תקשורת ומדיה

הארץ תובע 5 מיליון ש' מאתר רוטר - בשל העתקת מאות כתבות

גולשים ברוטר נוהגים להעתיק כתבות ותמונות AS IS מהמקור, ולפרסם באתר הפורומים. בקבוצת הארץ ניסו מאז 2014 לשנות את הנוהג, ללא הצלחה. כעת הוגשה תביעת ענק
אלכסנדר כץ |  18
הארץ ו-TheMarker (צילום סריקה)
קבוצת הארץ טוענת כי אתר הפורומים רוטר מפר את זכויותיה הקניינות בכך שהעתיק מאות תכנים בשנה האחרונה מעיתוני הקבוצה - הארץ ו-TheMarker. בתביעה שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב עורכי הדין דור ליאונד, רם פרייס סיטון ומורן חלפון ממשרד זאב ליאונד ושות', דורשת הקבוצה פיצוי של לא פחות מ-5 מיליון שקלים.
"התובעת משקיעה משאבים עצומים בפיתוחם ושיווקם של אתרים שהינם אתרי תוכן ועיתונות, תוך שימור איכויותיהם הבולטות, חרף האתגרים הפיננסיים העצומים הקיימים בשוק העיתונות הכתובה בארץ ובעולם", נכתב בכתב התביעה שהוגש נגד נגד חברת רוטר.נט, המפעילה את רוטר, כמו גם נגד בכירי האתר אורי ברק ורעות ברק. "לתובעת התברר כי באתר רוטר מתפרסמות מדי יום כתבות וידיעות עיתונאיות שהועתקו, ככתבן וכלשונן, מתוך אתרי התובעת אל אתר רוטר, לעתים גם תוך העתקת צילומים ואיורים שהופיעו בכתבה באתרי התובעת, ואשר שייכים גם הם לתובעת".
בהארץ טוענים כי לא הייתה מתעוררת כל בעיה בפרסומים ברוטר, לו הם היו נעשים כמוקבל באמצעות הצבת קישור בלבד לפרסום באתר המקור, בצירוף הפניה קצרה או כותרת בלבד. "במקרה כזה, מי שהיה מתעניין בקריאת תוכן הכתבה היה לוחץ על הקישור, מגיע לאתר התובעת בו פורסמה הכתבה במקור וקורא אותו שם. הגולש שקרא את הכתבה היה נספר גם כגולש באתר התובעת והיה שוהה שם לפחות לאורך כל זמן הקריאה, דבר שהינו בעל השפעה על מדדי תעבורת הגולשים, וכפועל יוצא מכך גם בהכנסות אתר התובעת מפרסום.
ואולם לא כך הדבר כאמור: באתר רוטר בחרו לנהגו אחרת. בהארץ טוענים כי הגולשים בפורום הסקופים נדרשים להעתיק את הכתבות במלואן לתוך הפורום, ולא להסתפק בהצבת הקישור לאתר המקור, כך יוצא שבדרך זו נהנים ברוטר מזמן שהייה ארוך יותר של הגולשים, שכן הם קוראים את הכתבות בתוך רוטר מבלי 'לצאת' אל אתר המקור – הארץ או המרקר.
פרסומים אלה ברוטר גם נסרקים על ידי גוגל, שמפנה גולשים לאתר המעתיק ולא לאתרי המקור של הארץ – שהם אתרים בתשלום. בנוסף, רוטר גם נוהג לצייץ לינקים של רוטר עצמו, בהם מועתקים התכנים של קבוצת הארץ.
קבוצת הארץ פנתה לנתבעים וביקשה מהם לתקן את דרכיהם כבר ב-2014, אולם לשווא. באותה שנה פנתה הקבוצה למפעילי רוטר שהשיבו כי הם מחקו את כל הפרסומים "שכללו ציטוטים מכתבות" מאתרי התובעת. ואולם אתר רוטר הכחיש שהוא מעודד העלאת תכנים מפרים. על פי כתב התביעה, רוטר "ניסתה לרחוץ בניקיון כפיה, כשנאחזה בטענה כי מי שפרסמו את התכנים המפרים הם 'צדדים שלישיים' וכי היא לא מעורבת בעניין. לשיטתה, בהתאם ל'נוהל הודעה והסרה', על התובעת לפנות אליה בכל פעם מחדש ביחס לכל פרסום ופרסום המפר את זכויותיה שפורסמו באתר רוטר, ורק אז תתכבד היא ותפעל להסרת פרסום 'תוך זמן סביר'".
לאורך השנים פנו שוב ושוב אנשי הארץ לרוטר, בשל העתקה חסרת תקדים של תכני הקבוצה באתר רוטר. "משנוכחה להבין התובעת כי גם לאחר פנייתה האחרונה... ההפרות השיטתיות של קניינה הרוחני נמשכות אתר רוטר ביתר שאת תוך עידוד הגולשים להעלות כתבות מועתקות, והפצת קישורים באתר טוויטר כדי להפנות עוד אלפי אנשים לצפות בכתבות המועתקות מאתרי התובעת בתוך אתר רוטר, לא נותר לתובעת אלא להגיש תביעה זו". בהארץ בחנו את השנה האחרונה – ומצאו כי בין החודשים ספטמבר 2018 לספטמבר 2019, פורסמו לא פחות מ-400 כתבות של קבוצת הארץ באתר רוטר, למעשה מעל פרסום ביום, עשרות בחודש, ומדובר רק בשנה האחרונה.
בכתב התביעה דורשים בהארץ פיצוי בסך 5 מיליון שקלים, כמו גם שרוטר יחדל מלעשות שימוש נוסף בתכנים של קבוצת הארץ, יפסיק לפרסם באתר ובטוויטר, ולהסיר את כל הפרסומים הפרים את זכויותיה של הקבוצה.
אורי ברק מרוטר אמר לאייס: "אין תגובה". 
תגיות TheMarker | הארץ | רוטר
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    רוטר זה אתר ימני קיצוני שמוחק דעות של מה שלא מתאים לו. (ל"ת)
    מיכאל 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מוחק אבל ללא קשר לשמאל ימין (ל"ת)
    אלפקה 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הם צריכים לשלם לרוטר על הפירסום
    אריאל 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי בכלל קורא את העיתון המטונף שלהם, חוץ מזה שכל הכתבות עולות כסף ולוקחים כסף על הבל הבלים
    סגור
  • 11.
    אין פה גניבת זכויות יוצרים.אין פה יצירה מקורית. (ל"ת)
    אהוד הלחמי 10/2019/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    הארץ רוצים רק כסף על הכתבות.
    ספייק 10/2019/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הארץ בתשלום וע"מ לראות תוכן מלא ציך לשלם. ברוטר, משהו שכבר שילם, מעתיק את הכתבה במלואה ואז יש סוג של בעיה. אבל.. מה הקשר לרוטר? שם מעתיקים כתבות ושמים דגש על ציון של מקור. ומי שמעתיק, בטח לא רוטר. קיצר, קצת עורכי דין ויש הסדר טיעון
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    עיתון עלוב, קורס, משעמם ומוטה. כמה אתם כלום, אל-ארד
    עלובים ובזויים 10/2019/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האתר עוד יותר גרוע, נראה כמו התעברות של וואלה ואתר סקס הומואי
    סגור
  • טרולי רוטר נשלחו ללכלך על הארץ?!
    חוטרית 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיוטת ביבי להאשים כל מי שלא מהלל אותו בסמולנות. אורי יא עולב
    סגור
  • 8.
    זה אותו הארץ שנתבע ונדרש לשלם לצלמים על הפרת זכויות? (ל"ת)
    נח 10/2019/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 7.
    מתוסכלים מחדירה אפסית לכלל אוכלוסיה
    מייק 10/2019/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הליצנים מפרסמים כתבות ואחרי שקוראים מספר שורות דורשים המשך תשלום ואני מבין את התיסכול של הכתבים שמשקיעים בכתבות ורק מספר קוראים זעום מוכן להיות פראייר ולשלם
    סגור
  • בלי קשר למה שאני חושב על עיתון הארץ
    שי 10/2019/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יש מה שנקרא זכיות יוצרים. הארץ משקיע מליונים במחקרים בכתבות ופרסום כדי שהאנשים יקנו את העיתון שלהם. זה לא חוקי לעשות מנוי ב 5 שח לחודש ולפרסם את הכתבות שלהם. תחשוב שהייתה משקיע וחוקר תחום מסויים וכותב ספר. ואז מישהו היה קונה את הספר שלך ומפרסם אותו באינטרנט. ואז אנשים במקום לקנות את הספר שלך יורידו אותו מהאינטרנט. מה הייתה עושה?
    סגור
  • 6.
    תגידו תודה לחשיפה מרוטר! טיפשים מטופשים
    מייקל 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    11 4
    פאבלישרים דינוזאורים מפגרים, חושבים שהם מפסידים אך הם בתכלס רק מרוויחים
    סגור
  • 5.
    רוטר דף הבית שלי
    lior.defender 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כגולש שנים ארוכות באתר רוטר והוא דף הבית שלי אחרי גוגל אני לעולם לא נהנתי לקרוא העתק של הכתבות מאתר הארץ יש שם גם העתק כתבות יקושירים מאתרים נוספים כמו ערוץ 7 וואלה YNET מאקו ישראל היום ועוד אין שום סיבה וצדק לתביעה ההזויה הזו מלבד שנאת גולשי רוטר שברובם מחפשים לקבל מידע חדשות אמיתי שמתפרסם שם מלבד אותם חדשות מאתרים המוכרים יש גם דברים נוספים. אתר רוטר מאפשר מרחב דעות לימנים ושמאלנים כל עוד הם לא עוברים על התקנון של לשון הרע והשמצות או חוקי הפורום. זה שאתר הארץ ההזוי הבוגדני דורש כסף לקרוא את הכתבות שלו רק מוכיח שהם לא חיים במזרח התיכון אלא בגרמניה של שנות השלושים. אין שום בעיה ושום דבר לא חוקי בהעתקת תוכן כתבה ששילמת עליה ופרסומה בפורום ציבורי. כמו שחדשות 11 יכולים לדווח על כתב של חדשות 13 גיא פלג - אין פה שום עבירה. אין שום זכויות יוצרים על כתבות חדשות.
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן, מי יתן והאתר יסגר (ל"ת)
    ישעיהו רוטר 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    1 17
    סגור
  • 3.
    מי בכלל קונה את העיתון הזה שאפשר לקבל חינם דרך טלגרם
    יוסי 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    7 3
    יאללה מתאים לי לעשות קמפיין ברשת ובמרחב הציבורי לערוצי הטלגרם שמפיצים את העיתון חינם. נראה מי ירצה לשלם להם מאות שקלים כל חודש.
    סגור
  • באמת מי ירצה לקנות טלפון כשאפשר לגנוב...
    שימי 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    3 7
    זה שאתה צורך גליונות סרוקים גנובים לא עושה אותך חכם או צדיק.
    סגור
  • 2.
    אם יורידו את תכני הארץ מרוטר , הארץ לא ישרוד , אף אחד
    דני 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    18 2
    לא ייכנס אליו אנשים נקלעים להארץ דרך רוטר, תורדו אותם לא יישאר מהארץ כלום
    סגור
  • 1.
    הללויה
    רוקי 10/2019/02
    הגב לתגובה זו
    6 13
    גם כשמביאים לרוטר תחקיר מאתר הארץ למשל של גידי וויץ, הגולשים שם מעתיקים את כל התחקיר ואז ממהירים לקטול את העיתון את העיתונאי והמוציא לאור . לא מספיק שמעתיקים ומפיצים חינם תחקיר מעמיק אלא גם קוטלים אותו ומשמיצים את האתר ממנו העתיקו. ישראלים.
    סגור
  • איש קטן ובזוי, מתאים לקפוצי התחת של הארץ. תיפתח קצת (ל"ת)
    עיתונאי 10/2019/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור