תקשורת ומדיה

גיא רולניק: היינו כחוט השערה לכך שעמוס שוקן יאבד את 'הארץ'

מייסד המרקר חוזר ללחצים לכאורה שהופעלו עליו ועל המו"ל עמוס שוקן בתקופה בה היה נוחי דנקנר בעלי מעריב. הערב ישודר בכאן 11 הריאיון עמו שקיים רוני קובן

אלכסנדר כץ |  1
גיא רולניק (צילום יח"צ)
גיא רולניק חושף כי מו"ל קבוצת הארץ, עמוס שוקן, היה קרוב במיוחד לאבד את מפעל חייו, במסגרת המלחמה שניהל נגדו הטייקון לשעבר נוחי דנקנר, שאיבד מאז את קבוצת IDB, שהחזיקה חברות ענק כגון סלקום ושופרסל, וכן את עיתון מעריב. את הדברים סיפר רולניק בשיחה עם רוני קובן בתכנית 'פגישה עם רוני קובן' שתשודר בראשון הערב (יום א') ב-22:10 בכאן 11.
כזכור, כחלק מהמלחמה שניהל דנקנר בשוקן, לאחר שעיתוניו עסקו בעקביות בתופעת בעלי ההון, הייתה חרם מודעות על עיתוני קבוצת הארץ-TheMarker, כשאותן חברות מקבוצת IDB, מהמפרסמות הגדולות במשק, סירבו לפרסם בעיתונים של שוקן.
רולניק, מייסד TheMarker וסגן מו"ל הארץ, תיאר כיצד החל לקבל מרגע שדנקנר קיבל לידיו את השליטה במעריב, בקשות לתגובות לגבי כתבות שהיו אמורות לעלות עליו. לא היה ברור לו אם מדובר בעיתונאים אמיתיים, והכתבות עצמן גם לא פורסמו. לדבריו, זו הייתה דרך להלך עליו אימים כדי שיפסיק את המתקפות על בעלי ההון.
לדברי רולניק, "הם (אנשיו של דנקנר במעריב, א"כ) מפעילים על עמוס שוקן... הם רצו לחסל את העיתון. עמוס שוקן היה חומה בצורה, והם לחצו עליו בכל דרך אפשרית, ולאלפית שנייה הוא לא חשב להתכופף בכל התקופה הזאת. אני ידעתי – אולי הוא (שוקן, א"כ) לא יודע בכך - שהיינו קרובים כחוק השערה לזה שהוא ייאבד את מפעל חייו. הוא בסוף היום העדיף לא להתכופף גם אם הסיכון זה לאבד את מפעל חייו".
הנה קטע מהשיחה של רולניק עם קובן. התכנית המלאה תשודר הערב בכאן 11.
  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קפצה עליו זיקנה. נראה נורא.לא זיהיתי אותו בכלל (ל"ת)
    מזזעזע 11/2019/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור