תקשורת ומדיה

בלווטניק הזרים לרשת 30 מיליון ש'; במקביל הערוץ נערך לקיצוץ

באחרונה הזרים בעל השליטה בערוץ סכום נכבד לכיסוי חובות עבר, וכעת בצל המשבר אבי בן-טל מוביל תוכנית קיצוצים. ועד העובדים: "לא מדובר בצעדי חירום של ההנהלה בגלל משבר זמני כזה או אחר, גם אם כך זה יוצג"   
עינת שחק |  10
אבי בן טל, קיצוצים ברשת 13 (צילום ינאי יחיאל, freepik)
המצב הכלכלי של רשת בעייתי: לאחר שהודיע בשבוע שעבר שר התקשורת דודי אמסלם כי לא ישחרר לרשת ולקשת את הכספים ששילמו עבור אפיקי השידור, רשת נערכת כלכלית להיעדר סיוע ממשלתי, ומתכוננת לקיצוצים.
המשבר תפס את רשת במצב כלכלי לא פשוט, שכן הערוץ צבר חובות עוד טרום המשבר. ההחלטה על הקיצוצים מגיעה לאחר שבאחרונה הזרים בעל השליטה, לן בלווטניק, 30 מיליון שקל נוספים לערוץ, מלבד 100 מיליון שקל אותם העביר לערוץ בספטמבר האחרון, אשר אמורים לשמש אותו עבור חובות אלה.
על אף הסכום הגבוה, הערוץ נדרש בנוסף להיערכות מחודשת לקראת המשבר הנוכחי, ורשת 13 ובכלל זה גם חדשות 13, עומדות בפני תוכנית צמצומים אותה מוביל בן טל בגיבוי בעלי המניות בערוץ. 
במכתב ששיגרו אמש (א') מנכ"לי הערוצים לאמסלם, לאחר שהאחרון דחה את בקשתם לסכומי הביד, נכתב: "מאז התפרצות נגיף הקורונה, הערוצים המסחריים עושים כל שביכולתם על מנת להמשיך בפעילותם מתוקף היותם נותני שירות חיוני לציבור ומתוקף חובתם הציבורית להמשיך ולספק באמצעות שידורים רציפים מידע מהימן ובזמן אמת. 
"הפגיעה הכלכלית הקשה במשק, הביאה לקריסה בתקציבי הפרסום. הערוצים המסחריים, שאינם נהנים מדמי מנוי ומתפרנסים ממכירת דקות פרסום בלבד, ספגו וסופגים נזק דרמטי. כתוצאה מכך, נאלצנו לנקוט בצמצומים כואבים שכללו, עד כה, עצירה של הפקות חדשות שטרם יצאו לדרך, הקפאה של הפקות קיימות, קיצוצים בשכר העובדים ואף פיטורים. הערוצים המסחריים מוצאים את עצמם בנקודה בה הצורך בהחזרת כספי הביד הוא קריטי לצורך המשך פעילות ההפקה ויצירות המקור". 
חרף סירובו של אמסלם לסייע עם כספי הביד, ברשת מקווים כי אין זו המילה האחרונה מצד משרד התקשורת, ושבתוך כך גם המדינה תתגייס ותסייע לערוצים להתמודד עם אתגרי השעה.
התזמון מבחינת חדשות 13 הוא בעייתי, שכן תוכנית הקיצוצים מגיעה על רקע סכסוך עבודה בין עובדי חברת חדשות 13 להנהלה בשל קיצוצי שכר לעובדים המשתכרים מעל 10,000 שקלים. 
בתוך כך, הוציא לפני שעה קלה ועד עובדי רשת 13 הודעה לעובדים, לפיה על דבר הקיצוצים נתבשר הוועד דרך פרסומים בתקשורת, וכי הדבר מנוגד להסכם הקיבוצי בערוץ. "נבקש להזכיר להנהלה ולדירקטריון של "רשת" כי בחברת החדשות קיים הסכם קיבוצי אשר בו התחייבה ההנהלה שלא לבצע מהלכי קיצוץ לרבות פיטורים לתקופה שאינה פחותה מ-4 חודשים. נוסיף ונדגיש שלא נהסס לנקוט בכל האמצעים, לרבות פניה לבית הדין לשם אכיפת ההסכם, הכרזת סכסוך עבודה, צעדים ארגוניים ועוד - כל זאת כדי למנוע מהנהלת רשת להוציא לפועל את התוכנית הדורסנית.
"חברים, לא מדובר פה בצעדי חירום של ההנהלה בגלל משבר זמני כזה או אחר, גם אם כך זה יוצג - יש פה כוונת מכוון אשר אם תצא לפועל תפגע בכולנו, בכירים וזוטרים כאחד, טאלנטים לפני המצלמה וצוותי הפקה מאחוריה, כולם", נכתב בהודעה.
מרשת 13 נמסר בתגובה, ״החרפת ההשפעה של משבר הקורונה על הטלוויזיה המסחרית מאלצת את רשת 13 וחדשות 13 להמשיך לנהוג באחריות ולנקוט בצעדי ההתייעלות בכדי לשמור על החברה וחוסנה מחד ולהמשיך לשרת את קהל צופי הטלוויזיה בתפקידה הציבורי מאידך. אחרי הקיצוץ בכח האדם (על ידי הוצאה לחל"ת, הוצאה לעבודה מהבית במשרה ושכר מופחתים ובנוסף קיצוץ שכר רוחבי החל מהנהלת החברה לכלל העובדים) מגבשות רשת 13 וחדשות 13 שורה של צעדי התייעלות נוספים במטרה להתאים את המצב הפיננסי של החברה לתנאי השוק כתוצאה מההאטה הדרמטית בפרסום, לצד עליית עלויות התוכן בעת הזו. מהלכים אלה כוללים הקפאת הפקות שכבר יצאו לדרך כמו גם קיצוצים משמעותיים בתקציבי החברות, כל זאת כאמור במטרה לשמור על 'רשת 13 וחדשות 13 עובדיהן וספקיהן גם לעתיד".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    יש אבטלה סמויה בחדשות 13
    בן טל כל הכבוד 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבים ועורך מהדורה שמקבלים משכורות שמנות על כלום ושום דבר. תקצץ ומי שלא רוצה מהבטלנים קיצוץ תעיף הביתה
    סגור
  • 9.
    ערוץ שלוש עשרה
    דן ישי 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייב מהר לקצץ בכוח אדם לימדו אותי יותר מדי רופאים החולה בסוף מת .אני יודע מאוד קשה לעבד מקום עבודה .יש גם שינאה לכתבים שלכם וחלק מאוד רציני מהעם לא יכול לראות את הכתב גליקמן .יש לו האובססיה למשפחת נתניהו וקשה להם אם הערוץ הזה .אני מקוה מאוד שערוץ ימשיך כי חלק מהנעשה התיקשורת אנשים נחמדים
    סגור
  • 8.
    חטיבת החדשות הטובה בארץ
    א' 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולכל מי ששמח פה, כל שונאי התקשורת הביביסטים פרימיטבוים, יש לי כמה דברים לומר לכם, 1. אתם לא חייבים לצפות בשום דבר, 2. המשבר לא יפסח גם עליכם, 3. אתם תומכים בשלטון מושחת, 4. ארדואן זה כאן ואתם תומכים בו.
    סגור
  • 7.
    חצי מהעובדים ייזרקו לרחוב. עדיף שיברחו עכשיו (ל"ת)
    ז"ל 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    בן טל לא מוביל שום דבר
    יודעת 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבי בן טל לא מוביל ולא בטיח. הוא משלם הון תועפות ליועצים חיצוניים שיבנו תכניות בשבילו. הוא לא מבין שום דבר בטלוויזיה וברשת משלמים על זה מהרגע הראשון.
    סגור
  • 5.
    אבי הסתבכת (ל"ת)
    אחד שיודע 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    רשת רשת
    צבילי 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה יהיה איתכם? קיבלתם את האופי הבכייני של ערוץ 10 ואת רמת התוכן של הקומדי סטור. 30 מיליון שקל על מה ולמה נתן הנדבן? בואו נתחיל מלייצר משהו שיש בו ערך משהו ששווה את ה30 מיליון שאתם שורפים, איפה? מה? על מה?
    סגור
  • 3.
    זורק כסף על גופה מתה
    פראייר 03/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ערוץ 13 מת מזמן.מהדורת חדשות הגרועה בישראל
    סגור
  • 2.
    חבל על הכסף.
    ערוץ 13 גוסס לאיטו 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהדורת חדשות הכי גרועה בישראל
    סגור
  • 1.
    תורידו את השלטר
    חזי 03/2020/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בדיוק כמו ערוץ עשר משמיצים את הממשלה ואחר כך הולכים לבקש נדבות. אתם רוצים להפיץ את האידאולגיות שלכם - ממנו את עצמכם. זרקתם את כל הכסף על הפקת תכניות מצליחות מחו"ל (הישרדות" האח הגדול, המרוץ למיליון ועוד) והתערבתם וחירבתם אותם עד רמה שברחו כל הצופים. שנים כולם אמרו לכם ולערות עשר לשנות כיוון. ובמקום זה הבאתם את שליין.. עוד הפקת איכות מקורית. הציבור מצביע בשלט. תתמזגו עכשיו עם ערוץ 20.
    סגור