תקשורת ומדיה

אחרי המעצר: תלונה לפרקליטות המדינה נגד יונתן פולק מ"הארץ"

עובד העיתון שנעצר אמש פרסם טור דעה אשר בגרסתו המקורית קרא לעבור על החוק, ועורר את חמתם של עמית סגל ושמעון ריקלין. הבוקר הגיש נגדו ארגון "עד כאן" תלונה למשנה לפרקליט המדינה 
עינת שחק |  5
ניידת משטרה (צילום דוברות המשטרה)
אמש (יום ב') דווח ב"אייס" כי עובד עיתון הארץ ופעיל השמאל יונתן פולק נעצר במשרדי מערכת העיתון על ידי שוטרים סמויים. ארגון הימין "עד כאן" הגישו נגד פולק קובלנה פלילית ב-2018 בשל תקיפת חיילים, לכאורה, במהלך הפגנות מחאה בנעלין, נבי סאלח ובילעין. פולק לא התייצב לדיונים בעניינו, ועל כן הוצא נגדו צו הבאה.
אולם בכך לא תמה הפרשה. שעות ספורות לאחר המעצר התפרסם באתר הארץ טור פרי עטו של פולק תחת הכותרת "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט". באתר התפרסמה גרסה אשר הסתיימה במילים: "מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום. כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".
מאוחר יותר שונה המשפט האחרון בטור הקורא להפרת החוק, והטור הסתיים כך: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולצעוד בעקבותיהם". גרסה זו היא גם שהופיעה בגרסה המודפסת של העיתון. אלא שהגרסה המקורית לא נעלמה מעיניהם של אנשי הימין. כך למשל צייץ עמית סגל בצירוף צילום מסך מהטור: 
 
והבוקר שמעון ריקלין צייץ: 
בתגובה, השיב לו מו"ל העיתון, עמוס שוקן, כי "נעשה במערכת איזה שינוי בשיטת העבודה בדיוק בימים אלה וכתוצאה מכך קרו שני טקסטים שונים". 
 
ריקלין לא הרפה ושאל את שוקן בתגובה בטוויטר "האם אתה מתנער מהקריאה לחצות את הקווים, לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים?". לכך השיב שוקן "אני מתנגד לאלימות".
מלבד ההדים התקשורת, ארגון הימין "עד כאן" אף הגדיל ונקט בצעד משפטי מול פולק. בעקבות הטור הגיש עו"ד צור פלק מהארגון תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה כנגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל. לדברי הארגון "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים המסיתים לפגיעה ואף לניסיון לרצח חיילי צה"ל יוכלו לפרסם את קריאתם הנלוזה והמסוכנת בפומבי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הארץ
    יעקב 01/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל הקיצונים מהשמאל השפל ובוגד .תעזבו לגרמניה .נבלות מצחינות
    סגור
  • 4.
    הפקרות . לית דין ולית דיין .
    איש 01/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טחנות הצדק נזונות מרוח האג'נדה מתאים - חוקרים , לא מתאים - גונזים מורחים מטייחים . תחי האג'נדה !!
    סגור
  • 3.
    עד כאן
    אילן 01/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם אירגון עד כאן שלח לעצור גם את תושבי יצהר אשר פגעו בחיילי צהל וברכוש צהל
    סגור
  • 2.
    אל דאגה, לא יעשו לו כלום. הוא מהצד הנכון! (ל"ת)
    עובדה 01/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    גם חוקן צריך לעמוד לדין פלילי. הסתיר את המחבל (ל"ת)
    מחבל 01/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור