תקשורת ומדיה

משדרים מהבית: גופי התקשורת מחמירים נהלים

עם הקשחת הוראות משרד הבריאות, עוברים גופי התקשורת לנהלי כמעט-חירום. בחדשות 12 עוברים העובדים מדידת חום על בסיס יומי, בחדשות 13 צוותי שטח לא מורשים להיכנס לנווה אילן 
עינת שחק |  1
שידור (צילום unsplash)
עיתונאים מבקשים לצאת מבידוד: אמש (יום ג') נשלח למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מכתב מטעם העיתונאים רועי שרון מהתאגיד, ועקיבא נוביק וחן זנדר מחדשות 13, באמצעות משרד עו"ד בן ארויה-וולף בבקשה לאפשר להם לצאת מבידוד. הסיבה שהשלושה נמצאים בבידוד ביתי היא מאחר ושהו מספר ימים בסיני בשבוע שעבר, כשהטיעון המרכזי מתייחס לכך שלא נרשמו בחצי האי נדבקים בנגיף.  
אולם עם החמרת הוראות משרד הבריאות, קשה להאמין שבקשה זו תאושר, ולמעשה מרבית גופי התקשורת ריעננו את ההנחיות לעובדיהם, כאשר לא מעט מהם נערכים להחמרה בהתפשטות הקורונה. רבים לוקחים בחשבון את האפשרות שעובדיהם לא יוכלו להגיע לעבוד מהמשרדים, מהאולפנים ומהמערכות, וחלקם אף הגדילו לעשות וקיימו הפרדה בין קבוצות עובדים בכדי למנוע תרחיש של הדבקה גורפת. כך נערכים הגופים השונים נכון להיום (יום ד'): 
כלכליסט: רוטציה בין שתי קבוצות עובדים
בכלכליסט המשתייך לקבוצת ידיעות יצאה הנחייה להתארגן על חלוקת העובדים לשתי קבוצות - אחת אשר תעבוד מהבית ואחת מהמערכת, כאשר בין השתיים תתקיים רוטציה לגבי מי יעבוד מהמערכת בראשון לציון. עובדים שאינם נחוצים במערכת נשלחו לעבוד מהבית. 
החדשות 12: הפרדת כוחות ומדידת חום על בסיס יומי
מתחילת השבוע הונחו כלל העובדים כי תתקיים הפרדה מוחלטת בין מערכת נווה אילן לבין המערכת בתל אביב. חלק מעובדי החברה הונחו לעבוד מהבית ולהגיע אל נווה אילן סמוך לזמן שידור התוכנית בלבד. לפי שעה הכניסה לתוך נווה אילן ואל מערכת תל אביב מוגבלת לאנשי החדשות בלבד. כל הכנסת אורח או מרואיין תיעשה כמובן על פי שיקול דעת ותוך נקיטת משנה זהירות.
גם בין כתבי המערכת בוצעה חלוקה של אתרי עבודה בין אם ממערכת תל אביב או מערכת נווה אילן, אחרים הונחו לעבוד מהשטח בלבד ובמידת הצורך ייעשו שימוש באפליקציית לייב -יו המותקנת על מכשירים סלולריים שנמצאים בידי כתבים. אפליקציה זו מאפשרת שידור טלוויזיוני באיכות גבוהה ובשגרה מאפשרת לכתב או לעיתונאי חבר המערכת לפרוץ בדיווח מצולם טרם הגעת צוות צילום לזירת אירוע.
במידה ועל החברה לסקר חדשות חוץ, לאור סגירת השמיים, משמשים הכתבים יונה לייבזון בארה"ב ואלעד שמחיוף באירופה.
בכלל השטחים הציבוריים בחדשות 12 הוצבו ערכות חיטוי, ומראשית השבוע כל העובדים שמגיעים לעבודה עוברים מדידת חום יומית. עובדי החברה הונחו להגביר עירנות לתסמינים אם חלילה מופיעים כאלה. 
חדשות 13: חלוקת העובדים לאתרים עם איסור מעבר בין השניים
על פי ההנחיות שיצאו לכלל עובדי חברת חדשות 13, החברה תחולק לשני חלקים עיקריים כשאחד יעבוד מנווה אילן והחלק השני יעבוד מבית הורד בגבעתיים. עם תחילת החלוקה פורסמו רשימות מסודרות של שמות העובדים אשר שובצו לעבודתם בכל אחד מהמקומות, על עובד ששובץ באתר אחד חל איסור כניסה לאתר השני עד להודעה חדשה. מערכות ועובדים אשר לא מחויבים לעבוד מאתרי החברה, עובדים מהבית ומנהלים שיחות ועידה. 
מלבד זאת חלה חובת חיטוי ידיים עם הכניסה לכל אחד מהאתרים והיציאה מהם, לרבות האולפנים כולל איסור כניסה בלא חיטוי. כל ציוד נוסף הכולל אוזניות, שולחנות מערכת וידיות יעברו חיטוי מוגבר. צוותים ששהו בשטח לא רשאים להכנס לאתרי החברה, והעברת ציוד הכרחי כגון כרטיסי צילום מתבצעת במסודר ובמיקום ייעודי. 
בשלב זה חל אישור טיסות לחו"ל ואישורים קודמים בוטלו.
i24NEWS: העובדים נשארים בחו"ל
בערוץ הבינלאומי נערכו עם לוח שידורים מיוחד לכל אחד משלושת הערוצים, למקרה וידרשו לצמצם פעילות עקב התפרצות הוירוס. בשל העובדה שהערוץ משדר תוכניות חדשות ומבזקים לכל אורך היום, מדובר למעשה באופרציה מורכבת. 
בשלב זה 17 מעובדי הערוץ נמצאים בבידוד ושני מגישים בכירים בערוץ הצרפתי של i24NEWS אשר שהו בצרפת בשבוע שעבר, החליטו יחד עם ההנהלה להישאר בצרפת ולהגיש את התוכניות מאולפני הערוץ בפריז. 
עיתונאי הערוץ מתחברים לאפליקציית הלייב-יו על מנת שיוכלו לדווח מהבית במידת הצורך, וכן חוברו מחשבי העובדים למערכת לצורכי עבודה מהבית. מלבד זאת נרכשו תכשירי היגיינה וחיטוי והערוץ נערך למקרה של צמצום בשידורים בהתאם להוראות משרד הבריאות. 
בערוץ הספורט: מצטמצמים רק לעובדי הערוץ
בערוץ הספורט הוחלט שלא להזמין יותר אורחים לאולפן. רק עובדי הערוץ יופיעו מעכשיו בשידור  ועד לשינוי ההנחיות או לשיפור המצב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה היסטריה משפעת קלה (ל"ת)
    חחחחח 03/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור