תקשורת ומדיה

רשת משחזרת חומרים מחדרי העריכה; הגישה תלונה במשטרה

לאחר בדיקת הנזק שנגרמה בעקבות הפריצה למחשבי העריכה, הוגשה הבוקר תלונה במרחב ירקון. מלבד תכניות, גם מחלקות הפרומו והדיגיטל הושבתו
אלכסנדר כץ |  1
בניין רשת 13 (צילום מערכת אייס)
חברת רשת 13 הגישה הבוקר (יום ה') תלונה למשטרה בגין פריצה למחשבי העריכה של החברה – כך נודע לאייס. התלונה הוגשה במרחב ירקון בתל אביב ותטופל במחלקת הסייבר של המשטרה.
כזכור, ביום שני האחרון התגלתה פריצה במערכות המידע של מחשבי חדרי העריכה של רשת 13. להודעה על ההידבקות בווירוס נלוותה גם הודעה אוטומטית על בקשת כופר לכאורה, והמחשבים ננעלו. גורמים העריכו באותה עת כי מדובר בהודעה גנרית וכי לא מדובר בפעילות של האקרים שמנסים להשתלט על התוכן הרב של רשת ולשחרר אותו תמורת תשלום. אולם נראה כי הערכת המצב בתחילה הייתה מקלה מדי. 
מיד עם גילוי הפריצה, החלו ברשת לחקור את הנושא ולהגן על החומרים של תכניות החברה. מחלקות הטכנולוגיה והתפעול של רשת 13 תחקרו את האירוע במטרה למזער את הנזקים ככל שניתן, והשביתו לא פחות מ-70 חדרי עריכה. בקשת כופר לא מולאה על ידי רשת.
התכניות שהיו בסיכון הן 'הישרדות VIP' שנמצאת כבר בשידור, 'המרוץ למיליון' שאמורה לעלות לשידור בחודשים הקרובים, רצועת הדיי-טיים ותכניות נוספות שהיו בעריכה. כמו כן גם מחלקת הפרומואים של רשת הושבתה וכך גם מחלקת הדיגיטל. בנוסף, נפגעה גם האפשרות לשלוח תוכן לחדר השידור בגלל ניתוק כל מערכות המחשוב.
גורמים אומרים כי עד לרגע זה מתבצעים שחזורים של חומרי עריכה בניסיון להחזיר את המערכת לתפקוד מלא.
מרשת 13 נמסר לאייס כי "אנו סומכים וסבורים שמשטרת ישראל תפעל בהקדם ותאתר את מקור הבעיה, ותעדכן את הנוגעים בדבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאחר בדיקת הנזק שנגרם
    לשונאי 03/2019/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נגרמה.
    סגור