תקשורת ומדיה

הליכוד ונתניהו נגד התקשורת: מאיימים לתבוע שלושה עיתונאים

מכתבי התראה לפני תביעה נשלחו לברוך קרא (חדשות 13), אביעד גליקמן (חדשות 13) וגור מגידו (דה מרקר) בעקבות פרסום הקשר לכאורה בין רה"מ והליכוד לחברה שאספה מידע מכפיש על יו"ר כחול-לבן, בני גנץ. חדשות 13: "עומדים מאחורי הפרסומים"
רביב שכטר | 
בנימין נתניהו, אביעד גליקמן (צילום ויקיפדיה)
לא צריך מיקרוסקופ כדי לראות שהליכוד ובנימין נתניהו בלחץ בעקבו תוצאות הבחירות, אבל כשמפלס ההיסטריה עולה גם ההתנהגות כלפי כל פרסום בתקשורת הופכת לאמוציונלית ולא תמיד רציונלית.
כך למשל החליטו בליכוד ביום שישי האחרון לשלוח מכתבי התראה לפני תביעה למספר עיתונאים בדה מרקר ובחדשות 13, בעקבות כתבות על קשר לכאורה בין נתניהו לשכירת חברה שאספה או ניסתה לאסוף מידע מביך על יו"ר כחול-לבן, בני גנץ.
ביום שישי נשלחו, כאמור, מכתבי התראה לפני תביעה אל לא פחות משלושה עיתונאים – אביעד גליקמן וברוך קרא מחדשות 13 וגור מגידו מדה מרקר שהיה הראשון לעלות על הסיפור ולחשוף כי חברת ארמור סייבר היתה חברת הקש בשביל לשלם עבור שכירת חברת המודיעין העסקי סי.ג'י.איי גרופ, שבפועל ניסתה לאסוף את המידע על אודות גנץ.
עיתונאי חדשות 13 "זכו" במכתב ההתראה בעקבות הפולו אפ שעשו ובמסגרתו גילו כי רפאל ויצמן, שלכאורה אחראי על התשלום לחברת המודיעין העסקי, עשה זאת ממשרדו של פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. 
במכתב ההתראה שנשלח קובעת היישות המוכנה "הליכוד", כי קרא, גליקמן ומגידו "עשו שימוש פסול בבמה התקשורתית כדי להציג אוסף של סימני שאלה ועובדות שקריות תוך חיבור מאולץ, הציגו שקר כאילו היה אמת וביזו את שמה הטוב של הליכוד ועובדיה".
נתניהו והליכוד מנהלים מערכת יחסים עוקצנית מאוד עם התקשורת ומאיימים לא פעם בתביעות דיבה (אם כי מעבר לתביעות שהוגשו נגד בן כספית ויגאל סרנה) לא נרשמו בשנים האחרונות תביעות שבפועל הגיעו לבית המשפט. 
במהלך שנת הבחירות האחרונה איימו בליכוד גם על כחול-לבן בתביעה בסך מיליו שקלים, אחרי שהאחרונים טענו בקמפיין שלהם על מעורבותו של רה"מ גם בתיק 3,000 – פרשת הצוללות. תביעה, נכון לעכשיו, עדיין לא הוגשה.
מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי הפרסומים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה