תקשורת ומדיה

יוסי אלי הותקף בשידור חי: "ברגע שהוצאנו מצלמה, התחילו לזרוק אבנים"

כתב חדשות 13 דיווח על הדלקת מדורות בל"ג בעומר בניגוד להנחיות והותקף על ידי קיצוניים בבית שמש: "התאגדו סביבנו, קיללו, תקפו גם את הצלם שלנו וניסו למנוע מאיתנו לעזוב". צפו בתיעוד
שרון טל |  4
יוסי אלי חדשות 13 (צילום חדשות 13)

קבוצת קיצוניים תקפה אמש (ב') את צוות חדשות 13, כתב איזור ירושלים יוסי אלי והצלם נאזי חורי. השניים הגיעו לבית שמש במסגרת סיור עם כוחות הכבאות לאיתור וכיבוי מדורות שהודלקו בניגוד להנחיות, אך ברגע שהנוכחים הבחינו בהם, המצב הסלים במהירות.

"ברגע שהוצאנו מצלמה, התחילו המהומות. הגיעו בין 20-30 איש והתחילו לקלל אותנו ולזרוק עלינו אבנים" סיפר אלי למערכת "אייס", והדגיש כי מדובר בקבוצה המשתייכת לפלגים קיצוניים. "תקפו אותי וניסו לחטוף לי את המיקרופון. הצלם שלנו נאזי חורי גם הותקף אפילו חמור ממני ושברו לו חלק מהמצלמה". 
 

נאמר את זה ככה: כפי שאמר הצלם האגדי Nazeeh Khoury שכבר חטפנו גם בעיסאוויה וגם בקלנדיה: מעולם לא הותקפנו ככה כמו היום בבית שמש

Posted by Yossi Eli on Monday, May 11, 2020

האירוע התרחש בשידור חי כאשר אלי ניסה לדווח על הפרת ההנחיות בל"ג בעומר "ראינו עוד מאות אנשים מגיעים ונאלצנו לעזוב את המקום, אבל לא אפשרו לנו. חסמו לנו את הרכב עם פח כדי שלא נוכל לצאת, ברגע האחרון העברנו להילוך שטח ונעלמנו משם". אלי הדגיש כי במקום נכחו מספר שוטרים שסייעו להם, אך ככל הידוע לא נעצר אף אחד מהתוקפים.
לשאלתנו האם חשש לחייו, משיב אלי כי אמנם היה מדובר באירוע קיצוני, אך לא חש פחד "זו העבודה שלי, וגם לא הפעם הראשונה שזה קורה לי בשטח. עזבנו את המקום והמשכנו בעבודה".
"יש להחמיר את מדיניות הענישה כלפי תוקפי עיתונאים"
זו אינה הפעם הראשונה שעיתונאים מותקפים בעת מילוי תפקידם. בספטמבר האחרון, בעקבות תקיפת העיתונאית ורד פלדמן ואיומים על העיתונאי גיא פלג, הנחה פרקליט המדינה דאז שי ניצן להחמיר את מדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו כלפי עיתונאים.
במסמך "מדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו נגד עיתונאים" כתב ניצן "במקרים מתאימים, שבהם הותקף עיתונאי שנתן שירות לציבור מטעם גוף תקשורת שניתן לראותו כמספק שירות לציבור, ניתן להעמיד לדין את התוקף בגין תקיפת עובד ציבור".
קראו עוד ב-ice


"תקיפה בנסיבות מחמירות של עיתונאי יכולה להוביל לעונש של עד חמש שנות מאסר", צוין במסמך, "אם הוכח שהתוקף לא רק ניסה לגרום נזק לעיתונאי, אלא גם לחבל ביכולתו לספק את השירות הציבורי שהוא אמון על אספקתו".
 
 
 
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא ראיתי
    איציק 05/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ראיתי עשרות מדורות וגם לא ראיתי תקיפה כזאת כמו שמתארים סך הכל אחד שניסה לחטוף את הצקרופון ולצעוק לא אומר שההתנהגות שלהם בסדר אבל גם שלא ינפחו מעבר למה שהיה
    סגור
  • 3.
    הציבור הזה מסוכן וחובה לחנכם ביד קשה
    מחאה 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ציבור החרדים ממש מסוכנים ואיומים מבחינות רבות גם כלפי הדרת נשים וניצולן ושובניזם ואלימות מכוערת כלפי כל מי שלא מהעדה שלהם חובה לעשות שם הסגר ויד,קשה ושיתנו את הדין
    סגור
  • 2.
    ממש חוליגנים
    שלי 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם התשקורת לא נקיות כפיים, אולי אתם צריכים להיות גם סבלנים ולשמש דוגמה. סטלנים.
    סגור
  • 1.
    מחפש פרסום בחינם
    כתב פח משועמם 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפס,סקופים אפס תחקירים
    סגור