תקשורת ומדיה

אחרי 9 חודשים: סמנכ"ל התוכן של רשת 13 עמי גלאם פורש

אחד מבכירי התעשייה וממומחי הפקת ריאליטי, הודיע למנכ"ל רשת על עזיבתו, אבל יטפל בהשקת 'האח הגדול VIP' בערוץ רשת-עשר. מדובר בעוד צעד בשליטה של אנשי עשר בערוץ הממוזג
אלכסנדר כץ |  5
עמי גלאם (צילום יונתן גלאם)
עמי גלאם, סמנכ"ל התוכן של רשת 13 ביקש לסיים את החוזה ארוך הטווח עליו הוא חתום בערוץ. הפרישה שלו מגיעה על רקע המיזוג עם ערוץ עשר, והוא יסיים את תפקידו בסוף דצמבר, המועד בו אמור לצאת לדרך המיזוג של רשת ועשר.
גלאם נכנס לתפקידו לפני 9 חודשים ישירות לעונה הראשונה של 'האח הגדול', בעונתה הראשונה ברשת. במהלך החודשים האחרונים עסקה מחלקת התוכן של רשת 13 בהובלת גלאם, בפיתוח ובהפקת תכניות רבות שחלקן יגיעו למסך רק בשנה הבאה, אחרי המיזוג בין הערוצים. בין התכניות שנמצאת בהכנה או כבר באוויר, אפשר למנות את ''גוט טאלנט'', 'קשר השתיקה', 'שנות ה-80' המשודרות בימים אלה, וכן 'הישרדות', 2 עונות של 'המרוץ למיליון' ו- The voice. גלאם נעתר לבקשת מנכ"ל הערוץ הממוזג יוסי ורשבסקי להוביל מטעם רשת 13 את פרויקט 'האח הגדול VIP' הצפוי לעלות לאוויר בקרוב - ככל הנראה בחודש ינואר הקרוב.
גלאם הוא מאנשי הטלוויזיה הבכירים והמוערכים. עד שנת 2012 שימש גלאם במשך 5 שנים כמנהל תחום הבידור והריאליטי בקשת, עד שיצא לדרך עצמאית עם חברת ההפקות 'סטודיו גלאם' בשיתוף עם רעייתו אילן גלאם, שהמשיכה לנהל את החברה לאחר שגלאם הצטרף לרשת. עם הקמת החברה העצמאית של בני הזוג גלאם, הופקה תכנית הריאליטי 'עד סוף העולם', מעין גרסת גרושים-גרושות של 'הישרדות', שזכתה לנתוני צפייה מאכזבים בערוץ עשר. בהמשך הפיקה את ריאליטי האפייה 'בייק אוף ישראל' שהניבה רייטינג נאה, ובקטלוג שלה עוד תכניות רבות כגון 'הפייטן' בערוץ 20, פיתוח ומכירת הפורמט The Extra Mile (עד סוף העולם) , 'טיול אחרי צבא', 'ההחלטה' ועוד. תחת ניהולו של גלאם נפתחה שלוחה אמריקאית ל'סטודיו גלאם' בניו יורק שחתמה על הסכם פיתוח עם Red Arrow  - ולטובת כך עברה משפחת גלאם לארה"ב, אולם בהמשך חזרה לישראל.
העזיבה של גלאם מובנת. כפי שכבר פורסם באייס, שדרת ההנהלה של הערוץ הממוזג תתבסס בכירי ערוץ עשר, והכוורת של ורשבסקי שנמצאת בשלבי הקמה, כולל בכירים בהווה ובעבר בערוץ. כמו כן, האוריינטציה של הערוץ הממוזג תהיה יותר בכיוון של ערוץ עשר, כלומר פחות זמן ריאליטי על המסך מאשר ברשת, תחום שהוא ההתמחות של גלאם. מוקדם יותר היום פורסם באייס כי הכוורת של ורשבסקי הולכת ומתבהרת - עם עוד ועוד אנשי עשר בהווה ובעבר ימשיכו בהנהלת הערוץ הממוזג. בין היתר מדובר בציון פרץ - המשנה למנכ"ל עשר שיהיה המשנה של ורשבסקי גם ברשת-עשר, ובעודד טל שעזב את קשת לאחר פחות מחצי שנה, כדי לחזור לעבוד עם ורשבסקי  בערוץ הממוזג. 
עמי גלאם מסר היום: "ביקשתי ממנכ"ל רשת 13, אבי צבי, לסיים את החוזה שאני חתום עליו וזאת בכדי לאפשר למנכ"ל הערוץ הממוזג, לאייש את מחלקת התוכן באנשי אמונו ולנהל את הערוץ הממוזג על פי טעמם וראות עיניהם. אני מודה לאבי צבי על האמון שנתן בי ועל שהפקיד בידיי את ניהול התוכן של רשת 13. אני מאחל הצלחה גדולה ליוסי ורשבסקי ולערוץ הממוזג, הצלחתו קריטית עבור כלל התעשייה הקטנה והפגיעה שלנו".
מנכ"ל רשת היוצא אבי צבי מסר כי "איוש תפקיד סמנכ"ל תוכן בחברת טלוויזיה הוא אולי המאתגר ביותר שיש. מעבר לכישרון הטבעי והמקצועיות הבלתי מתפשרת ביצירת תוכן, עמי הביא איתו מיומנויות ניהוליות איכותיות. הסט הערכי של עמי, חפף את הסט הערכי של התחנה והבטיח, בתקופתו הקצרה יחסית, כי המסך של רשת 13 ימשיך להיות הטלוויזיה הערכית בישראל". 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מתי תור אושר
    מבין 12/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ טלוויזיה שרוצה לנצח את קשת לא יכול להעמיד בתפקיד תוכן משמעותי אחד כמו אושר, גם אחרים טענו הלוך וחזור את אותה הטענה, יורם זק לעומת אושר זה כמו לשים מדען מטורף מול פקיד בבנק בתחרות ציור. הוא אמנם בחור צעיר אבל אין בו את החדשנות. בתאגיד אמרו פוליטיקאי, ברשת עומדים קצת בשוק מולו, איפה ההבטחות ואיפה הביצוע. איוש תפקידי התוכן הבכירים ברשת הם המפתח היחידי להצלחת הערוץ. עד כה רק כישלונות נרשמו בתחום, ולכן אני מהמר שגורל הערוץ יהיה כגורל ערוץ 10.
    סגור
  • 4.
    עורך מהדורה כושל
    יפוטר ליאור לנדברג 12/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוסי ורשבסקי תקצץ את ליאור לנדברג.
    סגור
  • 3.
    אין על עמי
    סמדר 12/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקצועי עם לב זהב.
    סגור
  • 2.
    ביי
    אני 12/2018/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרבה רעש מעט תוכן
    סגור
  • 1.
    בקיצור, THE FOUR הרג אותו (ל"ת)
    יוסי 12/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור