תקשורת ומדיה

"בתאגיד מעדיפים אשכנזים": בן רד, שדרן כאן 88, טוען לגזענות

רד, שתוכניתו הושהתה, העלה פוסט ארוך ונוקב לפייסבוק בו הוא מונה את שמות המגויסים והמפוטרים של כאן מאז הקמתה, ומצביע על אפלייה גורפת. כאן בתגובה: "הדברים מופרכים"
רועי בהריר-פרל |  9
בן רד, כאן תאגיד השידור הישראלי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בן רד)
שדר 88FM בן רד, מגיש תוכנית המוזיקה "נותן ברוק", מאשים את תאגיד השידור כאן בהוצאתו לחופשה כפויה על רקע גזעני. בפוסט ארוך ומפורט, אולי מעט יתר על המידה, מתאר רד - מעובדי רשות השידור שסופחו לתאגיד עם עלייתו למסך - את החלטת מנהליו כחלק ממגמה רציפה של העדפת עובדים ממוצא אשכנזי. 
כדי להמחיש זאת, הוא מגולל את שרשרת המינויים והפיטורין שעבר התאגיד מאז שהחל לפעול וטוען כי קיימת שם אפליה ממשית על רקע מוצא העובדים. 
 
"מתוך 12 חברי מועצה שנבחרו בשנת 2016 יש רק מזרחי אחד! (דווקא בנושא המגדר יש איזון מושלם ששה גברים ושש נשים)", כותב רד, "להלן החלוקה: היו"ר גיל עומר - אשכנזי; יתר חברי המועצה לפי החלוקה דלהלן: 9 אשכנזים, 1 מזרחי, 1 ערבי. אני חושב שהמספרים מדברים בעד עצמם. זה הרי רחוק שנות אור מהיחס המספרי בקרב כלל האוכלוסייה, אבל לזכות המועצה ייאמר שבתור גוף מפקח היא אינה מעורבת בצורה ישירה בהדרה או בפיטורי עובדים שכבר התקבלו לתאגיד ועובדים בו. את זה כאמור עושה שדרת הניהול של התאגיד". 
קראו עוד ב-ice
רד ממשיך ומפרט את שמות הפרסונות שמאיישות את משבצות הניהול בתאגיד: מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי – אלדד קובלנץ – אשכנזי ; סמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור הציבורי – ליאור אברבך – אשכנזי ; מנהל תחנות המוזיקה בתאגיד השידור הציבורי - עפרי גופר (כמו גם קודמו אביעד רוזנבוים) -  אשכנזי. 
"ומי היה בתפקיד ניהולי בתאגיד, הוזז וכבר לא יושב על כיסא המנהל?", ממשיך רד, "בבקשה: סמנכ"ל הרדיו הראשון של תאגיד השידור הציבורי – שמעון אלקבץ - מזרחי; מנהל כאן 88 הראשון של תאגיד השידור הציבורי – משה מורד – מזרחי; מנהל כאן גימל הראשון של תאגיד השידור הציבורי – יובל גנור (משפחת מזרחי לשעבר) – מזרחי". 
משם, רד עובר לעובדים בכאן 88 שאינם משדרת הניהול וגם לגביהם הוא טוען לאפלייה מצד התאגיד ומתמקד באלה שפוטרו מאז הקמת גוף התקשורת החדש: בועז כהן (השדר הפופולרי ביותר בתחנה) – מזרחי; רפאל עיני - מזרחי; ירון חי מנשה – מזרחי; ועכשיו ניסיון להוציא מהתחנה גם את אחד השרידים המזרחיים האחרונים שנותרו בה (אתם מוזמנים לבדוק אותי), עבדכם הנאמן בן רד (אליהו). מזרחי גאה. 
"ואת מי לחילופין קידמו מנהלי התאגיד בתחנה החדשה? נכון, אשכנזים! תומר מולוידזון – אשכנזי – קודם מתוכנית שבועית ביום שישי, הישר לתוכניתו הפופולרית של בועז כהן ולאחרונה קודם גם לתפקיד העורך הראשי בכאן 88; ניר גורלי – אשכנזי - עבר משעה שבועית בלילה ב-88 של רשות השידור לשעה יומית בערב בכאן 88 ולאחרונה לשעתיים של שידור ועריכה בפריים טיים; אבנר גורלי – אשכנזי - הועבר משעת שידור יומית ב-88 של רשות השידור לשעתיים יומיות בפריים טיים של כאן 88". 
"תאגיד השידור הציבורי איננו עסק פרטי של אף אחד", מסכם רד, "וכשמו כן הוא - קרי, של הציבור ולמען הציבור. לפיכך לא ייתכן שבשנת 2020 בתאגיד ציבורי ממלכתי תהיה אפליה והדרה על רקע של מוצא עדתי. זה מצב חמור ופסול מייסודו, ואם כך הם פני הדברים, ראוי שהמצב יתוקן, ויפה שעה אחת קודם". 
תאגיד השידור הציבורי כאן חרט על דגלו - כפי שהובהר היטב בסרטונים "מרגשים" שהעלה לפייסבוק עוד לפני עלייתו לשידור - שוויון זכויות לבין כל המגזרים והמגדרים בארץ. כעת, נוכח הפוסט הנוקב של רד, צצות תגובות רבות ברשת  - ולא כולן בעדו. יובל גנור, מנהל כאן ג' לשעבר, ששמו צוין בפוסט של רד, כתב בפייסבוק: "את תפקידי כמנהל כאן ג' עזבתי מיוזמתי, כדי להיות מורה לאזרחות ומחנך בתיכון הכפר הירוק. אני ממשיך לעבוד בכאן - כעורך ומגיש מוסיקה (כאן גימל, כאן 88)". 
מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "הדברים מופרכים. תכניתו של בן רד אמורה לשוב ללוח השידורים כשהמגיש ישוב מחופשת מחלה בה הוא שוהה. אנחנו מאחלים לבן רד החלמה מהירה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אנס
    פושע 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל פשוט משתלם להיות פושע ביזיון
    סגור
  • 7.
    שרוקר
    שרוקר 03/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסיכופת בכל רמח איבריו אני רק יכול לאחל לו שיקבל מה שמגיע הקארמה לא עיוורת ולא חירשת מפלצות תמיד מתגלות
    סגור
  • 6.
    לא מופרך. רק. מעצבן.
    אני 04/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרי רוב שדרני החדשות מגישים ברדיו וגם בטלויזיה...משום מה בעלי אותו מוצא...אז אמנם הטיעון כבר ישן. אבל כנראה. שלא השתנה גם אחרי 70שנה. עצוב במיוחחד כי בחור מוכשר
    סגור
  • 5.
    הדרת אנשי רשות השידור
    יקי 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם ההנהלה הכושלת שמביאה רייטינג אפס בכל התכניות. הבטיחו משהו אחר אחרי שלוש שנים עדיין מדשדשים בביצה. קובלנץ הבטיח הרים וגבעות אך כלום לא השתנה מימי הערוץ הערוץ. והם מעדיפים מנהלים שלא מהערוץ הראשון והוכחה לכך שאין אף מנהל מהערוץ הראשון כולם מהחונטה של ערוץ 10 וערוץ 2 והתוצאות הוי התוצאות שוות לאפס מאופס
    סגור
  • 4.
    מעניין כמה מהאנשים ששמותיהם הוזכרו בפוסט
    הדס 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתייחסים לעצמם כאשכנזים או מזרחים.
    סגור
  • 3.
    די. טמבל. תעבוד תוכיח את עצמך ואז תתחיל ליילל. (ל"ת)
    אריק 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • במקום לזרוק לאוויר,קראת את הכתבה בכלל?
    ורד 04/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובד 25 שנה, אז לא אתה תלמד אותו לעבוד. אחד השדרנים המקצוענים והאהובים שיש בתחומו
    סגור
  • 2.
    בן תותח רדיו
    אורי 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    7 1
    צריך להתייחס לטענות שלו.
    סגור
  • 1.
    שטויות. (ל"ת)
    מזרחי 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור