תקשורת ומדיה

'הנערים' פוגעת בתדמית ישראל? בארה"ב מתייחסים לחרם של נתניהו על קשת

"זו הסלמה דרמטית במלחמה ארוכת השנים שהוא מנהל נגד התקשורת" כתב הוושינגטון פוסט בעקבות טענת נתניהו כי 'הנערים' היא אנטישמית, וטענתו כי קשת פוגעת בשמה של ישראל
אלכסנדר כץ |  4
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך קמפיין 2019 (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
הבליץ של ראש הממשלה בסוף השבוע האחרון על קשת 12 וחברת החדשות שלה, נותן אותותיו גם ברחבי העולם, ובעיקר בארה"ב. אתרים שונים, בהם גדולים ומוכרים כמו וושינגטון פוסט ו-וראייטי התייחסו לדבריו של בנימין נתניהו על הסדרה 'הנערים', הפקה משותפת של קשת ו-HBO, אותה כינה "אנטישמית".
את הסדרה 'הנערים' כתבו חגי לוי, תאופיק ואיל ויוסף סידר – ש-2 סרטיו היו מועמדים לאוסקר ('בופור' ו'הערת שוליים'). הסדרה בת 10 הפרקים, הופקה על ידי קשת ו-HBO,  באמצעות חברת מובי פלוס הפקות, ועלתה לשידור ב-12 באוגוסט בארה"ב ב-HBO ורשמה עד כה נתוני צפייה בינוניים. בישראל טרם שודרה על ידי קשת. הסדרה מבוססת על סיפור חטיפתם של 3 הנערים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ביוני 2014, מציאת גופותיהם כעבור 3 שבועות, רצח הנער הפלסטינאי מוחמד אבו ח'דיר יממה לאחר מכן, והניסיון של השב"כ לתפוס את הרוצחים.
"ערוץ התעמולה 12 'קשת' הפיקו סדרה אנטישמית בשם 'הנערים' (Our Boys) שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל", פרסם נתניהו בפייסבוק ביום שישי האחרון. "אני לא מופתע מכך שקשת משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך שקשת משחירה אותי מדי יום. הסדרה 'הנערים' מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח 3 הנערים. מיד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו".
נתניהו הוסיף כי "כ-120 משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה. מירב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בטיילת ארמון הנציב, כתבה: 'אנשים רואים את הסדרה בחו"ל וחושבים שיש טרור יהודי ששווה לטרור פלשתיני. שאנחנו הורגים בהם והם הורגים לנו. המציאות הפוכה לגמרי. מדינת ישראל פעלה בנחישות לתפוס ולהעניש את הרוצחים של אבו ח'דיר. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית מתגמלת ומהללת רוצחי יהודים. בקייטנות ובבתי הספר משבחים ומחנכים ללכת בדרכם'... מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו בקשת או בתכנים של קשת".
יממה לאחר מכן, שעלה לשידור בפייסבוק לייב, כשתקף קשות את חדשות 12 ואת גיא פלג, הוא חזר לסוגיית הסדרה ואמר: "קשת לש ערוץ 12 עשו דבר שלא יעשה. הם לקחו חצי פרק ראשון ודיברו על שלושת הנערים, אחר כך על המקרה המזעזע של רצח הנער הערבי, אבל את שאר הפרקים הם הקדישו להשחרת מדינת ישראל. פשוט תעמולה איומה. ואני רואה שהמונים שותפים לדעתי ובלצדק, זה פשוט בלתי נסבל".
 
"אחרי קיץ מנומנם, המנהיג הוותיק החל במתקפה על ערוץ הטלוויזיה, האשים אותו בהכתמת שמו (של נתניהו, א"כ) בהשמצת שמה של המדינה ובגרימת אנטישמיות", נכתב בוושינגטון פוסט בכתבה ארוכה שכותרתה Israeli PM infuses campaign with anti-media incitemet. "נתניהו כינה עיתונאים, בכירי בחברת החדשות ובעלי מניות בחברה כמי שמבצעים 'פיגוע נגד הדמוקרטיה'. זו הייתה הסלמה דרמטית במלחמה ארוכת השנים שהוא מנהל נגד התקשורת המקומית, אותה הוא מאשים בקשירת קשר נגדו", נכתב.
"הוא (נתניהו, א"כ) הוקיע את הסדרה כתעמולה אנטישמית ש'הופצה בצורה בינלאומית ומערערת על שמה הטוב של ישראל' מכיוון שהיא מתמקדת במותו של נער פלסטיני כנקמה מצד קיצונים יהודים. 'נתניהו מומחה בלהיות קורבן של התקשורת', אמרה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתראיינה לכתבה. "אפשר לצפות למסע תעמולה קצר ואכזרי, מכיוון שנתניהו לא נלחם רק למען הישרדותו הפוליטית, אלא למען הישרדותו האישית".


במגזין וראייטי פורסם כי לקריאה של נתניהו לא הייתה השפעה על נתוני הרייטינג בסוף השבוע, וכי קשת ממשיכה להוביל בטבלאות על פני רשת 13. עוד צוין כי קשת קיבלה גיבוי מהקולגות בתקשורת הישראלית, ובין היתר צוין עמוד השער של ידיעות אחרונות אתמול, ודברים שאמר ירון דקל בתכניתו בערב שישי בכאן 11.
גם ב-NBC NEWS צוינה קריאתו של נתניהו להחרים את קשת, בין היתר בגלל סדרת הטלוויזיה 'הנערים'. גם האתר הרוסי באנגלית RT.COM התייחס לפרשה וציין כי "נתניהו אינו מעריץ של ערוץ 12", לצד אותו ציטוט של ראש הממשלה כי הוא "רגיל שסוחטים אותי על בסיס יומיומי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הוליווד היהודית ליברלית ידועה בעויינות לישראל
    ציוני 09/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחיבה לסרטים פרו פלסטינאים ואני ישראלים. קשת היא לא הראשונה שעושה מזה כסף
    סגור
  • 3.
    ביבי, יעשה הכל כדי לשרוד! כנסו
    ישראל 09/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לעשות קדנציה אחת לתפקיד ראש הממשלה, כמו ארה״ב ועוד כמה מדינות קדנציה או שניים!!
    סגור
  • 2.
    אני חי טוב במדינה ואז רואה חדשות ורע לי (ל"ת)
    האזרח 09/2019/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי שעושה לנו את הנזק זה ביבי עצמו שחושב שהוא ביזנט.
    סילבר 09/2019/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו רודן לכאורה, קורא להחרים ערוץ טלוויזיה כי לא מתאים לו הנראטיב, משסה בין האזרחים, לאן הגענו?
    סגור