תקשורת ומדיה

השם של 'העבודה' שובש בשאלון – חלק מסקר ישראל היום בוטל

סוקרת של 'מאגר מוחות' ציינה את השם "גשר" ולא "העבודה-גשר", מה שעשוי לבלבל ולעוות את תוצאת הסקר. היועמ"ש של העבודה התריע, המכון הודיע על ביטול חלק מהראיונות

אלכסנדר כץ | 
קמפיין העבודה-גשר (צילום סריקה)
רק זה היה חסר למפלגת העבודה, שגם כך נלחמת על חייה. טעות של סוקרת בהגיית שמה המלא של המפלגה בבחירות הנוכחיות – העבודה-גשר, עשוי היה לפגוע בה בסקר שצפוי להתפרסם בישראל היום ובערוץ i24NEWS בסוף השבוע. ואולם, בשל פניית המפלגה, במכון הסקרים פעלו כדי לתקן את הטעות.
במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-22, חברו יחדיו העבודה בראשותו של עמיר פרץ וגשר של אורלי לוי אבקסיס, לטובת רשימה בשם 'העבודה-גשר'. ואולם למפלגת העבודה, מפלגה ותיקה שהנהיגה בעבר את המדינה ונמצאת בשפל היסטורי, נודע על מספר מקרים בהם נשאלו אזרחים איתם יצר מכון הסקרים מאגר מוחות, לגבי תמיכתם, ושמה של המפלגה עוות כך שייתכן שלא ידעו כי מדובר במפלגה זו.
"הגיעו לידיעתנו 2 מקרים בהם אזרחים שנסקרו על ידכם, היום (אתמול, יום ד', א"כ) בשעות הבוקר, נשאלו עבור איזו רשימה בכוונתם להצביע. כאשר מנו הנציגים מטעמכם את שמות הרשימות, הושמט השם 'העבודה' וצוין השם 'גשר' בלבד", כתב עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, בפנייה למכון מאגר מוחות. "מובן לכל כי ציון שמה החלקי של הרשימה, יש בה כדי להטעות ולשבש את תוצאות הסקר שנערך על ידכם".
עו"ד שגב מציין כי חוק הבחירות דרכי תעמולה מחייב את מפרסם הסקר והעורך שלו לנקוט במשנה זהירות על מנת שלא תיפול שגגה בפרסום תוצאות הסקר. בשל כך, דרשה העבודה "לא להעביר את תוצאות הסקר השגוי למזמין הסקר עד אשר ייערך מחדש בהתאם להוראות הדין תוך ציון שמה המלא של מרשתי".
במכתב תגובה, מאשר פרופ' כץ, מנכ"ל מכון הסקרים, כי בשעות הבוקר "הובאה לידיעתנו האפשרות כי השם הנ"ל (העובדה-גשר) לא הוצג במלואו במהלך תשאול של מרואיין. בעקבות הפנייה ולשם הזהירות, תדרכנו מידית שוב את הסוקרים שיקפידו בעניין כנדרש".
לדבריו, "בברור שערכנו, הועלתה האפשרות שיתכן ושאחת הסוקרות לא הקפידה כנדרש ומשום כך החלטנו לבטל את כלל הראיונות שנערכו על ידה הבוקר... ולבצע השלמות כנדרש". פרופ' כץ מציין כי בוטלו 16 ראיונות שביצעה אותה סוקרת בין השעות 8:36 ל-10:30.
בציבור הישראלי שמה של מפלגת העבודה מוכר, של גשר – נראה שהרבה פחות. בסוף השבוע האחרון יפורסמו הסקרים האחרונים לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הבא. מפלגת העבודה רושמת בסקרים כ-5-6 מנדטים, וכל טעות קלה בספירת קולות המשיבים בסקר עשויה להוריד אותה במנדט-שניים, כך שעל פי הסקר היא עשויה לא לעבור את אחוז החסימה. מעבר לפגיעה המורלית בסקר כזה שכותרתו עשויה להיות "העבודה לא עוברת את אחוז החסימה", לסקר כזה עשויה להיות אפקט מתגלגל – כלומר שמצביעים פוטנציאלים יחליטו לא לתת את קולם למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה