תקשורת ומדיה

כששלדון התחיל לדבר

מה הוא חושב על הארץ? איך הוא מתייחס לעיתון שלו? מתי הבין שגם נתניהו מעורב בחוק "ישראל היום" ואת מי, חוץ מניר חפץ, ניסה לדחוף ביבי לעיתון. רביב דרוקר חשף, אנחנו מביאים את המיטב מתמלילי החקירה של שלדון אדלסון
אייס | 
אנחנו פה כדי להישאר. ד"ר מרים ושלדון אדלסון (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
שלדון אדלסון הוא אינו אדם שאוהב להתראיין. בטח על הבייבי שלו – עיתון "ישראל היום". פה ושם ניתן למצוא ציטוט שלו, אבל ביום חמישי חשף רביב דרוקר חלקים מתמלילי החקירה של המיליארדר האמריקני במסגרת תיק 2,000 ובהם פנינים לגבי התנהלות העיתון, הלחצים שהפעילו נתניהו ומשפחתו וגם על היחסים עם האויב המר, העורך האחראי והבעלים של ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס.

לפניכם עיקרי הדברים שחשף דרוקר בבלוג שלו:

על המו"מ לפני ואחרי שאושרה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק "ישראל היום":

אדלסון: "אני לא יכול בחלומות הכי פרועים שלי שהוא יעשה את זה בגלל שהפוזיציה שלו כראש ממשלה גוררת יותר אחריות ומשקל מרק עיתון טיפשי וההפצה של העיתון".

חוקר: הוא אמר לך את זה?

אדלסון: "לא, זה פורסם. הוא מעולם לא אמר לי את זה. הוא מעולם לא אמר לי שהוא הולך לעשות את זה. אני חושב שזה היה לחלוטין טיפשי. יש יותר מדי דברים שהמדינה צריכה לדאוג להם. דאעש, חיזבאללה, חמאס והוא יקרע את הממשלה רק בגלל ההפצה של עיתון נייר. זה מאוד קשה לי להאמין לזה. לא יכולתי לדמיין שראש ממשלה יעשה את זה. זה בלתי נתפש לחלוטין עבורי. הוא יכול היה להגיד לאנשים שלו תצביעו נגד זה. אני לא יכול לקבל שהוא עשה את זה כדי להרוג את הצעת החוק".

אדלסון: "בכנות, ישראל היום לא למעלה בסדר העדיפויות שלי... כשאני רואה את הפרסום של הקלטת שמע שהוא הקליט. זה לא עבודתו של ראש ממשלה שצריך לדאוג לגבי איומים גרעיניים מאיראן. זה פיקסציה על פרסום. למי אכפת, אלוהים. אתה יודע כמה פעמים אני מקבל פרסום רע, ספציפי מ"הארץ"? אני לא אוהב לקרוא "הארץ". זה כל כך פרו פלשתינאי ואני כזה ציוני".

אדלסון: "לגבי הצעת החוק: מעולם לא חשבנו שזה ילך, שהצעת החוק תעבור את הכנסת ואני החשבתי את זה כבדיחה. לא הלחיץ אותי בכלל ושנית, גם אם זה היה עובר, בדרך כלשהי קיוויתי שאני אוכל להיפטר מזה. אנחנו הרגשנו בטוח שזה מעולם לא יעבור את בית המשפט העליון".

אדלסון: "ביבי רצה שאני אקנה את ידיעות אחרונות באיזושהי תקופה לפני כ-11 שנה…אני זוכר שיחה במשרד שהוא רצה שאני אעכב הוצאה של מהדורת סוף שבוע. אמרתי לו: 'תקשיב, מבחינתי ייקח לזה הרבה זמן לצאת בכל מקרה, אז אתה יודע, אם אתה מוציא מהדורת סוף שבוע, אתה תצטרך לשכור עוד צוות', אז אמרתי לביבי שזה ייקח זמן בכל מקרה".

חוקר: חוץ מביטול מהדורת סוף שבוע הוא ביקש ממך להקטין את כמות העיתונים שמתפרסמים?

אדלסון: "הוא אכן ביקש מאשתי. נפגשנו בבית שלו, לפעמים בקיסריה. הוא היה חוזר מקיסריה ועוצר אצלנו בבית לארוחת ערב. הוא אהב את השף שהיה לנו. הוא רצה לעשות אוכל יותר טוב ממה שהוא קיבל, אני מניח".

חוקר: אז נושא השיחה היה מה?

אדלסון: "היה הפתעה הפתעה, על הקטנת כמות העותקים או עיכוב פרסום התוספת הפוליטית. הוא בעיקר רצה שאני אעכב את הפרסום של התוספת הפוליטית... כשאני מסתכל אחורה עכשיו ונזכה בכמה מהשאלות ששאלת לפני כן ומשלב את זה עם התנהגות כפייתית מסוימת, בטירוף תקשורת. הוא היה תמיד מאוד מאוד מודאג ממה שהתקשורת תגיד עליו ובעיקר על אישתו".
על ההתערבות של ביבי ושרה והדרישה לפטר את עמוס רגב:

אדלסון: "אמא של אשתי, מארי (כך מכנה אדלסון את אשתו מרים) ואימא של עמוס רגב היו החברות הכי טובות. אשתי סמכה על עמוס באופן מוחלט ושרה רצתה שמארי תפטר את עמוס. היא זרקה הערות מאוד לא יפות על זה שלמארי אולי יש רומן עם עמוס. התכוונתי לקום וללכת אבל מארי לא רצתה ללכת. יש לה אובססיה תקשורתית. היא רוצה את התמונה שלה בכל עיתון".

אדלסון: "ביבי רצה שאני אעסיק את הבחור הזה (חפץ) בעיתון. עורך ראשי. הוא ביקש ממני להעסיק את איך קראו לו? שהיה בצבא עם ביבי. איך קוראים לבחור הזה שחשבתי שהוא… העסקתי אותו. הוא אמר שהוא צריך עבודה, שאין לו כסף ש"זה לא הרבה בשבילך, אתה בן אדם מאוד עשיר, תעסיק אותו, תמצא לו משהו לעשות". ביבי ביקש ממני לעשות את זה. אמרתי או קיי".

חוקר: הוא עדיין עובד בעיתון?

אדלסון: "לא, לא, פיטרנו אותו כשהבנו…שהוא לא עשה שום דבר".

חוקר: ואתה זוכר את השם?

אדלסון: "אם מישהו יגיד לי. זה לא היה ניר חפץ".
על השיחה שלו עם נוני מוזס:

אדלסון: "נוני אמר לי: 'אין לי חיי חברה, אין לי חיי משפחה, כל החיים שלי עטופים בעיתון ואני לא רוצה שתעשה את זה. יש לך מוניטין טוב, בתור יזם, בתור איש עסקים, אני לא יודע אם אתה טוב או רע, אני לא רוצה שתתחרה בי. אני לא יכול לקבל את זה שלא אעשה כלום עם החיים שלי. העיתון הוא כל חיי', ואז הוא התחיל לבכות. לא הייתה עוד פגישה".
על התחושות שלו לגבי נתניהו לאחר שנחשפו ההקלטות:
חוקר: מה ביבי ביקש ממך?
אדלסון: "הוא אמר: 'האם תהיה מוכן לעשות עסקה עם נוני מוזס שהוא יבקש' מה שמו? הבחור ממפלגת העבודה".
חוקר: מה היה תוכן העסקה?
אדלסון: "תוכן העסקה היה שהוא ישכנע את הבחור שהגיש את ההצעה, לחזור בו מההצעה. אמרתי: 'אני לא מתכוון לעשות את זה'".
חוקר: ההצעה הזאת מביבי מפתיעה אותך?
אדלסון: "כן, כן"
חוקר: מדוע?
אדלסון: "זה סוג של הראה לי שיש לו קשר לזה. נדמה היה לי שהוא לקח אותי כמובן מאליו ושהוא היה צריך להתאים את נוני מוזס כי הוא לא יכול היה לקחת אותם כמובן מאליו... ביבי שמע מנוני מוזס שאם אני אקטין את כמות העותקים שיצאו, אם אני אהרוג את מהדורת סוף השבוע לחלוטין, הוא ישכנע את כבל למשוך את ההצעה. אני לא סוגר עסקאות עם מישהו שרודף אותי. אמרתי: 'ביבי, כל מה שהיית צריך לעשות זה להגיד לאנשים שלך שהם צריכים ללכת עם הקואליציה'. הוא אמר: 'אני מוביל רק בנקודה אחת בקואליציה. היו לי שישים ואחד, אם אני מאבד אחד או משהו אז אני לא יכול לעשות עסקה'".
אדלסון: "אם ביבי יתקשר אליי כשהחקירה הזאת תסתיים ויהיה לי מותר לדבר איתו ויהיה לו מותר לדבר איתי, לעולם לא אפגש עם ביבי שוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה