תקשורת ומדיה

עקב תלונות - הפרסומת "האלימה" של אלבר תשודר רק בלילה

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הודיעה כי הפרסומת שבה מככב ליאור רז מיוצרי פאודה וכוללת אלימות, דם וירי, לא מתאימה לשידור לפני 22:00. יו"ר הרשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ':  "המסך סובל מעודף אלימות, המסר לא מתאים לילדים"  
מערכת אייס |  1
ליאור רז. קמפיין העוגן (צילום יח"צ/ יוטיוב)
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הורתה לערוצים המסחריים לשדר את הפרסומת של חברת הרכב "אלבר" רק אחרי השעה 22:00 בערב. זאת בעקבות ריבוי מרכיבים אלימים שנכללים בה והובילו לתלונות של צופים רבים.
בפרסומת של החברה מככב ליאור רז, מיוצרי פאודה והכוכב הראשי של הסדרה, שבימים אלו משודרת העונה השלישית שלה. הקונספט של הפרסומת – צא עם רכב חדש תוך שעה – מתחיל בזה שרז יוצא מרכב הפוך, מלא דם ומחורר מכדורי שנורו עליו ונכנס לסניף אלבר עם מה שנראה כמו גופה עטופה על כתפו. גם בתוך הסניף הוא נאלץ לירות במישהו אחרי שהוא מכניס את הגופה כביכול אל תוך תתא המטען של הרכב החדש.
 
ברשות השנייה, כאמור, התקבלו לא מעט תלונו, והחליטו להגביל את שעת השידור של הפרסומת לשעות הלילה המאוחרות. 
"המסך סובל מעודף אלימות", אמר יו"ר הרשות, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', "גם אם מדובר בשחקן נערץ, ובפרסומת שהיא קריצה, אנו חוששים, כי המסר לא מתאים לילדים. לכן, פעלנו להגבלת שעות השידור של הפרסומת, ואנו ממליצים למפרסם - לטובתו ולטובת הקהל - לשקול חלופות לא אלימות".
מנכ"ל הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוסיף כי ביטויים מובהקים של אלימות ואכזריות לא צריכים להגיע לעיניים של ילדים, גם אם תבוא קריצה לפניהם ואחריהם בפרסומת. במקרה זה, נאלצנו לקבוע את השעה 22:00 כקו האדום. למותר לציין שתשדיר מתוקן עם אופי שונה יתקבל אצלנו בברכה". 
בנוסף הורתה הרשות לגופים המשדרים לשלוח אליה תשדיר מתוקן, לא בקונספט כה אלים, במידה וירצו לשדר את הפרסומת בשעות מוקדמות יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלומניקים..פשרה של דבילים הזויים.
    חיימון 03/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההבדל בין היום ללילה,האם ערך האלימות המוקצנת שבפירסומת,תלוייה בשעות נשידור,אםצהמסר הוא נפשע,זה לאורך כל משך היום,או לפסול לחלוטין,או להורידו מכל צערכת מדייה. כסך הוא מטרה,ולא תכלית. מי האוויל שמצא כזו פשרה תינית צבישה והזוייה. שיפנה את כסאו,לאחד הנורמל,ותר ממנו.
    סגור