תקשורת ומדיה

לוסי אהריש חוזרת למסך: תגיש את המהדורה של תנועת "דרכנו"

אהריש פוטרה מתאגיד השידור יום לאחר שנאמה בהפגנה של התנועה - וכעת תוביל את מהדורת החדשות שלה. "נביא את הנושאים שקשה לדבר עליהם, גם בשידור הציבורי", היא אומרת ל"אייס". מה עלות הפרויקט?
איתי פת-יה |  4
לוסי אהריש (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של לוסי אהריש)
לוסי אהריש חוזרת למסך. אתמול (א') עלתה לאוויר דמוקרטTV, מהדורת החדשות בהגשתה, אותה מפיקה תנועת "דרכנו". הפרויקט, שמוגדר עדיין ניסיוני, יועבר בשלושת החודשים הקרובים ברשתות החברתיות מדי ערב ב-18:00.
ב'דרכנו' שואפים לשתף את הגולשים בבחירת התכנים ומבקשים מהם להעלות הצעות למרואיינים, שאלות ונושאים אותם תכסה המהדורה. צוות התכנית מונה בינתיים שישה אנשים, כשבשלב זה תתמקד המהדורה בדיונים באולפן סביב דמוקרטיה, ממשל ונושאים נוספים שעל סדר היום. בהמשך מתכננים בדרכנו להעסיק גם כתבים שיצאו לדיווחים מהשטח.
"אנחנו רוצים להאיר את כל הדברים ש'חשוכים' בחברה הישראלית", מסבירה אהריש, "הנושאים שלא מביאים רייטינג ושקשה או שאין זמן לדבר עליהם - לא בטלוויזיה המסחרית ולא בשידור הציבורי". עוד היא מציינת "כבר אתמול, ביום השידורים הראשון שלנו היה גיוון בקולות שנשמעו במהדורה וייצוג של נשים מרואיינות".

לוסי אהריש ומנכ"ל דרכנו יאיא פינק באולפן "דמוקרטTV" (צילום: עירא כץ-גלאי/דרכנו)
לפי הנתונים שמציגים ב"דרכנו", מאז תחילת השידור אתמול ב-18:00, ועד השעה 21:00, צפו בו כ-36 אלף איש. אהריש אינה מוטרדת מהפערים ביכולת להגיע לצופים בין הרשתות החברתיות לערוצי הטלוויזיה – "מלכתחילה היחס שלי כלפי רייטינג הוא 'כבדהו וחשדהו', כי אתה לא יודע באמת מי צופה". 
"ב'שיחת היום' ברשת, למשל, המונולוג שלי היה מוריד את הרייטינג בתחילת התכנית, בזמן שברשתות החברתיות הוא היה עושה מאות אלפי צפיות. אני חושבת שכל שיטת מדידת הרייטינג היא קצת פאסה. ברשתות החברתיות לעומת זאת, אני יודעת במהלך השידור כמה גולשים הצטרפו".
קראו עוד ב-ice
עלות הפרויקט מוערכת בכ-200 אלף שקל בחודש. בשלב זה כ-65 אלף שקל מגיעים ממימון המונים - 1,200 תורמים, שמעבירים בממוצע כ-50 שקלים בחודש כל אחד. השאר מקורו בתרומות של אנשי העסקים אביעד מיתר, ומייסד התנועה המיליארדר קובי ריכטר. יש לציין כי באתר התנועה מפרידים בין האפשרות לתרום ספציפית למהדורת דמוקרטTV לבין תרומה לכלל הפעילות של "דרכנו".
בשונה מחומות תשלום שהעמידו מספר אתרי תוכן, בדמוקרטTV יוכלו לצפות גם מי שאינו תומך כספית בפרויקט. במקרה של היענות נמוכה בקרב הקהל, המודל הכלכלי של התכנית עשוי שלא להספיק כדי לצמצם את התלות שלה בכספים שמזרימים ריכטר ומיתר.
עד לאחרונה הגישה אהריש לצד קובי מידן את המהדורה היומית של "סוכן תרבות" בכאן 11, וסיום העסקתה גרר קרב גרסאות בינה לבין תאגיד השידור. בכאן מסרו בזמנו כי המהלך נעשה במטרה לשלב את גאולה אבן, שהיא עובדת התאגיד, בשידורי הערוץ, אחרי שתכנית אחרת בה הייתה אמורה לקחת חלק בוטלה. אולם מנגד, אהריש טענה שפוטרה בעקבות השתתפותה בהפגנה של "דרכנו", בערב שלפני ההודעה על סיום ההתקשרות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ברכות להשקת ערוץ דמוקרטי
    מד 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מזמן היה חסר לי ערוץ עצמאי שיציג פנים נוספות של אזרחי המדינה, אלה שלא רוצים לרוץ עם העדר הלאומני. ערוץ שיציג חשיבה אלטרנטיבית לבעיות השעה תוך שימת דגש על זכויות אדם , חשיבות הדמוקרטיה וסכנת הלאומנות. עדיין אינני מבין היכן אפשר לצפות בו, מה פירוש רשתות חברתיות לעניין זה (לי למשל אין פייסבוק). האם הצפיה חייבת להיעשות בריל טיים או אפשר בדיעבד. מדוע אין פרסום על השידורים לצבור הרחב. האם לא נכון לעלות לשידור בערוץ רדיו, כאשר לכל קבוצה דתית יש תחנת שידור. ולסיום, עלו והצליחו.
    סגור
  • 3.
    קדימה לוסי,בהצלחה (ל"ת)
    איתן גפני 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    לוסי נהדרת (ל"ת)
    יערה 05/2020/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אחלה תוכנית
    ימני מתון 05/2020/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראיתי את 2 התוכניות, היה תענוג, במיוחד מרידור, הזכיר לי את הליכוד השפוי של פעם
    סגור