תקשורת ומדיה

לא רק בערוצים המסחריים: בקרוב רייטינג גם ב-HOT וב-yes

מועצת הכבלים והלווין תחל בפיילוט - באמצעות אפליקציה - למדידת רייטינג בטלוויזיה הרב־ערוצית, לקראת שינויים הכוללים הקלות ל-HOT ו-yes והחלת פיקוח על סלקום ופרטנר. בשלב הראשון המידע לא ייחשף לציבור
אייס | 
טלוויזיה (צילום iStock)
המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הודיעה השבוע כי תחל בפיילוט למדידת רייטינג בשיתוף חברת MBER וקבוצת גיאוקרטוגרפיה. בשלבים הראשונים המידע לא ייחשף לציבור, אך יתכן כי בהמשך המועצה תשנה את החלטתה. המהלך נועד לסייע למועצה, המפקחת כיום על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס, לאסוף מידע על מאפייני ושיעורי הצפייה בערוצים השונים ובתכנים המוצעים ב-VOD.
זאת, לקראת קבלת החלטות על שינויים משמעותיים ברגולציה, הכוללים בין השאר מתן הקלות להוט ויס והחלת רגולציה על השחקניות החדשות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - פרטנר וסלקום. כיום, הוועדה הישראלית למדרוג מבצעת מדידת רייטינג רק בערוצים המסחריים ולא בערוצים של הוט ויס. בנוסף, כיום מחויבות הוט ויס, בין השאר, להשקיע 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור ישראליות, בעוד שירותי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום לא מפוקחים, מכיוון שהם משודרים על גבי תשתית האינטרנט. וכאן, כאמור, הרגולציה תעבור שינוי.
איך זה יעבוד? מערכת מדידת הרייטינג מבוססת על אפליקציה המאפשרת לדעת את חשיפת המשתמש לערוצי רדיו וטלוויזיה לאורך כל שעות היממה בכלל הפלטפורמות. חברות המדידה יפעילו פאנל ארצי מייצג של האוכלוסייה הישראלית, כולל האוכלוסיות הלא-יהודיות. הפיילוט הראשוני, שיימשך כחודש, ימדוד את שיעורי הצפייה בשישה ערוצים בהוט ובשישה ביס. לאחר מכן הוא יורחב וימדוד 15 ערוצים בכל פלטפורמה.
"לקראת המהלכים הגדולים שאנחנו מתכננים, יש לקבל מידע אמין ומדויק", מסר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אשר ביטון. "מדידת הרייטינג הקיימת היום מתמקדת בערוצים שהם לאו דווקא מוקד העניין, ולכן חיפשנו דרך לקבל מידע אמין על הערוצים הנצפים בטלוויזיה הרב-ערוצית. ההתקשרות עם חברת MBER וקבוצת גיאוקרטוגרפיה תסייע לנו לגבש את האסדרה העתידית המודרנית שאנחנו מתכננים על כל גופי השידור הרב-ערוציים בישראל, אסדרה המאפשרת מקסימום חופש מסחרי לחברות תוך שמירה על האינטרסים של המנויים, של כלל הצופים וכמובן של שוק היצירה הישראלית על עובדיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה