תקשורת ומדיה

רשמית: תאגיד השידור כאן עוזב את הוועדה למדרוג

המנכ"ל קובלנץ הצהיר בפסטיבל שובר מסך על ההחלטה, לאחר שכבר לפני מספר חודשים הודיעו בכאן כי יעשו כן כל עוד לא תורחב המדידה גם לדיגיטל
אלכסנדר כץ |  6
אלדד קובלנץ (צילום איה אפרים)
תאגיד השידור הציבורי כאן יפרוש סופית מהוועדה למדרוג בסוף 2019 – כך הכריז היום (יום ד') מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ במהלך פסטיבל שובר מסך של המכללה האקדמית עמק יזרעאל. קובלנץ הודיע לוועדה כי החברות לא תחודש כל עוד היא לא תתחיל למדוד צפייה גם בדיגיטל.
עבור רוני ארן, מי שמונה למנכ"ל ועדת המדרוג, מדובר בחדשות לא טובות, משום שזהו הגוף השני אחרי ערוץ 20 (למעשה, הגוף הגדול הראשון) שפורש מהוועדה, מה שפוגע בהכנסותיה, וגם בתכניות העתידיות שלה להרחיב את המדידה, גם לדיגיטל.
מזה תקופה ארוכה שבתאגיד דורשים מדידה שתכלול גם את כל הפלטפורמות הדיגיטליות, כולל פייסבוק ויוטיוב. בנתיים, המכרז למדידה החדשה לא יוצא לפועל, מה שמעכב את האפשרות להרחיב את המדידה. כבר לפני מספר חודשים הצהיר קובלנץ כי כאן יפרוש, אולם מאז כאמור לא חל שינוי במדידה, וגם מנכ"ל הוועדה למדרוג מתחלף.
אגב, בימים האחרונים החל התאגיד להפיץ בצורה נרחבת יותר, את נתוני הרייטינג שלו בטלוויזיה בערוץ כאן 11, אליהם הוא מצרף את נתוני הצפייה גם בדיגיטל, וזאת כחלק מהטענה של כאן כי הרייטינג בטלוויזיה מציג תמונה חלקית ומעוותת. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הם לא יכולים לפרוש זכות הציבור לדעת..
    טיטו מה 06/2019/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציבור מממן את המיליארד שקלים של הגוף הביזיוני וזכותו לדעת מה הרייטינג העלוב שהגוף הביזיוני מקבל בטלוויזיה ולא ביוטיוב או בפיסבוק.
    סגור
  • 5.
    צודקים. מיושן למדוד רייטינג רק לפי הערוצים הליניאריים
    עדי 06/2019/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה אולי התאים למאה ה-20. במאה ה-21 צופים ב-vod, בתכנים שעולים לאתרים של הערוצים או במקרה של התאגיד ליוטיוב. וגם כשצופים בהם זה הרבה פעם דרך סטרימרים או מחשבים. המדידה שיש עכשיו לא רלוונטית לכלום, סביר להניח שכאן 11 יוצא ממנה מופסד כי הוא מכוון בעיקר לדיגיטל אבל בטח יש עוד ערוצים שהצפייה בהם לא משתקפת בנתוני הרייטינג כמו שהם עכשיו.
    סגור
  • 4.
    עוד גוף כושל חחחח בזבזן (ל"ת)
    לימור 05/2019/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    במקום שאלדד נכשל הוא בורח
    אמיר אוחנה 05/2019/30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    במקום להתמודד עם הכישלון שלו בטלוויזיה ולשים את המפתחות הוא בורח. התנהגות ילדותית לא מנהיגותית כהרגלו. פחדן
    סגור
  • 2.
    התאגיד חושב שהוא עושה שרירים, בפועל הוא חופר לעצמו קבר
    איתן 05/2019/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אף מפרסם בתעשיה לא יסכים לקנות מדיה בלי מדידת רייטינג, ושיפסיקו להפיץ פייק ניוז עם הנתונים שהם מביאים מיוטיוב בלי שום בקרה או שקיפות. גם אני יכול להגיד שהערב צפו בתוכנית שלי חצי מיליון איש.
    סגור
  • 1.
    פשוט נתוני הרייטינג שלהם לא נעימים להם. אפשר להבין
    א' 05/2019/29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הבדיחה הכי טובה זו הטענה שלהם שרייטינג לא מעניין אותם. שקר מוחלט! א' אין דבר כזה, רייטינג מעניין את כולם, ב' אותם מעניין רייטינג יותר מאת כולם. מבחינתם זה להיות או לחדול. בקיצור שקרנים!
    סגור