דעות

על "קמפיין השחרה", השרה איילת שקד, ואחד רני רהב

עופר רוזנבאום, שאחראי על הקמפיין למניעת הסגרתה לאוסטרליה של מנהלת בי"ס החשודה בביצוע עבירות מין, בטור על סערת הפרסום בידיעות, הגבולות האדומים שלו וההתערבות של רני רהב
עופר רוזנבאום |  16
הכתבה בידיעות אחרונות על קמפיין ההשחרה נגד השרה איילת שקד (צילום סריקה)

האמת היא שאם ידיעות אחרונות לא היו מפרסמים את הקמפיין שלנו, אף פעם לא הייתם קוראים את הטור הזה או שומעים על המשפחה הזאת. מאתמול קיבלתי המון פניות מחברים, קולגות וגם מכתבים שרוצים התייחסות על "החשיפה" בידיעות שבמרכזה התכנית האסטרטגית שהוכנה "להשחרתה" של שרת המשפטים איילת שקד, כפי שנכתב.

כששואלים אותי מה הקווים האדומים שלי, באיזה תיקים אני לא אסכים אף פעם לגעת, תמיד אני נותן את אותה התשובה - התעללות בבעלי חיים וכל מה שנוגע לאונס והטרדות מיניות. העמדה הזאת שלי נבחנה בשנה האחרונה שוב ושוב בעקבות הקמפיין המבורך #MeToo  שהביא לא מעט פניות של נאשמים שביקשו סיוע, אף אחד מהם לא זכה לכך, ובכל סירוב שלי הייתי גאה.
כל מי שמכיר אותי ומכיר את הקווים האדומים, שאל אותי – ומה שונה כאן? הכל. יש פה אישה חולה מאד, מלכה לייפר, שיושבת במעצר בנווה תרצה (ולא במעצר בית כמו שנכתב) כבר 9 חודשים. היא לא נחקרה אפילו פעם אחת, לא הוגש נגדה שום כתב אישום, ומדינת ישראל החליטה שהיא מתחזה לחולת נפש, לאחר אינספור חוות דעת (גם של מדינת ישראל עצמה אגב!) שקובעת שהיא חולת נפש. אגב, אותה מדינה ששלחה אותה למעצר ממושך בטענה שהיא מתחזה, דואגת לסמם אותה ב-9 החודשים האחרונים בכדורים הקשים ביותר לטיפול במחלות נפש.
ככל שנכנסנו עמוק יותר לפרשה הבנו שהעריסה הזאת לא מתנדנדת לבד. עשינו את מה שאנחנו עושים ממש טוב, חקרנו את הדברים, והגענו גם לממצאים לא פחות ממדהימים, כאלה שאסור להתעלם מהם וחייבים להיחשף. אבל אז גילינו, שבגלל החשדות כנגד אותה לקוחה - אין עיתונאי בישראל שמוכן לפרסם את הדברים הקשים מחשש שיראה כאילו הוא תופס צד לטובתה.

כתבה בחדשות עשר על מעצרה של מלכה לייפר
אז עכשיו - 24 שעות אחרי אותה חשיפה ב'ידיעות אחרונות', ואחרי שאף אחד לא הסכים אפילו לשוחח בטלפון עם המשפחה, היום כבר כולם מכירים את הסיפור שלה, כולם מכירים את הטענות, כולם מצלצלים ומבקשים לראיין ולשמוע ישירות מהם על המחדלים שלטענתם נעשו בעניין מלכה לייפר.
אתמול בבוקר דיבר איתי כתב ידיעות אחרונות אלי סניור, מי שפרסם את הכתבה, ואמר לי: שמע - אני מהבוקר מקבל מלא שיחות וכולם חושבים שעשיתם סיבוב והדלפתם את המצגת בכוונה. גם אני קיבלתי לא מעט שיחות והודעות שאומרות את אותם הדברים. שיגידו.
בשורה התחתונה - היום כבר אי אפשר להתעלם יותר ממלכה לייפר, אי אפשר שלא לשאול את השאלות הקשות שעולות סביב הפרשה הקשה הזאת, אי אפשר יותר להשתיק את הסיפור. אגב, אני לא מכיר את המונח קמפיין השחרה, אני מכיר קמפיינים שעובדים וקמפיינים שלא עובדים. כשמגיע לקוח, הרבה פעמים במצוקה גדולה כמו לא מעט מהמקרים שמגיעים אליי אני מחויב לזהות עבורו את הדרך הטובה והמהירה ביותר שאפשרית במסגרת החוק שתשיג עבורו את המטרה שלשמה הגיע. הספקטרום רחב, דברים שללקוח אחד יראו קשים לקוח אחר ישאל אותי עליהם למה אני כל כך עדיו ולהיפך.
ויש גם אחד, רני רהב. רני הוא יחצן, אופורטוניסט בחסד, אבל גם בחור עם זיכרון רופף. כי אתמול רני נכנס למלחמת טוויטר ונזעק להגן על שקד תוך שהוא מלרלר משהו על "מה יגידו עלינו יהודי מלבורן?!", שזה קצת מדהים בעיניי שהוא ממהר לחרוץ דינים בפרשה הזאת, כאשר רק לפני כמה שנים נזעק בכלי התקשורת כדי למנוע משפט שדה ממיוצג שלו, אחד אייל גולן שאין אדם שלא זוכר עד כמה מטונפת הייתה הפרשה שהביאה אלינו את "הפות מוביל" הנודע לשמצה.
 

"ההתכתשות" בין רני רהב לרונן צור

אבל זאת לא רק בעיה של זיכרון, זו גם בעיה של קולגיאליות, כי לפני כמעט 5 שנים המדינה כולה התהפכה על רני רהב בעקבות חשיפה של הקלטות בהן הוא מאיים על כתבת TheMarker דאז שרון שפורר. כל מי שחיכה לו בפינה, זיהה את ההזדמנות לתקוף - ותקף. ובתוך כל הגל הזה, היה רק אחד בתעשייה שמיהר לגנות את הלינץ' נגד רני ונעמד לצידו כשכולם התרחקו. היה זה רונן צור, אותו רונן שהיום רני ממהר לתקוף כחלק מסע לקקנות חסר תקדים ובעיקר מביך שכלל בין היתר את הציטוט "כל מי שמכיר את השרה שקד יודע שהיא לא נבהלת, היא חזקה וקורצה מחומר של ראשי מדינה, ותורידו את היד ממנה מיד".
רני, אולי שכחת אבל אני זוכר טוב, זוכר אפילו את זר הפרחים החגיגי ששלחת אלינו למשרד כאות תודה...
אז זה הסיפור. זה מה שאנחנו עושים, ועושים מאד טוב אגב.
עופר רוזנבאום הוא הבעלים של משרד 'רוזנבאום תקשורת' מקבוצת 'צור תקשורת' ומי שמטפל בתיק משפחת לייפר
 

תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מאחל לך להשרף יא נבלה. עלאק אישה חולה, עלאק מסממת
    אנסה ילדות 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה בכדורים. הציבור לא טיפש יא חתיכת חרא על סוליה.
    סגור
  • 15.
    רונן צור-תתבייש! איפה הקו האדום שלך באמת!הרי טעית בגדול
    יעקב 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגן על נאשמת בפדופיליה שסוף סוף הוסגרה באחור של למעלה מ6 שנים לאוסטרליה זה פשע מוסרי. כדאי מאד שתודה בטעותך עכשיו כי כשהיא תורשע בבית המשפט ותכנס אז לכלא באוסטרליה אתה גם תעמוד לדין מוסרי לפני החברה הישראלית ושידע זאת כל אחד מאתנו שירצה להזמין ממך יעבודה.
    סגור
  • 14.
    חשודה, לא נאשמת
    משה פלאם 04/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיתונות וברשתות החברתיות שוכחים שהיא חשודה. היא נאשמת. https://docs.google.com/document/d/1yPkS_L4qN2PuwzGsKXHD3Ib-DWV2yOHVsYqEYhe2HI4/edit?usp=sharing
    סגור
  • 13.
    ומה עם הבנות שכחת?
    דנה קורן 12/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבינה שהיא אישה חולה ומאוד מסכימה. למה אתה מתעלם מראיון עם הבנות שבהן התעללה? את זה משום מה לא סיפרת זה שולי.
    סגור
  • 12.
    מר רוזנבאום
    רהב רן 12/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    3. כידוע לך אין לי בעיה עם רונן צור אפילו מפנה אליכם לקוחות 4. עדין יש לי זכות מלאה לומר את דעתי 5. ושלא תבלבל עשיתם לא פחות ממעשה נבלה כנגד שרה מכהנת שליחת ציבור 6. ולא חובה לקבל כל לקוח 7. יש גבול היא נאשמת בדברים איומים . 8 רונן צור יצא להגנתי מסיבות שלו וזו זכותו המלאה עדין זה לא אומר שאשתוק שאתם עושים קמפין השחרה לנבחרת ציבור ..9. הגיע הזמן שתגידו טעינו וזה בסדר 10 הרבה ההערכה רני רהב
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מר רוזנבאום
    רהב רן 12/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. חשוב לדייק באם הכל כל כך טוב ולפתע כולם מתקשרים אליך בנושא המדובר אז אולי תגיד כל הכבוד רני רהב , בזכותך! 2. אתה משווה תפוח זהב לתפוח רקוב וחבל ! א. אייל גולן התייצב לחקירה ולאחר 48 שעות כולם הבינו שלא היה ולא נברא והתיק נסגר ב. המקרה שלך הוא שונה הלקוחה שלך נאשמת לכאורה בעבירות מין חמורות ביותר לכאורה יש תלמידות שלה שזועקות את כאבן הנוראי ג. הלקוחה שלכם שיקרה את בית המשפט ולכן היא בכלא ד. לא יעלה על הדעת שישראל תשמש מקלט לפושעות מין לכאורה ה. החוצפה שלך לדווח על זר פרחים שלא נשלח הוא המצאה פרועה שלך.
    סגור
  • 10.
    שרת המשפטים הגרועה ביותר ever!!!
    חברה של איילת 12/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוצה, תעופי לנו מהחיים!!!!!
    סגור
  • 9.
    קמפיין השחרה
    וקנין ברוך 11/2018/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור לאף אחד!! איילת שקד היא מוכשרת ןחכמה והיא ראש הממשלה הבאה !!
    סגור
  • 8.
    אוי ואבוי שאלו לקוחותיך
    דני 11/2018/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא מאחל לך או למשפחתך לחוות את מה שקרה. אבל לכסף אין ריח והשטן משלם יפה תמורת הנשמה.
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד!
    ניסים בטניהו 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נמאס כבר ממדיניות הטיוחים בחסות המשטר שנועדה לטאטא ו"לסגור" מקרים שאין למדינה עניין להתעסק בהם. עוד כמה אנשים יואשמו ללא בדיקה/חקירה הוגנת רק כי זה נוח לרשויות?!
    סגור
  • 6.
    עד מתי רני רהב?!?!
    יהודה ב 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמאס כל יום מחדש להתקל בהתנהגות האופורטוניסטית של מר רהב, הוא מייצר אשליה שהוא בעד הציבור הישראלי שהלכה למעשה הוא מפמפם מנטרות המקדמות רק את הלקוחות שלו, וכך מקדם אינטרסים צרים שלו ושל לקוחתיו, הגיע הזמן שיקשיב לרבי עקיבא זצ"ל - סייג לחוכמה - שתיקה!
    סגור
  • 5.
    כל מקום נמצא
    מה יהיה רני 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כבר לא נסבל. טוב שעונים לו.
    סגור
  • 4.
    נו באמת.. רני רהב..
    סיון 69 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מי/מה שרני רהב תומך בו ראוי להרמת גבה, כולל איילת שקד, פוליטיקאית קטנה ללא שום אג'נדה שיחד עם חברה בנט מנסים להשתלט על המדינה עם פוליטיקת ההפחדות שלהם שלמדו מהגורו הגדול ביבי.
    סגור
  • 3.
    בחייאת רוזנבאום
    אורית 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק אלו הקווים האדומים ? מה עם משפחות שכולות , למשל ? בעצם, טוב שיש כמוכם, שהחרא יגיע לשם לבד. העיקר אתה מבסוט, ראית את השם בעיתון ולא בהקשר של לרדת בגדול או לעבוד על אנשים בטלפון. לא התבגרת, רק הפרת לנבל. תתחיל לחשוב מה תגיד לילדים שלך עוד עשור, כשישאלו.
    סגור
  • 2.
    עוד פעם +#@%#@ את האוסטרלים
    // 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולעניין עצמו לפרסומאי או יחצ״ן כזה תמיד אני אומר, לו היה מדובר בבתך או אחייניתך האם גם אז היית מגן על מטרידן או מטרידנית באותה מסירות ולהט או שמא היית חושב פעמיים?
    סגור
  • 1.
    ידיעות אחרונות הוא השופר של איילת שקד
    האמת היא פשוטה 11/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידיעות אחרונות גרוע פי כמה מישראל היום: הוא מרמה את גולשיו וקוראיו: הנה הפרות הקדושת של ידיעות אחרונות שהוא לא מעז לעשות עליהם תחקירים: השרים: 1. ישראל כץ. בנט. שקד. אלי כהן. כחלון. ליברמן. אריה דרעי. גדעון סער. יאיר לפיד. והרשימה ארוכה. בעבר אתרג העיתון שעומד להיסגר את אריק שרון, אהוד אולמרט. בושה
    סגור