תקשורת ומדיה

מיזוג לא רק ב-TV: ברשת ועשר מתחילים להיערך גם בדיגיטל

השבוע תתקיים פגישה ראשונה בין כל הגופים שירכיבו את הערוץ החדש, לגבי האסטרטגיה הדיגיטלית - בכל הנוגע לאתרי האינטרנט, האפליקציות ונכסי הסושיאל
אלכסנדר כץ |  6
ערוצי טלוויזיה רשת 13 וערוץ עשר (צילום אייס)
השקת הערוץ הממוזג של רשת ועשר כוללת בתוכה גם אלמנטים נוספים, כמו תחום הדיגיטל. רשת מחזיקה אתר אינטרנט ואפליקציה, וכך גם ערוץ עשר, ול-2 הגופים גם נכסי סושייאל. לאייס נודע כי השבוע צפויה להתקיים פגישה ראשונה בין הגופים שירכיבו את הערוץ – אנשי רשת, עשר וחדשות עשר, כשמועד השקת הערוץ, בתחילת ינואר, קרוב ולוחץ.
אחד מעקבי האכילס של רשת ועשר היה בתחום הדיגיטל, עם ניסיונות חוזרים ונשנים להקים ולהפעיל אתרים חזקים. לאורך השנים חטיבות הדיגיטל ב-2 הגופים ביצעו שינויים והתאמות, אולם האתרים לא הצליחו להתחרות באתרי חדשות ובפורטלים אחרים, כגון MAKO של קשת, ynet ואתר וואלה – 3 האתרים החזקים והפופולריים בישראל.
לערוץ עשר היה את נענע10, שהפך לפני כשנה לאתר עשר, ואילו לרשת יש אתר הנושא את שם הערוץ, שלאורך שנים גם שילב תוכן, אולם לאחרונה – לצד תכני חברת החדשות  - עבר לפורמט של VOD, כלומר ללא תוכן עצמאי, אלא מתבסס את תכני הערוץ. דווקא מבחינת הרשתות החברתיות, מציגים 2 הגופים חוזק יחסי.
על פי אתר סימילרווב, מספר הביקורים באתר רשת עומד על 3.8 מיליון בחודש האחרון, והאתר ממוקם 91 מבין האתרים בישראל. באתר ערוץ עשר נרשמו 2.7 מיליון ביקורים והוא ממוקם במקום ה-102. לשם השוואה, MAKO נהנה בחודש החולף מ-21.1 מיליון ביקורים (מקום 13 בישראל), וואלה עם 34.4 מיליון ביקורים (מקום 6) ו-ynet עם כמעט 60 מיליון ביקורים בחודש (מקום 5).
גורמים המעורים בפרטים אומרים לאייס כי המטרה כעת היא להפעיל אתר אחד ואפליקציה אחת, שתהיה בית לתכני הטלוויזיה של הערוץ הממוזג, וגם לאלה של חברת החדשות, כולל עדכונים חדשותיים שוטפים. השאלה שעולה כעת היא האם האתר של הערוץ הממוזג יתבסס על אחד מ-2 האתרים הקיימים, או שתוקם פלטפורמה חדשה. שאלה נוספת שעולה האם פרק הזמן שנותר, יספיק כדי להשיק אתר ואפליקציה חדשים? לשאלה השנייה התשובה כנראה שלילית – ונראה כי בשלב הראשון בכל אופן ולפרק זמן קצר, ימשיכו לפעול המותגים הקיימים, עד לסיום העבודה על מותגי הדיגיטל החדשים.
בתוך כך, בעוד שכבר הוחלט כי הערוץ הממוזג ייקרא רשת 13 וימשיך להיות ממוקם באפיק 13 בשלט, הרי ששם חברת החדשות טרם נסגר, אולם האופציה כי היא תמשיך להיקרא חדשות עשר בהחלט קיים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שילמדו מכאן בכל נושא הדיגיטל
    מנש 12/2018/13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בעיקר ברשתות החברתיות וביוטיוב
    סגור
  • הדיגיטל של כאן הבטחה שלא קוימה
    פיקציה 12/2018/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הדיגיטל של כאן לא מחזק את התוכניות בטלויזיה אלא מתקיים בבועה "מגניבה" נפרדת שבסופו של דבר פונה לאותם עשרת אלפים אנשים. זה מתאים לערוץ נישה לא לערוץ ברודקסט שהם רוצים להיות. בנוסף זירת החדשות שלהם הדיגיטל פשוט מפוספסת.
    סגור
  • 3.
    קשת ומאקו יביסו אותם חבל על הזמן (ל"ת)
    לא יעזור כלום 12/2018/12
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 2.
    חדשות עשר באפיק 13 עכשיו? מביך (ל"ת)
    סילבר 12/2018/12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 1.
    שם טפשי לערוץ ועוד החלטות תמוהות
    תמה 12/2018/12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מתקבלות שם החלטות תמוהות. מוותרים על ירון לונדון של לונדון את קירשנבאום ומבזבזים אותו על "אינטימי". במקום להשיק ערוץ חדש עם שם נורמלי, ממשיכים עם השם המגוחך רשת 13, החדשות ישארו חדשות 10. מה נסגר איתם?
    סגור
  • לגמרי צודק - הם חייבים -
    רוני 12/2018/12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הם חייבים להעיף כבר את הספרה "עשר" משם הערוץ הממוזג. ההתעקשות המטופשת הזו של ערוץ 14 להידבק בספרה 10, כשהם 14 בממיר, עלתה להם במספר צפיות (יחד עם עוד סיבות נוספות). הערוץ הממוזג צריך שם חדש, אווירה חדשה. ובלי ספרות.
    סגור