תקשורת ומדיה

עדיף מאוחר? ארגון העיתונאים קורא לנוני מוזס להשעות את עצמו

הקריאה פורסמה כשבוע לאחר הגשת כתב אישום בגין מתן שוחד נגד המו"ל והעורך הראשי של "ידיעות אחרונות", על מנת לאפשר לעיתונאים העובדים בקבוצה "לרכוש בחזרה את אמון הציבור"
עינת שחק |  5
נוני מוזס (צילום לוגו מעמוד הפייסבוק של ארגון העיתונאים בישראל, ניר קידר)
כשבוע לאחר הגשת כתב אישום בגין מתן שוחד נגד מו"ל והעורך הראשי המכהן של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, ארגון העיתונאים פרסם מוקדם יותר קריאה למו"ל החזק בישראל להשעות עצמו מתפקידו.
זאת, כך נכתב בקריאה "כדי לאפשר לעיתון 'ידיעות אחרונות', לאתר החדשות YNET, למקומונים הקשורים לקבוצה ולכל העורכים, העיתונאים ובעלי הטורים לרכוש בחזרה את אמון הציבור. עיתונאים בכירים ובעלי טורים ב'ידיעות אחרונות' קראו בפומבי למוזס לפרוש מתפקידו כעורך אחראי, אולם קריאתם לא נענתה. ככל שמוזס אינו פורש, או משעה את עצמו מתפקידיו, כך מעמיק חוסר האמון של הציבור בעיתונאים ובעיתון בפרט ובכלל, נמשכת הפגיעה שפרטיה פורסמו בכתב האישום, ויכולתם של העיתונאים לבצע את עבודתם עלולה להיפגע".
 
אין זו הקריאה הראשונה של הארגון למוזס לפרוש מתפקידו, וגם זאת, כקודמותיה, מסתמנת כנעדרת שיניים: הקריאה מתבצעת ללא הצבת תנאי כלשהו, ללא איום בשביתה מצד העיתונאים המועסקים בקבוצה, וללא מחאה קונקרטית.
בעבר קראו בארגון, כמו גם במועצת העיתונות, למוזס לפרוש מתפקידו - עם הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מנובמבר האחרון על כוונתו להגיש כתב אישום נגד מוזס במסגרת תיק 2000.
קריאות אלה מצטרפות להתבטאויות של מספר עיתונאים בכירים בקבוצה, אשר בעבר טענו כי על מוזס להתפטר, בהם סימה קדמון ונחום ברנע. "נוני מוזס צריך להדיר את עצמו מכל עיסוק בנושאי תוכן ב'ידיעות אחרונות'. העיתון שלנו הוא עיתון חופשי: הוא היה כך גם כאשר נתניהו ומוזס הציעו זה לזה הצעות מגונות. אבל החופש צריך לא רק להיעשות - גם להיראות", כתב ברנע בטורו מה-22 לנובמבר 2019.
על עיתוי הקריאה, שבוע לאחר הגשת כתב האישום, ענה יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצסקי כי "לקח זמן עד שמנסחים הודעה, זו לא הודעה שרק אדם אחד אחראי עליה. מעורבים בזה הרבה אנשים ומגיעים לנוסח מוסכם תוך כדי שעוסקים בדברים אחרים. זו לא ההודעה הראשונה שהוצאנו על זה, זו הודעה חמישית או שישית".
על השאלה במה שונה הודעה זו מקודמותיה, והאם צפויה להינקט פעולה ממשית בשטח, השיב כי "ההודעה מדברת בפני עצמה. אם נחליט לעשות צעדים אחרים, שתמיד נבחנים, נעדכן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ידיעות אחרונות
    רחל 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה כבר לא קוראים את העיתון אם העומד בראשו מואשם בסיקור אוהד אז מה עוד נשאר.....
    סגור
  • 4.
    נונו מוזס
    פושקין 02/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוני מוזס מזמן היה חייב לעזוב א העי ון ועי ונים.בושה לדיאלוגים שלו שבתיק2000.שילך הביתה ויחפש עבודה אחרת.
    סגור
  • 3.
    אידיוט אחרונות
    אקי 02/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מסחרה מוזס שולט וימשיך לשלוט התיק יסגר לפני המשפט עתון ועיתונאים לא אמינים מנצלים את כוחם אבל גם להם יהיה סוף כמו לעיתון יקבצו נדבות כל הסמרטוטים
    סגור
  • 2.
    ההשפעה של נוני על העיתון לא תסתיים
    נו באמת 02/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה משנה מה התואר של נוני, בכל מקרה הוא ימשיך להשפיע על העיתון. טרצ'ינסקי מחפש כותרות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 1.
    בדיחה יפה ולא ברור איך העיתונים ידיעות וכלכליסט שורדים (ל"ת)
    ששי 02/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור