תקשורת ומדיה

הארץ: נחתם הסכם קיבוצי לקראת הוצאת 10 עובדים לחל"ת

גם קבוצת שוקן מצמצמת בכוח אדם בשל משבר הקורונה: במסגרת הסכם קיבוצי שנחתם בין העובדים להנהלה, העובדים שיוצאו לחל"ת ימשיכו לקבל הפרשות פנסיוניות והפרשות לפיצויי פיטורים. יתכן כי החודש יצאו לחופשה עובדים נוספים 
עינת שחק |  2
עיתון הארץ (צילום ויקיפדיה, freepik)
הבוקר (א') ועד עיתונאי הארץ הוציא לעובדי הקבוצה הודעה על השלמת משא ומתן מול הנהלת הוצאת "שוקן" בנוגע להסכם קיבוצי המסדיר הוצאת עובדים ועובדות החברה לחל"ת. כעת על הפרק הוצאת 10 עובדים מתוך כ-350 לתקופה של שלושה חודשים, עם אפשרות להוצאה נוספת של עוד 10 עובדים מערכות "הארץ" ו-TheMarker בחודש הקרוב כתלות בהתפתחות משבר הקורונה.
ההסכם נחתם בין ועד עיתונאיות ועיתונאי הארץ, ארגון העיתונאים והנהלת הארץ, במסגרתו עובדים שיוצאו לחל"ת זכאים לעזוב את ההוצאה ודינם יהיה כשל מפוטרים מבחינת תנאים סוציאליים. כמו כן במהלך תקופה זו תישמר להם הפרשה פנסיונית והפרשת סכום עבור פיצויי פיטורים. 
בנוסף, עובדים שהוצאו לחל"ת יוכלו לעבוד בזמן זה בעבודה אחרת ובלבד שאין בה ניגוד עניינים. במידה ובכוונתם לעבוד בעבודה בעלת ניגוד עניינים עליהם לקבל אישור מהמעסיק. העובדים ימשיכו להחזיק בציוד שניתן להם מהמערכת לרבות מחשבים או טלפונים מהעבודה בתקופה זו.
בהתאם להמשך התפתחות המשבר הנוכחי ולהערכות נוספות, ההסכם מתיר הוצאה של 10 עובדים נוספים לחל"ת ב-30 הימים הקרובים. בהודעה, אשר נוסחה בלשון נקבה אך פנתה לכל המינים, נכתב: "אנו מודעות היטב למשבר בענף העיתונות, אך מקוות שקבוצת הארץ תעמוד בו ואף תתאושש מהר ככל האפשר, כך שהסכם זה יהיה הצעד האחרון לקראת החזרה למסלול".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המלצה לשוקן
    אלמוני שהקפיא המינוי 04/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבקש מהקוראים המלצה את מי להוציא לחל"ת . יש לי המלצה לגבי 2 כתבים בדמרקר שגרמו לי נזק רב ללא הצדקה ומבלי לדבר איתי לפני פרסום כתבות מכפישות.
    סגור
  • 1.
    העיתון צולל. אין הכנסות. סגירת הפרינט באופק (ל"ת)
    מקור פנים 04/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור