תקשורת ומדיה

נתניהו יאפשר שאלות עיתונאים בהצהרות ממשלה על הקורונה

פניית ראשי חברות החדשות וארגון העיתונאים לראש הממשלה בבקשה לאפשר שאלות עיתונאים בתום תדרוכי הקורונה נענתה בחיוב. זאת לאחר דרישה של העמותה לדמוקרטיה מתקדמת כי ימלאו חובתם העיתונאית
עינת שחק | 
הצהרות ראש הממשלה (צילום freepik, מסך קשת 12)
ארגון העיתונאים וראשי חברות החדשות בקשת, רשת וכאן, פנו אתמול (ב') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לאפשר לעיתונאים להציג שאלות לרה"מ בנושא הקורונה במהלך התדרוכים לציבור המשודרים בשלושת הערוצים המרכזיים. מוקדם יותר  היום נמסר מטעם דוברת רה"מ כי הבקשה נענתה בחיוב, ושאלות עיתונאים יהוו חלק מהתדרוכים בהצהרות הקרובות. 
 

"מאז פרוץ משבר הקורונה, מקפיד ראש הממשלה למסור הצהרות לציבור ולעדכן את האזרחים באשר לצעדים ולהנחיות החדשות פרי החלטות שמתקבלות בשיתוף משרד הבריאות. ערוצי הטלוויזיה ומהדורות החדשות מפנים זמן שידור יקר לשידור חי של הצהרות אלה, מתוך הבנה שיש בהן מידע בעל עניין ציבורי ראשון במעלה ומידע שיש בו חשיבות עצומה לכלל אזרחי המדינה", הוסבר במכתב.
"ארגון העיתונאים פונה אליך, ראש הממשלה, בשם כלל העיתונאים בישראל וביחד עם ראשי חברות החדשות הטלוויזיונית - מנכ״ל חדשות 12 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו, ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור כאן, ברוך שי - בבקשה שתאפשר לעיתונאים להציג שאלות. 
"במדינות רבות בעולם - דוגמת ארצות הברית, צרפת, גרמניה, דנמרק ועוד - מנהיגים מקפידים להקצות זמן ונגישות לשאלות של עיתונאים מתוך הבנה שמדובר בשירות חשוב לציבור. אנו מצפים שגם בישראל, ובטח על רקע משבר כה דרמטי, תינתן האפשרות לעיתונאים ממגוון כלי תקשורת להציג באופן שיוויוני שאלות לראש הממשלה ולגורמים האחרים שמובילים את הטיפול במשבר, כדי שהעיתונאים וכלי התקשורת יוכלו לשרת כהלכה את הציבור הישראלי".
שינוי זה מגיע לאחר שבמוצאי שבת פנתה העמותה לדמוקרטיה מתקדמת לעורכי מהדורות החדשות בקשת, רשת וכאן בדרישה כי שידור הצהרות ראש הממשלה על אודות הקורונה, יותנה במתן זמן זהה לשאלות מצד עיתונאים.
זאת לאחר בדיקה שערכה העמותה מהיום בו החל ראש הממשלה להופיע במהדורות: הצהרות אלה החלו ב-4 במרץ, עם הודעה בת 4 דקות, ומאז ועד אמש (שבת), רשמה העמותה 132 דקות שידור בפריים טיים, בתוך 46 ימים, מתוכן לא הוקדשו כלל דקות לשאלות מצד עיתונאים.
שבי גטניו, מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת מסר על השינוי באופי ההצהרות: "מוטב מאוחר מאף-פעם. מברך על היענות ארגוני העיתונאים השונים לקמפיין ופניית העמותה, כמו גם להתגייסות חסרת התקדים של כל עורכי ומנכ"לי מהדורות החדשות המרכזיות. כולי תקווה שמדובר בהישג שייושם בעתיד לגבי כל הופעות ראשי ממשלה בישראל. בדמוקרטיה ראשי מדינה עונים לשאלות עיתונאים בסיום הצהרותיים, אצל פוטין אולי זה אחרת. כאן לא רוסיה ולא ניתן להתדרדר לשם. על ראשי ענף העיתונות ללמוד מהישגי הקמפיין לגבי  הכוח הרב שיש בידיהם כשהם מתאחדים לשמירה על ערכים עיתונאיים חשובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה