תקשורת ומדיה

ליברמן ניצח את המרקר: העיתון ישנה כתבה - ויפרסם התנצלות

בידיעה נטען כי שר הביטחון לשעבר אישר רכישת לווין מהתעשייה האווירית בשל קרבתו ללוביסט של החברה בוריס קרסני. בעקבות תובענה פלילית, TheMarker יבצע תיקונים בידיעה
אלכסנדר כץ | 
הפרסום ב-TheMarker על אביגדור ליברמן (צילום מסך: אתר TheMarker)
שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן רושם הצלחה במאבקו בעיתון TheMarker. בית משפט השלום בירושלים אישר הסדר בין הצדדים על פיו העיתון הכלכלי יפרסם הבהרה על פרסום שלו מהקיץ האחרון בו טען כי ליברמן עשה פרוטקציה לתעשייה האווירית, בשל קשריו האישיים עם בוריס קרסני, הבעלים של חברת פוליסי המעניקה שירותי לובי לתעשייה האווירית.
ביולי האחרון הגיש ליברמן תובענה פלילית נגד עורך המרקר אבי בר-אלי, הכתב חגי עמית והוצאת עיתון הארץ, בשל פרסום חודש לפני כן על התנהלותו. בכתבה שכותרתה הייתה "'זה לא פרוטקציוניזם': קרסני שיווק 'לוויין לאומי' - ליברמן יאשר את רכישתו". מהפרסום עולה עוד כי ליברמן העניק בפועל פרוטקציה לתע"א הנאמדת במאות מיליוני שקלים, במסגרת קבלת החלטה על רכישת לוויין מהתעשייה האווירית, עקב קרבה כביכול עם לוביסט המעניק שירותים לתע"א, קרסני, לבין הקובל".
פרקליטיו של ליברמן, עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, טענו כי ליברמן כלל לא נדרש להגיב לידיעה, אבל יותר מכך – שמדובר בפרסומים שקריים לחלוטין, "שנעשו מתוך כוונה לפגוע בקובל". על פי הקובלנה הפלילית, ליברמן באמצעות עורכי דינו, פנה עוד באותו יום בו פורסמה הידיעה, כדי שיחזרו בהם מהדברים ויפרסמו התנצלות, אולם הידיעה לא הוסרה מאתר האינטרנט. בעקבות כך הוגשה קובלנה פלילית נגד העיתון ואנשיו.
במהלך הדיונים בבית משפט השלום בירושלים, סוכם כי המרקר יפרסם מעין התנצלות, שבפועל היא יותר הבהרה בכל הנוגע לפרסום ההוא. נוסח ההודעה שיפרסם העיתון בתקופה הקרובה, יהיה כזה: "ביום 19.6.18 פורסמה כותרת בעמוד הראשון אשר מצירוף האמור בה ניתן היה להסיק כי מר אביגדור ליברמן מצוי בניגוד עניינים בנוגע לרכישת לוויין על ידי המדינה מתע"א. העיתון לא התכוון לייחס למר ליברמן ניגוד עניינים. העיתון עשה שימוש במונח 'פרוטקציוניזם' במובנו התיאורטי - כלכלי ומצר אם הובן אחרת". המודעה תפורסם בעמודים 4 או 5 של העיתון, וגם באתר האינטרנט שלו, וגם תופץ בניוזלטר. כמו כן תתוקן כותרת הכתבה והתוכן שלה כדי שתותאם להסכמה בין הצדדים. תאריך היעד לכל התיקונים וההבהרות הוא 7 בינואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה