תקשורת ומדיה

"דנילוביץ' במצוקה גדולה": בחדשות 12 מגיבים להאשמה באי דיוקים

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', טען כי כתבה מרגשת ששודרה במהדורה בערוץ 12 על קשיש ניצול שואה בעיר הדרומית, לוקה במידע שגוי. חדשות 12 בתגובה: "לא ראוי להסיט את הדיון על חשבונו של קשיש תושב העיר"

מערכת אייס |  15
כתבה בחדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
כתב חדשות 12 תמיר סטיינמן הגיש אתמול, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כתבה בחדשות 12 על ניצול שואה בודד בשם אליהו ציכוושלי שחי בדירה קטנטנה בבאר שבע, זקוק נואשות לעזרה ולאיש לא אכפת. הכתבה עוררה רגשות עזים בקרב הצופים והיום בצהרים אף פורסם באתר מאקו מעין פולואו-אפ לסיפור, המבשר על מבצע התרמה למענו, שאושיית הרשת רומי עפרון (זוגתו לשעבר של עומר אדם) הרימה באינסטגרם. זמן קצר לאחר מכן כבר גויסו יותר מ-20 אלף שקלים ונאסף עבורו מזון רב. 
אלא שאז הגיע פוסט של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שטוען שנפלו אי דיוקים חמורים בכתבה.
 
"הזדעזעתי, נחנקתי. גם אני, בדיוק כמוכם! יש לי רק בקשה אחת, תקראו את הדברים שלי עד הסוף. לכל מי שהזדעזע אמש מהכתבה של תמיר סטיינמן ולא יכול היה להישאר אדיש מאופן הצגת הדברים, במיוחד ביום השואה, וליבו יצא להגיש עזרה, אני חייב לספר את העובדות: אותו אדם מלווה באופן שוטף על ידי שירותי הרווחה וקיבל מזון (חם וקשה) באופן קבוע. העובדים והמתנדבים המסורים שדאגו לו אף תיעדו זאת; לא מדובר בניצול שואה; הוא לא ערירי, שכן יש לו משפחה, אבל אינני נכנס לפרטים האישיים מעבר לכך.
דנילוביץ' המשיך והסביר בפוסט כי החליט לחשוף את הידוע לו על אותו אדם כדי למנוע מצב שבו תושבי העיר יכניסו את ידם לכיסם בשבילו, אף שאין צורך בכך. "למרות שאינני נוהג לעשות זאת, הרגשתי מחוייב להביא את הפרטים המלאים (והמדוייקים) לידיעתכם", כתב, "הלב הרחב שלכם תושבי העיר באר שבע ואזרחים נפלאים מכל רחבי מדינת ישראל, נותן תקווה ומפיח רוח ישראלית כה טובה ומרגשת״.

קראו עוד ב-ice
בהמשך הוא אף סיפר שהוא מכיר אישית את הכתב, סטיינמן וציין כי "הוא כתב מוכשר וחרוץ ואני בטוח שהיתה לו כוונה טובה (אין לי ספק שלא רצה להזיק לאף אחד). אם רק נלמד כולנו (לפעמים הבאות) שכל מקרה חייב להיבדק לעומק לפני שמפורסם (כן, גם כאלה שמופצים ברשתות החברתיות ומשותפים מיד מבלי לבדוק אותם) והפנייה לקבלת תגובה, יכולה הייתה למנוע עוול מכל כך הרבה אנשים טובים שעושים עבודתם במסירות.
"נכון, אף אחד מאיתנו אינו מושלם ולעיתים אנו עדים למקרים קשים שבהחלט יש לטפל בהם ולבדוק מדוע הם קרו ומי לא פעל כשורה. אם טעינו, לא נהסס להתנצל ולתקן, בקול רם ובשקיפות מלאה: אך זהו לא המקרה! מבקש שתשתפו את כל האנשים הטובים במדינה שכאבו את המקרה ורצו לעשות טוב, מתוך הלב החם״. 
בכך, כמובן, לא נגמר הסיפור. תמיר סטיינמן העלה בתגובה פוסט משלו, בו ניסה להשיב לכל אחד מהסעיפים שהעלה דנילוביץ':
 
"רוביק - אלה העובדות! מה הקשר - בגלל שמבקרים את אליהו פעם בשבוע זה אומר שהוא לא חש בודד? אדם שמתקשר למשטרה ומספר שהוא לבד ושהוא במצוקה! מה זה משנה אם אליהו לא היה במשרפות? בזמן השואה הוא חש מאויים וסיפר שהסתתר מאימת הנאצים".
עוד דרש סטיינמן כי דנילוביץ' יעמיד דברים על דיוקם: "תדייק: לא אמרתי שהוא ערירי אלא שאישתו מתה ומאז הוא לבד רוב הזמן. בניגוד אליך אני לא ארחיב בפרטים נוספים שידועים לי וזאת רק כדי לשמור על צנעת הפרט ומתוך כבוד לאליהו. 
"בגלל שיש לו לטענתך כמה שקלים בבנק הוא לא נזקק? אם היית בודק לעומק, אנשים קשישים לא מוציאים כסף גם אם יש להם כי הם חוששים שיישארו בלי כלום. דווקא היום ביום השואה הייתי מציע לך לבקר אותו בבית שלו ולראות כמוני את שאריות האוכל והמים שהוא שומר ואוגר.
"והדבר החשוב ביותר: שאל את עצמך רוביק דנילוביץ' - למה אליהו בחר להתקשר למשטרה ולא לשירותי הרווחה של עיריית באר שבע ולמה השוטרים הם אלה שלבסוף סייעו לו והביאו מזון לביתו? זה העיקר, רוביק!".
מחדשות 12 נמסר בתגובה: ״ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', נמצא במצוקה גדולה לאחר מחדל בית האבות 'משען' בעירו, ולאחר שהבוקר נמצאה ללא רוח חיים בדירה בב"ש קשישה כבת 89 לאחר שנפטרה ככל הנראה בערב פסח לבדה בדירתה. לדעתנו לא ראוי להסיט את הדיון על חשבונו של קשיש תושב העיר.
"אמש הבאנו את סיפורו של מר אליהו ציכוושווילי, שבייאושו בחר לפנות דווקא אל המשטרה בבאר שבע. בכתבה ששודרה אתמול הובאה שיחתו, שבה תיאר מצב קשה, ואת פעולת השוטרים שמיהרו לסייע לו. 
"לגבי הטענה של ראש העיר שהאיש אינו ניצול שואה - הרי שמר ציכוושווילי סיפר בשיחה עם כתבנו שברח ליערות מאימת הנאצים. מהתרשמות שלנו מהתנאים שבהם הוא מתגורר, ברור שמדובר באדם שחי בצמצום רב״.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    פשלן סדרתי (ל"ת)
    כתב במצוקה 04/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    ראש עירית באר שבע מר רוביק
    משה 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה ראש עיר מצוין מאחל לכל עיר במדינה ראש עיר כמוך.מסור וכשפוגשים אותו מדבר בגובה העיניים ומקשיב לכל אחד רק לציין שאנחנו לא פעם נתקלים במשרדי הרווחה שלא עושים את עבודתם.שוב לא כולם.
    סגור
  • 12.
    תמיר קשקשן...לא דייקת בדיוק כפי שהוכיחו אותך. (ל"ת)
    אבי 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    אשכרה זה מה שתמיר כתב בתגובה?!?!? יצור (ל"ת)
    יערה 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי... תמיר פקיד סעד ורווחה או כתב חדשות? (ל"ת)
    אברהם 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    ניצול ציני של זקן במצוקה בשביל רייטינג
    דן 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סטיינמן והרכילון 12 הבכתם את עצמכם עם כתבה לא מקצועית ללא תחקיר ובדיקת עובדות בסיסית הנדרשת מכתב. במקום לקחת אחריות ולחזור בכם ממצג השווא שיצרה הכתבה שלכם, ולהתנצל על כך שנפגעו אנשי מקצוע טובים ובני משפחה מסורים, אתם תוקפים את ראש העיר שמבקש להעמיד דברים על דיוקם ולהגן על מי שללא עוול בכפם פגעתם בהם בכתבתם, עשיתם שימוש ציני במקרה של אדם זקן במצוקה בשביל הרייטינג שלכם. תתביישו!!! לא פלא שהמעמד שלכם כחברת חדשות אמינה כה ירוד ועומד באתה שורה עם צהובונים זולים.
    סגור
  • 8.
    תעשו גוגל
    תמיר פשלן סדרתי 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוביק חשף שהמלך הוא עירום. ובצדק
    סגור
  • 7.
    אוי תמיר תנוח - יצאת פיתה אז תשב ותהיה בשקט (ל"ת)
    בת חן 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    ביזיון של תגובת הכתב (ל"ת)
    אורנה 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 5.
    תגובה הזויה של תמיר. אהבל (ל"ת)
    אברם 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אשכרה (ל"ת)
    נדב 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    פישלת כמו כתב טירון לך הביתה
    תמיר הביתה 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שום פרט לא נכון בכתבה. כתב טירון לא היה נופל ככה. עשית פדיחה. שתוק ולך הביתה.
    סגור
  • 3.
    שום פרט מהכתבה אינו נכון
    כתב שכשל הביתה 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במקום להתנצל שכתב עשה פדיחה גדולה מחפשים לתקוף ראש עיר. על פחות מזה סיוון כהן עפה מערוץ 10.
    סגור
  • 2.
    תמיר פקשש ונעביר ידיעה שקרית (ל"ת)
    יעל 04/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    פאדיחה גדולה של החתול (ותו לא) (ל"ת)
    אורן 04/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור