תקשורת ומדיה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את נתניהו בפרשת בזק-וואלה

הסתיימה חקירת היחידה הכלכלית בפרשת השוחד לכאורה שהעניק איש העסקים שאול אלוביץ' לראש הממשלה, עם המלצות להעמדה לדין של נתניהו, רעייתו, ובני הזוג אלוביץ'
אלכסנדר כץ | 
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת הביטחון במינכן (צילום עמוס בן גרשום לע''מ)
המשטרה ורשות ניירות ערך סיימו את החקירה בתיק 4,000 והמשטרה צפויה עוד היום (יום א'), יומו האחרון של המפכ"ל רוני אלשיך בתפקידו, להמליץ על המלצתה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים שאול אלוביץ, מי שהיה הבעלים של בזק ואתר וואלה. המלצות להעמדה לדין צפויות גם נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ורעייתו של אלוביץ', איריס אלוביץ'.
היחידה הכלכלית ביחידת להב 433 מצאה תשתית ראייתית לכאורה נגד נתניהו ואלוביץ'. כעת יועברו חומרי החקירה לפרקליטות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, שאלה יחליטו האם לזמן את נתניהו לשימוע והאם להגיש כתב אישום בפרשה. כזכור, במהלך החודשים האחרונים נחתמו עסקאות עדי מדינה עם 2 מקורבים מאד לראש הממשלה נתניהו, שלמה פילבר וניר חפץ.
מממצאי החקירה עולה כי בין השנים 2012-2017 ראש הממשלה ומקורביו התערבו באופן בוטה לכאורה ולעתים אף יום יומי בתכנים שפורסמו בוואלה, וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר כגון עורכים וכתבים, וזאת תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ'.
מהנתונים אותם פרסמה משטרת ישראל עולה כי נגד ראש הממשלה נתניהו התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ונגד אלוביץ' התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.   
בנוסף, נגד שרה נתניהו התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד (בצוותא), מרמה והפרת אמונים (בצוותא), ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט ונגד איריס אלוביץ' התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.  
נגד סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק, התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך, כמו גם נגד נגד עמיקם שורר. נגד זאב רובינשטיין, איש עסקים המקורב למשפחות נתניהו ואלוביץ המכהן כסגן יו"ר הבונדס, התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של תיווך במתן שוחד, ולקיחת שוחד (בצוותא).
עוד עולה מהדיווח כי  נגד אלי קמיר לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות, כמו גם נגד עו"ד איתן צפריר ונגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.
תיק 4000 נולד בחקירת להב 433 בשיתוף רשות ניירות ערך על התנהלות בכירים, בהם הבעלים אלוביץ', בחברות בזק ו-yes. והסתעפה בתחילת 2018 גם להתנהלות בשנים האחרונות בתוך מסדרונות וואלה. פרשת וואלה נולדה שנתיים לאחר שמוסף הארץ פרסם בסוף 2015 תחקיר של גידי וייץ על ההעדפה שהאתר נותן לבני הזוג נתניהו. "בשנים האחרונות הופך וואלה לאתר פרסומי של משפחת נתניהו: מאמרים שמאיימים על המשפחה מודחים ממיקום בולט, כותרות נשכניות מנוסחות מחדש, ואילו אייטמים חיוביים הקשורים לרעיית ראש הממשלה מקודמים ומלווים בתמונות מחמיאות — והכל בהוראה מלמעלה", נכתב בכותרת המשנה של אותו תחקיר. "בינתיים שר התקשורת נתניהו מסייע לבעלים של האתר, איש העסקים שאול אלוביץ', באישור עסקה ובעיכוב רפורמה שהייתה מיטיבה עם הציבור ומזיקה מאוד לחברת בזק שבבעלותו".
אותה חקירה היא הסתעפות במהלך חקירת תיק 4,000 העיד בין היתר המנכ"ל אילן ישועה במשטרה וסיפר כי במקרה אחד דרש ממנו אלוביץ' לפטר את עורך וואלה אבירם אלעד בשל טור דעה שפרסם בוואלה בתמיכה בהסכם הגרעין עם איראן, וזאת לאחר דרישת בנימין ושרה נתניהו. ישועה לא עשה זאת, ובהמשך גם התברר כי הקליט שיחות עם אלוביץ'. מוקדם יותר השנה, מיד לאחר התפוצצותה של הפרשה, הודה עורך וואלה לשעבר ינון מגל בראיון לגל"צ כי במשך עבודתו כעורך היה נתון ללחצים מצד לשכתו של נתניהו, וכי התבקש לסקר באופן אוהד את נתניהו ואת רעייתו שרה. "הופעלו עליי לחצים כבדים מלמעלה לסיקור בעד נתניהו".
הבוקר נמסר מטעמו ראש הממשלה נתניהו: "המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה - שלא היה כלום כי אין כלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה