תקשורת ומדיה

רינה מצליח התבטאה נגד חרדים - ויאיר נתניהו קרא לחרם על ערוץ 12

רינה מצליח טענה באולפן שישי בקשת כי על רקע התפשטות הקורונה במוקדי אוכלוסיה חרדית "החרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה". בנו של ראש הממשלה בטוויטר: "החרדים יכולים להוריד את ערוץ 12 על הברכיים"
מערכת אייס |  4
רינה מצליח, יאיר נתניהו (צילום pixabay, יחצ, מתוך עמוד הפייסבוק של יאיר נתניהו)
על רקע התפשטות נגיף הקורונה במימדים גדולים במוקדים בחברה החרדית, התבטאה באולפן שישי האחרון בערוץ 12, עיתונאית הערוץ רינה מצליח, כנגד האוכלוסייה החרדית וטענה כי עליהם לכבד את צווי המדינה. דבריה גרמו לסערה בקרב גופי התקשורת החרדים כמו גם הקימו עליה מגוון קולות ברשת, בהם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שהתייצב להגנת החרדים ותקף את ערוץ 12.  
בדבריה טענה מצליח כי האוכלוסייה החרדית אינה מכבדת צווי גיוס וכדוגמא הביאה את סרובם של אברכים להתגייס לצבא עם קבלת צו גיוס. בהקשר של משבר הקורונה אמרה: "החרדים צריכים ללמוד; הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואני מקווה שהיום יסייעו לכל תושבי בני ברק לעבור גם את השבת, גם את החג וגם לצאת מהתחלואה הקשה. אבל מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות. זה לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".  
דבריה קוממו את דנה ויס שישבה לצידה וקטעה אותה כשאמרה כי מצליח לא יכולה להתבטא באופן זה. על כך השיבה מצליח כי "אני רוצה להגיד את מה שאני רוצה ואחר כך את תגידי את מה שאת רוצה. אני רוצה להגיד שזה רוב החרדים", ואילו ויס ענתה לה כי "זה לא רוב החרדים".  
את דבריה סיימה מצליח בכך שאמרה: "כל מי שיגיד לי שמדובר בשנאת חרדים – לא. מדובר באהבה ובדאגה למדינה". 
דבריה עוררו סערה בקרב הצד הימני של המפה בעיקר, כשהבולט שבהם היה נתניהו הבן, אשר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי " מותר לי להגיד איזה מקומות ואיזה תקופות מזכירים לי המונולוגים נוטפי הארס נגד החרדים של אמנון אברמוביץ׳ ורינה מצליח? או שרק ליאיר גולן מותר?"
 
גם הסופרת והפובליציסטית הימנית גלית דיסטל אטבריאן ביקרה את דבריה של מצליח בחשבון הפייסבוק שלה: 
  
בהמשך צייץ נתניהו גם נגד רשת וטען כי מדובר בדואופול
 
ובמוצאי שבת כתב שוב בחשבונו בטוויטר "החרדים יכולים להוריד את ערוץ 12 על הברכיים. חרם מאורגן של כל המליון חרדים בישראל על כל מוצר שמפורסם בהפסקת הפרסומות בערוץ 12 עד שרינה מצליח ואמנון אברמוביץ מפוטרים על מופע ההסתה שלהם. (מפוטרים לא מתנצלים!)"
 
דבריה של מצליח עוררו סערה רבתי בקרב העיתונות הדתית והחרדית. באתר "כל הזמן" עלתה הכותרת "סערה באולפן, הסתה בערוץ 12". באתר ערוץ 20 מיסגרו את הסיפור "יאיר נתניהו: כך יגרמו החרדים לפיטורי אמנון אברמוביץ' ורינה מצליח", ובאתר סרוגים נכתב "טיפשות מביכה: רינה מצליח עוררה סערה בשידור", ובחדרי חרדים הכותרת הייתה: "ללא רסן: הכתבת הוותיקה השמיצה את הציבור החרדי"
בתוך כך, שלושה חברי כנסת התקוממו נגד התבטאותה של מצליח - חברי הכנסת יעקב טסלר מיהדות התורה, משה ארבל מש"ס וסגן שר החינוך מאיר פרוש, אשר כתב: "לא הגיוני שבזמן שעם ישראל מתאחד במאבק נגד המגפה מסכנת החיים, יושבת באולפני ערוץ 12 אישה שכל כולה הפצת שנאה והסתה והשחרת פניו של ציבור שלם. אני קורא לחברת החדשות להדיח לאלתר את הגב' מצליח על דבריה החמורים נגד הציבור החרדי, לא ניתן למסיתים לפלג בינינו".
בנוסף ארגון "בצלמו" הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה ודרש כי תפורסם התנצלות ואזהרה בנושא לאלתר. 
תגובת חדשות 12: "ב"אולפן שישי" נשמעו מגוון דעות, דעתה של רינה מצליח היתה אחת מני רבות. את דבריה של רינה קטעו המגיש דני קושמרו והפרשנית דנה ויס, ויס ציינה כי "אי אפשר לדבר על החרדים באופן מונוליטי, זו חברה עם כל כך הרבה זרמים וגוונים", דני קושמרו אמר "החרדים הם כ-20% מהאוכלוסיה בישראל ולא כולם נוהגים אותו הדבר ואי אפשר לעשות  הכללה".
"כמו כן ב"אולפן שישי" שודר טור אישי של נועה ירון שעסק בקריאה מאחדת כלפי המגזר החרדי: "החלוקה ל-'הם' ו'אנחנו' אינה נכונה, כולנו על אותה רפסודה ואנו ערבים זה לזה". לחברת החדשות אין אף פעם דעה אחידה שכל הכתבים והפרשנים נדרשים לישר קו על פיה ואנו מקפידים לתת במה לדעות שונות ומגוונות בנושאי הליבה השונים, כך גם הפעם. על כן מובן שדבריה של רינה מצליח משקפים את דעתה הפרטית וודאי שלא משקפים  עמדה רשמית של חברת החדשות.
"אנו מבינים שרבים במגזר החרדי נפגעו מהדברים ואנו רוצים להבהיר שאין ולא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד מקרב תושביה החרדים של ישראל. בימים מורכבים אלה, אנו מאחלים בריאות טובה וחג שמח שמח לכולם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רינה מצליח
    החתול 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנשיא לשעבר אמר על כמוך זקנה בלה ואני מוסיף: הביתה הביתה הביתה.
    סגור
  • 3.
    זהירות בדיבור
    אברהם 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציבור הישראלי שיהיה בריא ואדם שמפיץ לעז על ציבור ללא עוול בכפו הציבור צריך אדם זה ללכת הבית להתבצע על לשון הרע
    סגור
  • 2.
    אדם צריך להיות מתון
    אברהם 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רינה מצליח
    סגור
  • 1.
    כמארחת הבית של ליברמן בכל 3 המערכות היא בהחלט הפנימה !! (ל"ת)
    מסיתה לאומית 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור