תקשורת ומדיה

תא העיתונאיות לבכירי כאן: שלבו עוד נשים ומיעוטים בהנהלה

התא פנה לקובלנץ, גיל עומר וחברי מועצת התאגיד בבקשה לאייש תפקידים פנויים, כגון מנהל רשת ב', סמנכ"ל כספים עם נשים, עולים חדשים ובני מיעוטים
אלכסנדר כץ |  2
תאגיד השידור כאן (צילום אלכסנדר כץ)
חברות תא העיתונאיות קוראות לבכירי תאגיד השידור כאן למנות נשים ומיעוטים (ערבים, עולים ויוצאי אתיופיה ורוסיה, ועוד) לתפקידי הנהלה והנהלה זוטרה שעומדים למכרז בתאגיד. במכתב שהועבר ליו"ר גיל עומר, למנכ"ל אלדד קובלנץ ולחברי המועצה, מצוין כי רק 40% מעובדי התאגיד הן נשים ושכרן נמוך ב-15% מזה גברים (הנתונים נכונים ל-2017).
"בתקופה האחרונה אנו, בתא העיתונאיות, שומעות על תפקידים רבים בהם תפקידי הנהלה, ותפקידי הנהלה זוטרה אשר עומדים למכרז בתאגיד השידור הישראלי", נכתב. "בין השאר תפקיד מנהל רשת ב' (בעקבות עזיבתו של עומר בן רובי, א"כ), סמנכ"ל כספים, משנה למנכ"ל ומנהל התכניות בחטיבת החדשות. אנו פונות אליכם בעידוד לשלב בתפקידים אלו יותר נשים מנהלות, וכן לגוון את שורות ההנהלה במועמדים ומועמדות אשר יהוו ייצוג הולם".
"בעבר הובע רצונו של מר גיל עומר עצמו בישיבות הוועדה להגדיל את הגיוון האנושי בתאגיד השידור. לדעתנו שילוב נשים ומיעוטים צריך להתקיים לא רק על המסך ולא רק לשם נראות אלא חייב להיות בליבת התאגיד, ובזאת גם בתפקידי הנהלה והנהלה זוטרה. מבין המועמדים והמועמדות המובאים בפני ההנהלה והמועצה כיום קיימות מועמדות ראויות וכדאי לשקול בחיוב את הבחירה בהן לתפקידים בכירים".
במכתב מזכיר תא העיתונאיות כי לפי חוק השידור הציבורי הישראלי, תשע"ד-2014 תאגיד השידור כפוף לחוק שירות המדינה (מינויים), ובין היתר "בקרב העובדים בשירות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרד ובכל יחידת סמך, יינתן ביטוי הולם, בנסיבות הענין, לייצוגם של בני 2 המינים, של אנשים עם מוגבלות, של בני האוכלוסייה הערבית, לרבות הדרוזית והצ'רקסית, של מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה, של בני האוכלוסייה החרדית ושל עולים חדשים".
תא העיתונאיות מציין במכתבו נתונים שהתאגיד סיפק לו נכון לשנת 2017, על פיהם נשים היוו באותה שנה רק כ-40% מעובדי התאגיד, ושכרן היה נמוך בכ-15%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשים מנהלות את הטלויזיה בכאן והתוצאות איך לומר..
    שדולת הנשים הרסה את 06/2019/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הטלויזיה של כאן צריכה טוטוסטרון באופן דחוף!
    סגור
  • 1.
    כולם יודעים שכל נושא המינויים בתאגיד זו שחיתות נטו!
    A 06/2019/06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חייבת להיות התערבות של כל הגורמים הרלוונטים, כולל התערבות ממשלתית, כדי לבלום את השחיתות המטורפת שקיימת במקום הזה. מינויים זה רק צד אחד של השחיתות הזאת.
    סגור