תקשורת ומדיה

העיתונאים שובתים – מקומוני ידיעות אחרונות יופצו כרגיל

בתחילת השבוע הכריזו ועד העובדים וארגון העיתונאים על שביתה כחלק ממאבקם בתכנית ההתייעלות המסתמנת של רשת המקומונים. אז מה התכנים שיופיעו בעיתונים?
אלכסנדר כץ |  3
ידיעות ירושלים (צילום גולשים)
עשרות מעיתונאי רשת המקומונים ידיעות תקשורת שובתים כבר 3 ימים, אבל המקומונים צפויים לצאת כרגיל ויחולקו בעיתוני סוף השבוע של ידיעות - כך אומרים גורמים ברשת לאייס. אז ייראו העיתונים של השבוע? גורמים מספרים שגם כך מספר העמודים במקומונים לא גבוהים במיוחד, כך שמבחינת תוכן אפשר להתבסס על כתבות מגזין רשתיות, כמו גם על ידיעות שנותרו מהשבוע שעבר ולא הוכנסו למקומונים שהודפסו בסוף השבוע שעבר.
גורם אמר לאייס כי מקומוני הרשת נמצאים היום בשלבים אחרונים של עריכה וסגירה, לקראת הודעה לדפוס: "העיתון יוצא בכל מקרה", אמר הגורם, "יש התחייבויות למפרסמים שהפרסומות שלהם יופיעו, ולכן יהיו עיתונים השבוע".
כזכור, מה שהוביל לשביתה של העיתונאים הוא מאבק בתכנית ההנהלה לצמצם את מצבת העובדים ברשת ולבצע הליכי התייעלות נוספים, ללא התייעצות עם נציגות העובדים. בהנהלת רשת המקומונים של ידיעות אחרונות אומרים כי היא נמצאת בהפסדים, וכי היא חייבת להתייעל.
ועד עיתונאי קבוצת ידיעות תקשורת, בליווי ארגון העיתונאים, שלחו בראשון השבוע הודעה לעובדים: "הנהלת ידיעות תקשורת פועלת לקדם פיטורים באופן חד צדדי אצלנו במקומונים, וזאת בזמן שהיא ממעטת לקיים איתנו ועם ארגון העיתונאים ישיבות משא ומתן ונוקטת סחבת מכוונת".
עוד נכתב כי "כדי לצאת מהפלונטר, כבר לפני כמעט חודש הצענו להנהלה לחתום על הסכם ביניים, בדומה לזה שארגון העיתונאים חתם בידיעות אחרונות בשבוע שעבר. עם זאת, ההנהלה טרם התייחסה ברצינות להצעה שלנו. מאחר שהזמן פה משחק לרעתנו וכל יום שחולף רק מקרב את הפיטורים, אנו חשים כי אין מנוס אלא להפעיל את סכסוך העבודה שהכרזנו בהתאם לחוק ולהתחיל להשבית את המערכת. ההשבתה תתחיל החל ממחר (יום שני השבוע, א"כ) בבוקר ומבחינתנו תימשך עד יום רביעי בלילה כך שאיש לא יעבוד על הגיליונות של השבוע הקרוב".
לא ניתן היה להשיג תגובה מרשת ידיעות תקשורת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מבין איך מוציאים עדיין עיתונים זה פסהההה (ל"ת)
    אלי 03/2019/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השכר שלא לא קשור לכתבות העלובות שלה
    מאלנים מאוסים 03/2019/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אתנן מתמנוני מוזס לד"ר לפיד (שבקושי סיים עממי) על תמיכתו בסגירת העיתון ישראל היום.
    סגור
  • 1.
    שווה לחשוף כמה מרוויחה ליהיא לפיד משכורת של ארבעה כתבים
    מה המשכורת של ליהי? 03/2019/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במקום לבטל את התור המשעמם שלה ולחסוך משכורת שמנה חוסכים על גבם של העובדים המסורים
    סגור