתפגרת. בקרוב פיטורים המוניים (ל"ת)
    חדשות טובות 11/2018/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עד 2019 - הפרינט של הארץ נתפסק. יהיה רק אתר (ל"ת)
    הסוף המר 11/2018/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור