תקשורת ומדיה

מהדקים את החגורה ב"גלובס": חמישה עובדים יפוטרו

על אף הכיסים העמוקים של הבעלים וחרף המעבר לחומת תשלום, העיתון יערוך קיצוצים בכוח האדם עקב נדידת תקציבי הפרסום לדיגיטל. שינויים נוספים צפויים גם במוסף G ובשוק ההון 
אייס |  3
בניין גלובס בראשון לציון (צילום מערכת אייס)
שינויים במערכת "גלובס": על רקע המעבר לחומת תשלום מצד העיתון, שיגרה היום בבוקר (יום א')  מו"לית העיתון, אלונה בר און, מכתב לעובדים ובו בישרה על קיצוצים צפויים בכוח האדם במסגרתו יפוטרו חמישה עובדים. מלבד זאת הודיעה כי עובדים נוספים יעברו מתפקידם למינויים חדשים בתוך מערכת העיתון.
"גלובס" נרכש לפני כשנתיים וחצי על ידי אלונה בר און ועל ידי עו"ד ענת אגמון, אשר חולקת את הונה עם מריוס נכט, ממייסדי חברת התוכנה צ'ק פוינט. יחד הונם מוערך על ידי TheMarker ב-2.6 מיליארד דולר, והם נמנים על 500 עשירי ישראל. לאור הפסדים ממושכים לאורך השנים, עם רכישת גלובס, השקיעה בו אגמון על פי דיווחים כ-106 מיליון שקל.  
על אף הכיסים העמוקים שבבעלות העיתון, נראה כי זליגת תקציבי הפרסום לדיגיטל הותירו חותמם גם על "גלובס", והערכות מדברות על הפסדים דרמטיים ב-2019. על רקע הדברים, באחרונה התייצבה בר און מול המצלמה ובישרה לקוראים על מעבר לחומת תשלום בעיתון, וקראה להם להצטרף למהלך כדי לתמוך בהמשך קיומו של "גלובס".
בהמשך לצעדי ההתייעלות בעיתון, במכתב לעובדים הסבירה בר און כי את התוצאות יתכן שיראו רק בעוד מספר שנים. "מיד לאחר הרכישה התחלנו תהליך הבראה והתחדשות. תהליכי עומק מסוג זה אינם נמשכים '100 ימים' אלא מספר שנים, ובזמן שחלף כבר ביצענו שורה של מהלכים שנועדו לבנות מחדש את התשתיות ואת המערכות התפעוליות וכן לשקם את מעמדו של גלובס כעיתון רלוונטי, משפיע ואתי", כתבה בר און.
"בימים אלה אנו מבצעים תהליך רה ארגון במוסף G ובשוק ההון אשר עומדים לעבור התחדשות משמעותית, הן ברמת התכנים והמוצר, הן ברמת התפעול והתשתיות והן ברמת העובדים... האתגר שלנו בגלובס מורכב במיוחד לאור העובדה שבניגוד לעיתונים אחרים, אנחנו מתעקשים על הפרדה ברורה בין סחר לתוכן ומסרבים באופן עקבי להכניס לעיתון תוכן שיווקי סמוי וסמוי למחצה, כמו גם להצעות מסחריות שאינן עומדות בקנה אחד עם הקוד האתי שלנו (מכירת שער העיתון למפרסמים, למשל)". כתבה.
עוד ציינה כי הקיצוצים נעשו בשיתוף ובידיעה של ועד העובדים בעיתון, המאוגד תחת ארגון העיתונאים של ההסתדרות, תוך מתן דגש לתנאי פרישה הולמים למפוטרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עיתון כושל, פוליטי, משעמם, יומרני ואבוד.העסק לקראת סגיר (ל"ת)
    יואב שקרני 01/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לא פעם נתקלתי במאמרים מטעם,שאין ספק שמומנו ע'י אינטרסנט (ל"ת)
    נו.. 01/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כבר עדיף היה האוליגרך (ל"ת)
    נו באמת 01/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור