תקשורת ומדיה

עובדי חדשות 13 ישבתו בעקבות כוונת ההנהלה לבצע את תכנית הקיצוצים

בחדשות 13 מסרבים להחזיר את העובדים מחל"ת ומתכוונים להוציא לפועל את תכנית הקיצוצים בהיקף של 35% בחודש יולי הקרוב, מה שיוביל לפיטורים נרחבים ופגיעה בעובדים. העובדים ישבתו היום למשך שעה, לצורך דיון בצעדי המשך
שרון טל |  3
קיצוצים בחדשות 13 (צילום freepik)
בישיבת משא ומתן שהתקיימה לפני זמן קצר בין ארגון העיתונאים להנהלת חברת חדשות 13, נמסר לארגון ולוועד העובדים, כי בכוונת ההנהלה להוציא לפועל את תכנית הקיצוצים בהיקף של 35%, כבר בחודש יולי. 
תכנית הקיצוצים צפויה להוביל לפיטורים המוניים בחברת החדשות, קיצוצי שכר והורדתן של תכניות נוספות מהאוויר. לדברי ארגון העיתונאים, אין בכוונת חדשות 13 להחזיר מחל״ת את עובדיה, למרות סיום מצב החירום, באופן שעוקף את ההסכם הקיבוצי האוסר על פיטורים לפחות עד חודש יולי.  
״הבהרנו להנהלה כי נתנגד בכל כוחנו לתכנית, שמשמעותה המעשית היא חיסול חדשות 13 כגוף שידורים עצמאי, והודענו כי בלית ברירה נחל בצעדים ארגוניים שמטרתם למנוע את המהלך ההרסני הזה" נמסר מארגון העיתונאים. 
קראו עוד ב-ice
בעקבות המצב הודיעו בארגון העיתונאים על הפסקת עבודה של כל עובדי חברת החדשות, היום (ד'), בין השעה 15:00-16:00, בה תתקיים אספת הסברה בדסק החדשות ברמת החייל. בארגון העיתונאים מתכוונים להציג דרכי מאבק להמשך, במטרה למנוע את מה שלדברם הוא "חיסול חדשות 13". 
מחדשות 13 נמסר: אנו בעיצומו של משא ומתן עם העובדים, צר לנו שבמהלכו ננקטים צעדים ארגוניים, הפוגעים בשידורי החברה.
נזכיר כי חדשות 13 היא חברת הבת של רשת, שחווה בחודשים האחרונים טלטלה של ממש ברמה התקציבית. בעל השליטה המרכזי האוליגרך רן בלווטניק, הודיע כי לא יזרים עוד כספים לערוץ ובעלי מניות נוספים מסרבים גם להזרים כספים ואף מוכנים להעביר את מניותיהם ללא תמורה, אם יימצא לערוץ משקיע. בהיעדר מקור כלכלי שישלם את משכורות העובדים, עתידו של הערוץ ועובדיו הופך רעוע יותר מיום ליום, וביטוי לכך אנו צפויים לראות ככל הנראה, ביולי הקרוב. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ניר נוימן איש מקצוע
    ליאור לנדברג ביי ביי 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחסכו את האיש שהרס את המהדורה
    סגור
  • 2.
    הסבה מקצועית
    אריק 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הבעלים לא רוצים או צריכים אתכם לכו לעבוד במשהו אחר אתם לא שונים מאף מקצוע אחר במשק שחווה קשיים ואתם עם הקשיים האלה עוד מימי ערוץ 10 אז אל תעבדו עלינו שאתם מסכנים. גם אני עבדתי בדסק של אחד מאתרי הפנאי הגדולים ותאמינו לי אתם לא יודעים איזה כיף זה להיות שליח. ולמי שלא בענין, אם יש לכם עוד כישורים חוץ מלהכין קפה תנסו באתרי דרושים. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    מה שהיה הוא שיהיה
    סנונית 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך למתג את הערוץ בצורה ייחודית לשקם אותו מההריסות המשודרות בו כיום. במקום לחקות את מה ש 12 עושין חייבים לבדל אותו עם תכניות אחרות מיתוג אחר. לא צריך מהדורה של שעה וחצי אם אין כסף, מספיקה שעה. מותר להביא סדרות רכש, אפשר לשדר רצועות לילדים ונוער פרה פריים. תביאו פנים חדשות למסך, לא טאלנטים יקרים. לא צריך 2 ערוצים עם 2 מהדורות מ 3 עד 10 בלילה. נכוו שהחדשות זו התכנית הנצפית ביותר אבל אל תאמינו לרייטינג.
    סגור