תקשורת ומדיה

לעולם לא תטוסי לבד: כשהעורך הראשי לוקח לעצמו ג'אנקט

בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, העורך הראשי של ישראל היום, בועז ביסמוט, בחר לשלוח את עצמו לנסיעת תוכן שיווקי למשחק ליגת האלופות הערב במדריד, וכבר פרסם טקסט על האוהדים שהגיעו עמו במטוס. בתקשורת הספורט וגם בעיתון עצמו הרימו גבה על המהלך  
רביב שכטר |  5
בועז ביסמוט (צילום אלכסנדר כץ)
תופעת הג'אנקטים היא תופעה מוכרת בעולם העיתונות בשני העשורים האחרונים: חברה מסחרית כלשהי רוצה לקדם איזשהו מוצר שלה ובמקום לקנות שטח פרסום היא מטיסה כתב או עורך מאחד או כמה כלי תקשורת ומקבלת בתמורה כתבה או כתבות מפרגנות, שהדבר היחידי שמבדיל אותן מתוכן מערכתי היא שורה בתחתית הטקסט שבה כתוב כי הכותב היה אורח של החברה.
 
מסתבר שעכשיו תעשיית הג'אנקטים חודרת גם לתחום הספורט וכבר השבוע ובשבוע הבא מטיסה חברת הבת של ישראייר, "טיק טיק" המתמחה בתחום הכרטיסים לאירועי ספורט, עיתונאים ממספר כלי תקשורת למשחקי שמינית הגמר של ליגת האלופות.
 
אלא שבניגוד לנוהל הרגיל, שבו מי שטס לסקר אירועים כאלה הם בדרך כלל כתבים או עורכים זוטרים יותר, שזו הדרך לצ'פר אותם, החליט העורך הראשי של ישראל היום, בועז ביסמוט, לקחת לעצמו את הטיסה ואת סיקור המשחק בין ליברפול לאתלטיקו מדריד, וכבר הבוקר התפרסם טור שלו בעיתון שבו סיפר על טיסת ישראייר המלאה באוהדים ישראלים שנוסעים למשחק.
 
אלא שבעולם הספורט וגם בתוך המערכת שלו עצמו הורמו לא מעט גבות על כך שהעורך הראשי, שמשתכר יותר מכל שאר העיתונאים במערכת, לוקח לעצמו את הטיסה היוקרתית וחינמית.
 
בעלי הזיכרון החד, בוודאי יודעים כי גם בשנה שעברה, כשליברפול העפילה לגמר ליגת האלופות באותה העיר ובאותו איצטדיון, בחר ביסמוט, שידוע כאוהד שרוף של הקבוצה, לשלוח את עצמו כשליח העיתון למשחק ולא את אחד מכתבי הספורט בעיתון.
 
חלק מגופי תקשורת האחרים שקיבלו את ההצעה מישראייר בחרו לדחות אותה. כלי התקשורת שהחליטו כן להיענות להצעה שולחים כולם עובדים במדור הספורט, כמו ב"וואלה" לדוגמא, שם מי שייסע הוא עורך הספורט דוד רוזנטל.
 
"האמת שהייתי קצת נבוך בשביל ביסמוט", אמר הבוקר גורם המעורה בתחום, "זו הפעם הראשונה שבה עורך ראשי של גוף תקשורת כל כך גדול חתום על טקסט עם הגילוי הנאות הזה שמראה שמדובר בתוכן שיווקי רק כדי לא לשלם כמה מאות דולרים על כרטיסי הטיסה והכרטיסים למשחק".
 
בישראל היום בחרו שלא להגיב.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חתיכת דביל (ל"ת)
    און 03/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ביסמוט החל את הקריירה ככתב ספורט
    תקשורת עויינת 02/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שם בכיס הקטן את כל הבכיינים
    סגור
  • 3.
    חוסר עמוד שידרה ויושרה (ל"ת)
    ישראלה 02/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הצחקתם אותי, הוא אוהד ליברפול יותר מאשר אוהד ביבי
    רועי 02/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביסמוט כבר שנים נוסע למשחקים שלהם
    סגור
  • 1.
    משפיל. משפיל. משפיל
    נו באמת 02/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל היה לו ממי ללמוד. נתניהו הוא ממציא שיטת הקמצנות. ביסמוט הוא תלמיד נאמן של רבו
    סגור