תקשורת ומדיה

לאחר התנצלות חדשות 13: 'עוצם' דורשת 300 אלף ש' פיצויים

המכינה טוענת במכתב התראה כי עמרי מניב וחדשות 13 נוהגים להשתלח במכינה ורבניה בפרסומים "שרלטניים ומוטעים. חדשות 13 התנצלה על הפרסום והשעתה את הכתב
אלכסנדר כץ |  8
שיעור של הרב אסף נאומבורג (צילום מסך: כאן 11)
מכינת עוצם דורשת פיצויים של 300 אלף שקלים מחברת החדשות של רשת 13, לאחר הפרסום לפני כשבועיים על פיו רב במכינה הסביר מדוע לא ללכת לצבא ולמה אסור להתקרב לחילוניים. בנתיים הספיקה חדשות 13 להתנצל על הפרסום, להשעות את הכתב עמרי מניב ולהסיר את הכתבה מהאתר והרשתות החברתיות.
במכתב ההתראה לפני תביעה ששלח עו"ד מיכאל דבורין בשם המכינה, נכתב כי "מזה חודשים רבים שחדשות 13 באמצעות העיתונאי עמרי מניב קנו להם מנהג להשתלח במרשתי וברבנים המלמדים במסגרתה בראשות השר הרב רפי פרץ, וזאת על לא עוול בכפה של מרשתי. לאחרונה הגעתם לשפל עיתונאי ומוסרי חדש בעת שהצגתם ב-28.8.19 בשידור בפריים טיים ידיעה מפוברקת לחלוטין על הרב (אסף) נאומבורג ביודעכם שאינה נכונה כשהינכם מציינים בכתבה את ההיפך המוחלט מדבריו של הרב ומכוונתו כפי שהביע אותה במפורש. מעבר לכך שמדובר בשרלטנות של ממש, ניכר כי האופן המניפולטיבי בו השתמשתם על מנת לייצר כתבה רווית משטמה כנגד מרשתי היה מכוון וזדוני, ונעשה על מנת להשיג מקסימום אפקט של שנאה והסתה כלפי מרשתי. ולא בפעם הראשונה".
עו"ד דבורין מציין כי "הפרסום הזדוני השיג את מטרתו, השתלט על סדר היום הציבורי וקיבל ביטוי רב גם באמצעי תקשורת נוספים וברשתות החברתיות. בנוסף, מיד לאחר הפרסום עשרות אנשי ציבור התבטאו בחריפות ובהסתה ממש כנגד מרשתי בקריאה בין היתר לסגור אותה, לשלול את תקצובה ובשלל כינויי גנאי נוספים אשר הנייר איננו סובל".
לדברי דבורין, "זו אינה הפעם הראשונה שכתבכם פעל באופן המניפולטיבי והשקרי המתואר לעיל של הוצאת דברים מהקשרם, עיוותם, וניסיון להבאיש את ריחה של מרשתי. כך למשל לפני מספר חודשים פרסם כתבכם ידיעה מצוצה מן האצבע על כך שמרשתי ומכינת עלי דרשו שתהיה הפרדה (והדרת נשים) במסגרת אירוע זיכרון להרוגי נחל צפית, דבר שלא היה ולא נברא והינו בבחינת שקר מפגיע נוסף פרי דמיונו של מר מניב, כפי שהבהיר מר דני זמיר, מנכ"ל המכינות הצבאיות". עו"ד דבורין הוסיף עוד כי מניב אחראי לפרסומים נוספים שהיו מעוותים ואף שקריים.
במכתב ההתראה צוין כי "אין בדעת מרשתי להסתפק בהתנצלות החלושה הנ"ל והיא דורשת בנוסף גם פיצוי בגין הפגיעה המכוונת בשמה הטוב, שאיננה רק פגיעה בה אלא גם פגיעה באלפי בוגריה, רבניה ונופליה. עם כל הכבוד יש גבול להפקרות העיתונאית". חדשות 13 נדרשת לשלם את הפיצוי לצורכי פשרה בתוך שבוע ימים, ואם לא, תוגש תביעת לשון הרע נגד חברת החדשות.
כזכור, ב-28 באוגוסט פרסם מניב קטעים משיעורים של הרב נאומבורג שמסביר מדוע אסור ללכת לצבא ולהתקרב לחילוניים, ובקטעים אלה נשמעות אמירות חריפות במכינת עוצם אותה ניהל עד לפני מספר חודשים שר החינוך הנוכחי הרב פרץ. הכתבה נערכה כך שהציגה את המכינה באור בעייתי ומסולף, והציגו את הרב כאיש חשוך.
בתחילת השבוע פרסם אתר ביקורת התקשורת פרספקטיבה קטעים שלמים מדבריו של הרב, אז התברר כי מדובר היה למעשה בתרגיל מחשבתי ומשחק תפקידים לתלמידי מכינת עוצם, שנועד להמחיש את קו המחשבה של החרדים, ולא הביעו את עמדתו האישית של הרב נאומבורג. לאחר מכן עסקה גם התכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל בכאן 11 בנושא.
 
בהודעת חדשות 13 שהועברה לכתבים אחרי חצות, נכתב: "הערב הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב  נאומבורג. בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות 13 תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".
בהמשך החליטו בחברת החדשות להוציא את מניב, לחופשה כפויה, עד לסיום הבירור בעניין האייטם. ההחלטה התקבלה לאחר שיחת בירור שהתקיימה. ביום שני במהלך המהדורה גם פורסמה התנצלות במהלך המהדורה, והמגישה תמר איש שלום אף אמרה כי הרב נאומבורג הוזמן לאולפן לראיון, ובמהדורה מקווים כי ראיון כזה יתקיים בתקופה הקרובה.
מחדשות 13 נמסר: "קיבלנו את מכתב ונבחן את האמור".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לא ייתכן שעורך מהדורה לא בודק מה עולה אצלו לפני השידור
    עורך מהדורה אשם 09/2019/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה שמעסיקים אדם שמעולם לא היה עיתונאי קל לעבוד עליו
    סגור
  • 7.
    תוצאות ההסתה
    שוש 09/2019/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שמומעמד לראש ממשלה מצהיר שהוא הולך להפוך את כל מדינת היהודים לחילונית לא פלא שזה כבר שלב ההסתה המעשי הכל מותר גם לשקר
    סגור
  • 6.
    עורך מהדורה שלא מתפקד
    מחדל חמור 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראל טויטו תתעורר. אתה ישן
    סגור
  • 5.
    זה מחדל של עורך המהדורה ליאור לנדברג
    ישראל טויטו ישן 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה שמעסיקים אדם שמעולם לא היה עיתונאי. ככה זה שחדשות 13 הפכו לבדיחה. מהדורת שכונה
    סגור
  • 4.
    כתב לא אמין נקודה (ל"ת)
    עמרי מניב הביתה 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    אני הייתי דורש מליון $$$ (ל"ת)
    צדק 09/2019/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    מה זה הסכום רצפה הזה? בכל מקום על קמפיין אנטישמי יתבעו (ל"ת)
    מליונים 09/2019/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    מניב הכפיש והמציא נגדם במשך שנה שלימה. עכשיו תפסו אותם. (ל"ת)
    האמת לאמיתה 09/2019/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור