תקשורת ומדיה

הצרות של אבי בן טל: עובדי "רשת" הכריזו על סכסוך עבודה

בעקבות הודעת המנכ"ל על רצונו לשלוח חלק מהעובדים לעבוד מהבית ולקצץ 30% משכרם, הכריז הוועד על סכסוך עבודה: "החלטת ההנהלה נעשתה באופן חד צדדי, מדובר בניצול ציני של המצב. יש לנו משפחות לפרנס וציפינו למעט יותר סולידריות"
בועז גולדברג |  3
בניין רשת 13 (צילום מערכת אייס)
דרמה מאחורי הקלעים ברשת 13: בשעות האחרונות התברר לחלק מעובדי רשת 13 כי הם יועברו לעבודה מהבית, ושכרם יקוצץ ב-30%. 
מצבה של רשת היה קשה עוד לפני כן, ואל תוך הסחרחורת שהערוץ ממילא נקלע אליה התווסף כעת משבר הקורונה, שהפחית באופן משמעותי את ההכנסות מפרסום והגדיל באופן דרמטי את ההוצאות השוטפות. בשעות האחרונות כאמור דווח לעובדים כי חלקם יועברו לעבוד מהבית, וכי שכרם יקוצץ בכ-30%.
הוועד בתגובה הודיע על סכסוך עבודה. לטענת הוועד, הרקע להכרזה הוא צעדים חד-צדדיים של ההנהלה, בהם העברת חלק מהעובדים לעבודה מהבית תוך קיצוץ של 30% משכרם. בתגובה, ועד העובדים הוציא הנחיה לסרב לקיצוץ בשכר, והורה לעובדים לומר למנהל הישיר שזו הנחיה שהתקבלה מהוועד.
במייל ששלח הוועד בדקות האחרונות לעובדים, נכתב: "עובדים יקרים, הנהלת רשת עשתה מעשה שלא ייעשה. כל החלטות ההנהלה נעשו באופן חד-צדדי וללא הסכמת הוועד. אכן מצב החירום דורש מאיתנו לקבל החלטות קשות, אך לא בהתעלמות ובוודאי שלא על חשבון העובדים. לא נסכים להפחתת שכר בצורה כזו, יש לנו משפחות לפרנס, זה ניצול ציני של המצב, ציפינו מהנהלת הערוץ לקצת יותר סולידריות". 
מתברר כי אחת הסיבות למצוקה התזרימית בה נמצא ערוץ רשת 13 נובעת מכך שבעל המניות העיקרי שלו, לן בלווטניק, לא הזרים את מלוא הכסף שאמור היה להזרים. לפני מספר חודשים הודיע בלווטניק על כוונתו להזרים לערוץ כ-100 מיליון שקל, אולם בסופו של דבר הועברו כ-80 מיליון שקל, מה שהחריף את המצב הכלכלי בחברה עד לרמה שקיים חשש שיהיה צורך לדחות תשלומים לספקים.
מרשת 13 נמסר בתגובה: "הנהלת החברה מעדכנת את ועד העובדים מדי שבוע בכל תרחיש וסיטואציה ומתחשבת בבקשות הוועד. ברשת 13 מתבצע מהלך רוחבי שיחול על כל עובדי החברה. להכריז על סכסוך עבודה בשעה כה קשה של המשק בכלל ושל רשת בפרט, זהו הניצול הציני. צר לנו שכך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פעם ראשונה שרשת 13 מגיבה
    Gg 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "איינו מגיבים על תוכניות בפיתוח"
    סגור
  • 2.
    העיקר שצביקה ירוויח (ל"ת)
    אחיכם 03/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יאללה לסגור את הבאסטה אין מקום לעוד ערוץ טראש (ל"ת)
    לא צופה 03/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור