תקשורת ומדיה

ברוך קרא נגד אבישי בן חיים: "נגיף החרטטת יצא משליטה"

מלחמות הפרשנים בחדשות 13: הפרשן לענייני חרדים הביע תמיכה בראש הממשלה לקראת משפטו הקרב. הקולגה ומגיש "המקור" מתח עליו ביקורת - "לופ של איוולת עטוף במילים גבוהות"
מערכת אייס |  2
אבישי בן חיים, ברוך קרא (צילום ויקיפדיה, מתוך עמוד הטוויטר של ברוך קרא)
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ג') את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעכב מ-45 יום את פתיחת משפטו בעיברות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. על כן יחל הדיון הראשון במשפטו כמתוכנן, ב-17 במרץ.
לאור ההחלטה, פרסם אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13 לענייני חרדים, בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שלשונו: "לרגל משפט נתניהו: אדוני רוהמ, אבקש למחות על דבריך: 'הם לא רודפים רק אותי. הם רודפים גם אתכם. הפוך. לא 'גם אתכם', אלא 'גם אותך'. אתה משלם מחיר בעיקר בגלל שאתה נבחר ישראל השנייה; וגם בגלל שלא גירשת מספיק מתנחלים מביתם; וגם בגלל שהכנסת חרדים לישראליות. הפלתך היא הפלתם. סליחה". בכך התייחס לתמונה שעלתה בדצמבר בחשבון הפייסבוק של נתניהו עליה היה כתוב בהקשר למשפטו - "הם לא רודפים רק אותי, הם רודפים אותנו. אני פשוט עומד בדרכם".
 
לצד עידודים מצד שמעון ריקלין ואלירז שדה, זכה בן חיים, שהחזיר את תיאוריית "ישראל השנייה" לשיח הציבורי בחודשים האחרונים, לביקורת מצד הקולגה ברוך קרא. כתב ופרשן חדשות 13 לענייני משפט ומגיש "המקור" צייץ: "נגיף החרטטת יוצא משליטה"
 
על כך השיב בן חיים: "אין כמו קולגה שמנהל דיון מכבד ומעמיק. אני משתדל להתמיד ולשתוק, מתוך כבוד".
 
ברקע, אלירז שדה הלהיט את הרוחות:
 
 
קרא השיב לגופו של עניין כי ניסה לטעון מולו טיעונים ענייניים וחלקם גם באופן פומבי, אולם טענתו של בן חיים היא מעגלית ותמיד נסמכת על ציטוטים שלו את עצמו. "ניסיתי המון. עם ישראל אפילו צפה בקצת מזה. הבעיה היא שבכל פעם שמוכיחים לך שהתאוריה שלך מופרכת אתה מגייס סיסמה אחרת שאתה המצאת כדי לתמוך בסיסמה העכשווית שלך. התימוכים 'המדעיים' שלך הם פעם אחר פעם הציוצים והפוסטים שלך בעצמך. זה לופ של איוולת שהכנסת את קוראיך עטוף במלים גבוהות".
 
אז הצטרפה ג'ודי מוזס וחיזקה את קרא: "למה אתה מתיחס לקישקושים שלו בכלל? לא חבל על האנרגיה? עוד שיסוי ופילוג מבית מדרשם של ביבי ודרעי, אחד עבריין ואחד עם 3 כתבי אישום".
 
זמן מה לאחר מכן הוסיף בן חיים בתגובה לציוץ החרטטת - "אוהב וסולח": 
 
שדה, שוב, מיהר לצדד בבן חיים, ואף ציין כי הוא 'מבהיל בנועם שלו':
 
האם יצליח שדה להוסיף את המחמאה ללקסיקון? עוקבים, מה שנקרא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תזה של אבישי בן דוד קרסה
    יעקב 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטענות של אבישי בן חיים, או כפי שהוא מקפיד להתקרא דוקטור אבישי בן חיים, ממחישות את ההבדל הגדול בין דוקטורים למדעים מדויקים לדוקטורים למדעי הדיבור או יותר נכון למדעי הבירבור. בראיון שהוא נתן אתמול לאחד מכלי התקשורת, הוא טען בלהט כי במשפט נתניהו ישראל הראשונה רוצה להשיג לאחור ולהשתלט חזרה על ישראל השניה וכי ישראל השניה כולה לרבות הוא, עומדים למשפט ולא רק נתניהו לבדו. אלא שכאשר המראיין ניסה לסתור את התזה שלו זה והזכיר לו את נפילת ממשלת רבין הראשונה על פי החלטת היועץ המשפטי דאז אהרון ברק, את החקירות וכתבי האישום וההרשעה והמאסר נגד אהוד אולמרט, זה שהציע לאבו מאזן הצעה מרחיקת הלכת ביותר ואשר טען כי לו ניתן לו עוד זמן היה מגיע להסכם עם אבו מאזן, את הרשעתו של הירשזון, את העובדה שאיש לא חקר את מנחם בגין או את גדול סרבני השלום, יצחק שמיר, שכיהנו כראשי ממשלה תקופה כוללת של למעלה מעשור, (כי היו אנשים ישרי דרך. ראו את מכתבו של מנחם בגין המחזיר מתנה צנועה שקיבל בליווי הסבר שאל לא לקחתה) אז נאלץ אבישי בן חיים, למספר שניות שניות בלבד, לשנות את התזה ולטעון שהאליטה רוצה להשתלט על כל המערכת הפוליטית.
    סגור
  • 1.
    נמאס
    גועלית 03/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוך קרא, קצת הגינות. כפרקליטה בכירה בפרקליטות אני אומר את שאתה יודע, רבים מאיתנו סבורים שהיועץ החלש השתגע ושלילת ושי הובילו באף מתוך מניעים אישיים. אתה יודע כי אתה נשוי לאחת מהן. איפה הביטוי לזה???
    סגור